Gå til innhold

kjører uten lappen frem til oppkjøringen.


_anonym19

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at jeg har kjørt uten førekort, hørt mange som kan bli tatt og får bot og utsettelse på lappen.

Men jeg bor i en liten by, skjeldent politiet faktisk er ute og kontrolerer så har vel aldri vært nervøs for at jeg skal bli stoppet.

men lurer på om jeg har en grunn til å bli det? altså.. de stopper jo ikke alle billister,

når er det kontroll ? og hvem kontrolerer de? har aldri kjørt en lørdagskveld. sånt tar jeg ikke sjangser på.. så føler meg ganskje trygg egentlig.

vet jo innerst inne at jeg lurer meg sjæl ..:P

Jeg skal ha oppkjøring om 4 uker, er det forresten noen vet om kjørelæreren pleier å være med under oppkjøringen sammen med sensoren?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent til du har fått førerkortet.

Uansett hvor dyktig en sjåfør er, kan han eller hun være uheldig å komme i en ulykke, alvorlig eller mindre ulykke. Da vil han som ikke har førerkort alltid få skylden. Dette kan være en belastning hele livet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir stoppet, og får straff

Anonym poster: 486bdcd94992c16ae63241b13569a109

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha nei?

Når du ikke kan skrive og du gjør noe så idiotisk at man lurer på hvordan du i det hele tatt greier å sette den foten foran den andre, så er det vel ikke så rart at man lurer...

Anonym poster: c32e0f5765016d18e6330015b8778ea3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke kan skrive og du gjør noe så idiotisk at man lurer på hvordan du i det hele tatt greier å sette den foten foran den andre, så er det vel ikke så rart at man lurer...

Anonym poster: c32e0f5765016d18e6330015b8778ea3

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om å få utsettelse med at du kan ødelegge mye av livet ditt dersom du kjører på noen. Aner du hva konsekvensene da blir?

Anonym poster: 4cd6e97b72abfa521e19a5c9cf206659

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre uten lappen og bli tatt gir bot på 10 000 kroner første gangen.

Men skulle du havne i en ulykke, enten det er din skyld eller ikke, ja da har du et problem. Forsikringen vil ikke gjelde, og du uten førerkort vil få skylden uansett. Det vil si at du, personlig, må betale for reparasjonene selv. Er det personskade, eller i verste fall død, blir du gjeldsslave for livet, med en mange-millioners-gjeld.

Verdt det? I don't think so. Det er ren skjær galskap å kjøre uten gyldig førerkort (og forsikring).

Anonym poster: dd3147a5ff2c4d2d414353dea6785fe4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om å få utsettelse med at du kan ødelegge mye av livet ditt dersom du kjører på noen. Aner du hva konsekvensene da blir?

Anonym poster: 4cd6e97b72abfa521e19a5c9cf206659

Noe sier meg at han ikke vet det.

Og jeg hadde aldri risikert å kjøre uten lappen når man har så kort tid til selve oppkjøringen.

Nå er det lenge siden jeg tok oppkjøringen, men da var ikke kjørelæreren med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt bil siden jeg var 13 år. Etter 26 år på veien (og 21 år etter at jeg fikk lappen) ble jeg for første gang stoppet i teknisk kontroll. Så det er veldig liten sjanse for å bli tatt hvis ikke noen som kjenner deg sladrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjørt bil siden jeg var 13 år. Etter 26 år på veien (og 21 år etter at jeg fikk lappen) ble jeg for første gang stoppet i teknisk kontroll. Så det er veldig liten sjanse for å bli tatt hvis ikke noen som kjenner deg sladrer.

Sant det. Jeg har kjørt i 12 år og har aldri blitt stoppet i teknisk kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kjøre alene mer nå folkens! kun 4 uker igjen så. men har aldri kjørt i en rushtid, tett trafikant osv. snakk om kanskje 5 km ned og opp igjen fordi jeg ikke gadd å gå. men har kjørt i 4 månder uten! så det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ikke kjøre alene mer nå folkens! kun 4 uker igjen så. men har aldri kjørt i en rushtid, tett trafikant osv. snakk om kanskje 5 km ned og opp igjen fordi jeg ikke gadd å gå. men har kjørt i 4 månder uten! så det:p

wow, min pappa er sterkere enn din pappa! så det så!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet stopper deg nok før eller siden, men det kan gå greit i fire uker. Kontroller har de hele tiden, og du kan bli stoppet selv om du ikke kjører for fort. For eksempel hender det at de har promillekontroller en formiddag midt i uken, og de stopper av og til biler i laserkontroller selv om de ikke kjørte for fort, bare for å ta en sjekk av papirer etc. Om du er i alderen 17-20 år kan det godt hende du er ekstra utsatt for dette, at de stopper deg for å sjekke om d faktisk har lappen.

Om bygden din er en normal bygd er det nok ryktene som kommer til å felle deg. Politifolk har både barn og venner, og ryktene når dem før du aner...

Vær også klar over at ansvarsforsikringen ikke gjelder når du ikke har førerkort. Om du skulle kjøre på noen risikerer du å bli erstatningsansvarlig, og leve resten av livet ditt med veldig stor gjeld...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...