Gjest Donna Skrevet 21. februar 2004 #1 Del Skrevet 21. februar 2004 Bruker dere sånne engangskluter -sånne våtservietter i hjemmet? De finnes jo til kjøkken, bad , toalett, vinduer, ansikt osv osv ..... men - er det bra å bruke? Jeg bruker en del - enkelt og greit - slipper vaske masse filler, og de lukter friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. februar 2004 #2 Del Skrevet 21. februar 2004 Nei, jeg bruker klut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. februar 2004 #3 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg bruker noen. Dvs, i all hovedsak til badet, eller andre "ekle oppgaver". Mest av alt fordi jeg VET hva som har laget de brune flekkene på toalettet, og jeg har mest lyst til å KASTE det jeg vasker dem bort med. Men sånn generelt så vasker jeg med kluter som jeg kaster i vaskemaskina etter litt tid. Det funker utmerket til det meste. HAr et par mikrofiberkluter også, effektivt. Men bruker ikke dem på do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2004 #4 Del Skrevet 21. februar 2004 Nei, jeg synes det er bortkastede penger. Jeg har egen kjøkkenklut, egen klut til vask og badekar og en egen klut til toalettet (alle mikrofiber, unntatt den til doet, det er en billigklut jeg kaster etter noen bruk), og alle blir vasket/kloret jevnlig. Av vaskemidler bruker jeg Jif Baderom, Ajax Showerpower og Domestos på badet og Jif Kjøkken og Jif Universal på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 22. februar 2004 #5 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg bruker Domestos engangskluter til å vaske på og under toallettringen. Synes det er greit å kunne kaste det som jeg vasker med der. Dessuten er de desinfiserende. Synes det fungerer bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 22. februar 2004 #6 Del Skrevet 22. februar 2004 Ja, jeg bruker mye engangskluter. Har alltid noen pakker liggende på badet og på kjøkkenet. Jeg forsøker egentlig å få gubben til å bruke dem, siden det er enkelt, men han gjør det ikke. Så da bruker jeg dem selv. Blir mest brukt til benken og doen på badet, på kjøkkenet bruker jeg mest vann og mikroklut, men synes våtserviettene er greie til å tørke utenpå skapene og på veggen over komfyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. februar 2004 #7 Del Skrevet 22. februar 2004 Til bad, håndvasker og toalett sverger jeg til engangskluter. Jeg liker også å kaste klutene etter bruk, og det er lettvint og greit. På kjøkkenet derimot bruker jeg vanlige kluter, som blir kokevasket. Jeg skifter kjøkkenklutene veldig ofte, minst en ny pr. dag. Hater sure kluter, nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 22. februar 2004 #8 Del Skrevet 22. februar 2004 Bare til doen, de synes jeg det er greit å kaste. Har prøvd de nye fra Jif med skureside og vanlig side, fikk dem fra Pluss Tid, men synes de lukta vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. februar 2004 #9 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg bruker noen. Dvs' date=' i all hovedsak til badet, eller andre "ekle oppgaver". Mest av alt fordi jeg VET hva som har laget de brune flekkene på toalettet, og jeg har mest lyst til å KASTE det jeg vasker dem bort med.[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 23. februar 2004 #10 Del Skrevet 23. februar 2004 Bruker klut som jeg vasker ofte. Til toalettet bruker jeg litt tykke servietter som egentlig er til barn (ikke våtservietter). Disse er kjempepraktiske for de går ikke i stykker, og kan brukes både tørre og våte. Har prøvd servietter til speil/glassdører, og var IKKE fornøyd med disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 23. februar 2004 #11 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg bruker mikrofiberklut til badet og kjøkkenet. Har prøvd med serviettene, men syns ikke det ble noe bra resultat. Men jeg har servietter som jeg bruker til standard støvtørking i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 23. februar 2004 #12 Del Skrevet 23. februar 2004 Bruker stort sett ikke slike kluter, synes de lukter veldig sterkt. Føler at de etterlater en film av kjemikalier etc som gjør at jeg ikke synes det blir skikkelig rent heller. Bruker ENJO-kluter på badet og til støvtørring. På kjøkkenet bruker jeg kjøkkenkluter som vaskes ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. februar 2004 #13 Del Skrevet 23. februar 2004 Bare til doen, de synes jeg det er greit å kaste. Enig! Ellers er det bare bortkastede penger rett og slett! Klut er jo minst like bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. februar 2004 #14 Del Skrevet 23. februar 2004 Mange som føler som meg da... at vi vil kaste den vi vasker do med. Resten av huset vasker jeg med kluter som vaskes ja, men akkurat do... der bruker jeg ofte engangs... (ellers bruker sambo en halv rull toalettpapir...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 23. februar 2004 #15 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg bruker bare engangskluter til doen (området rundt toalettringen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. februar 2004 #16 Del Skrevet 23. februar 2004 Bruker engangskluter på speilet på badet, da blir det skinnende rent. Ellers bruker jeg sånne spesialservietter til tv-en og dataskjermen, sånn "skjermrens", men på resten av huset bruker jeg klut. Doen skrubbes med kost, og dusjes. Ja, vi har et lite bad..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 23. februar 2004 #17 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg prøver å bruke minst mulig engangs-produkter, lager nok søppel allerede. Jeg har da filler å vaske med. Til do vil jeg ikke bruke fille, der bruker jeg jif spray og så dopapir. Der kunne jeg muligens ha brukt engangsklut, hvis jeg visste om en bra en. Ikke aktuelt noen andre steder av miljøhensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå