Chiquita Skrevet 21. februar 2004 #1 Del Skrevet 21. februar 2004 Håper noen av dere kan komme med noen gode råd (har søkt litt i eldre tråder, men finnerl iksom ingen som "passer") Saken er den at vi ikke vet helt når vi skal invitere kaffegjestene... Vielsen er kl 15, og varer da ca 15.30 - 15.45. % minutter kjøring fra kirka til lokalet. Middagsgjestene blir invitert til kl 16, og vi regner med å komme tilbords innen kl 16.30. Vi skal ha koldtbord, og det er i tellende stund 88 som står på "middagslista". Talelista vår ser ganske kort ut. Brudgommen kommer til å ha en liten tale, og det samme gjør kanskje en av hans foreldre. Mine foreldre kommer ikke med noen tale. Er også usikker på om forloverene kommer til å tale (vi sier til de at det ikke er noe krav, og at de velger selv) Hvor lenge kan vi da regne med at middagen tar? Når kan vi invitere kaffegjestene da? Middag fra 16.30 - 18.30-19.00???? Kaffegjester kl 19.30? Det er 18 stk som står på "kaffe-lista" i tellende stund. (altså en liten del i forhold til resten av gjestene) Hjelp! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 21. februar 2004 #2 Del Skrevet 21. februar 2004 Ikke be kaffegjestene for tidelig. Kjedelig om de må vente. Drøy den heller til 20:00 spør du meg. Slike middager tar alltid lengre tid. Et spørsmål: Ska ikke dere ta bilder etter vielsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 21. februar 2004 Et spørsmål: Ska ikke dere ta bilder etter vielsen? Nei, bildene tar vi før vielsen Med kaffegjestene - jeg kan da ikke tenke meg at middagen varer i over 3 timer.... :o Og uansett så har vi en egen "salong" hvor kaffegjestene kan innkvarteres dersom vi ikke er ferdige med middagen. Er det feil av meg å tenke sånn? Etter middagen skal alle gjestene ut i denne "salongen" + en liten "festsal" mens bordene inne i "hovedsalen" blir ryddet og "omplassert". Jeg lurer på om jeg tenker helt feil i forhold til dere andre :-? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. februar 2004 #4 Del Skrevet 21. februar 2004 Fint om kaffefjestene får noe å drikke hvis de må vente litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 21. februar 2004 #5 Del Skrevet 21. februar 2004 Nei, bildene tar vi før vielsen Med kaffegjestene - jeg kan da ikke tenke meg at middagen varer i over 3 timer.... :o Og uansett så har vi en egen "salong" hvor kaffegjestene kan innkvarteres dersom vi ikke er ferdige med middagen. Er det feil av meg å tenke sånn? Etter middagen skal alle gjestene ut i denne "salongen" + en liten "festsal" mens bordene inne i "hovedsalen" blir ryddet og "omplassert". Jeg lurer på om jeg tenker helt feil i forhold til dere andre :-? *klem* Jeg synes du tenker litt feil når det kommer til kaffegjestene og evt venting. Det ser ganske så dumt ut at kaffegjestene står og venter mens man fortsatt holder på med maten... Har opplevd det og synes synd på dem som sto der og ventet...Legg på en halvtime mer enn dere forventer i hvert fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. februar 2004 #6 Del Skrevet 21. februar 2004 Skal det ryddes bort i middagssalen og klargjøres for kaffe og kakeservering? I såfall må du regne med den tiden det tar også. Ville kansje bedt kaffegjestene til kl. 19.00 om det er slik at middagen starter kl 16.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 21. februar 2004 #7 Del Skrevet 21. februar 2004 Selv ville jeg bedt til 19.30. For å være HELT sikker på at middagen var feridg. Har selv opplevd å sitte å vente, og det var skikkelig nedtur! Ikke spesielt hyggelig, og vi følte oss skikkelig utafor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 21. februar 2004 #8 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg og ville vente til halv åtte åtte før jeg inviterte kaffegjestene, jeg synes ikke de skal måtte stå og vente på at dere skal spise ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. februar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 21. februar 2004 Takk for forslag alle sammen. Vi har nå i dag skrevet ut invitasjonene, og vi falt på kl 19.30 for kaffegjestene. Vi mener at middagen er ferdig da (for "lenge" siden) Alle gjestene skal befinne seg i andre "lokaler" mens det ryddes o.l. i "hovedsalen", så vi fant ut at det kanskje var greit for kaffegjestene å komme før alle hadde satt seg tilbords til kaffe og kaker. (Vi tror de føler seg mer "uttenfor" da) Så når kaffegjestene blir bedt til kl 19.30 så håper vi at "alle sammen" er i en de andre "lokalene" vi har, og dermed kommer lettere "inn" blandt oss. Dersom de kommer før vi blir ferdige med maten (noe som svært sansynlig ikke skjer), så sørger vi selvfølgelig for at de får velkomstdrink og kaffe(annen drikke) mens de venter. Vel, nok en gang takk for hjelpen, så håper vi at dette går bra.... Tidsplan til nå: Vielse kl 15.00 Middagsgjester blir bedt til kl 16.00 Alle sitter tilbords innen 16.30 Middagen ferdig innen 19.30 når kaffegjestene kommer *krysser fingrene* *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå