Imax Skrevet 21. februar 2004 #1 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg har invitert venner til fastelavnsboller i morgen kveld. Noen flere som er med på det? Tror aldri jeg har laget fastelavnsboller før, men så synes jeg det er så hyggelig når mamma lager dem, så da får man videreføre tradisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. februar 2004 #2 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg stemte nei. Fastelaven er en totalt ukjent skikk for meg, har det med faste å gjøre? i såfall slutten på faste eller starten på faste? Jeg forspiste meg uansett på deilige fastelavensboller på jobb i går, så jeg har ingen trang til sånne det nærmeste året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. februar 2004 #3 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg stemte nei. Fastelaven er en totalt ukjent skikk for meg, har det med faste å gjøre? i såfall slutten på faste eller starten på faste? Jeg forspiste meg uansett på deilige fastelavensboller på jobb i går, så jeg har ingen trang til sånne det nærmeste året Starter fasten tror jeg. Stemte nei, men spsier det gjerne om andre serverer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. februar 2004 #4 Del Skrevet 21. februar 2004 Fastelavn er innledninge til fasten ja, den begynner på onsdag og varer til påskeaften, ifølge ordboka mi. Fastelavn er de tre siste dagene før fasten, altså søndag, mandag og tirsdag, da skal man spise masse så man har no å gå på de neste 7 ukene (altså, denne fasten kan umulig være total siden den varer så lenge, men man spiser magert da) Sånn bortsett fra det: Ja, jeg har allerede bakt bollene jeg, for jeg gidder ikke gjøre det i morgen. Hveteboller som vi skal ha masser av krem på, og melisdryss over. Men det blir bare meg og sambo da. Like greit da ikke alle bollene ble like vellykkede (delvis grunnet historien om "timeren" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2004 #5 Del Skrevet 21. februar 2004 Jepp, jeg skal bake fastelavnsboller, og for oss er det vannbakkels med fyll. Skal lage dem i morgen formiddag tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 21. februar 2004 #6 Del Skrevet 21. februar 2004 Fastelavensboller bakes i morgen, med krem, syltetøy og melisdryss- nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. februar 2004 #7 Del Skrevet 21. februar 2004 Her i huset blir det fastelavensboller. Vi feirer min kjære sin bursdag samtidig, så det kommer til å bli en liten bløtekake også. Mye krem, nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 21. februar 2004 #8 Del Skrevet 21. februar 2004 Jupp... 4-åringen spurte, så jeg har lovet... Hadde ingen nevnt det, hadde jeg nok latt være... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2004 #9 Del Skrevet 21. februar 2004 Ja, svigermor og svigerfar kommer hit for å spise boller og gå tur hvis været holder i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 21. februar 2004 #10 Del Skrevet 21. februar 2004 Ja, jeg skal lage fastelavensboller - selv om jeg foretrekker boller uten krem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. februar 2004 #11 Del Skrevet 22. februar 2004 Fastelavn er innledninge til fasten ja, den begynner på onsdag og varer til påskeaften, ifølge ordboka mi. Fastelavn er de tre siste dagene før fasten, altså søndag, mandag og tirsdag, da skal man spise masse så man har no å gå på de neste 7 ukene (altså, denne fasten kan umulig være total siden den varer så lenge, men man spiser magert da) ) Aha! Da kan jeg altså ha kjempegod samvittighet for helgens fråtserier (slenger meg med på fastelaven, også dropper jeg ut på onsdag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 22. februar 2004 #12 Del Skrevet 22. februar 2004 Ja, jeg bakte bollene i går! Fastelaven betyr 40 dager igjen til påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. februar 2004 #13 Del Skrevet 22. februar 2004 Ja, nå står kjøkkenmaskinen og elter. Så skal jeg dra på overraskelsesbesøk på hytta med nystekte boller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 22. februar 2004 #14 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg bakte boller på fredag jeg. Begynte å kjenne på noe som lignet rier (trodde jeg) så for å være helt sikker på å rekke det bakte jeg da.......... Og her sitter jeg.......og koser meg med boller i ventetiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #15 Del Skrevet 22. februar 2004 Prøver nå, men de vil ikke heve seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. februar 2004 #16 Del Skrevet 22. februar 2004 Nei - egentlig dessverre. Vi er invitert bort på boller, men egentlig kjenner jeg at jeg hadde hatt lyst til å lage selv i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 22. februar 2004 #17 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg skal kun spise fastelavnsboller :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 22. februar 2004 Ida - hvordan gikk det med hevingen? Jeg hadde glemt gjær i går, og fikk kjøpt tørrgjær på 7/11 i dag. Og så leser jeg på pakken at det ikke funker bra til søt gjærbakst... Hm, veldig spent. Har jo besøk, så det må jo funke! Skal sjekke om min deig eser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 22. februar 2004 #19 Del Skrevet 22. februar 2004 Dei lagar pappa :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. februar 2004 #20 Del Skrevet 22. februar 2004 Tørrgjær funker da utmerket! Jeg skal bake i dag, gir totalt blaffen i meningen med det, men boller må jeg ha! For meg er det bare bollekosen, at det er noe litt spesielt - budskapet er ikke et tema for meg en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå