Gå til innhold

Like dynetrekk på dobbeltsengen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi har alltid hatt like trekk! Har et par single trekk, men de brukes på gjesterommet! Men nå har vi dobbeltdyne, så sengetrekk er ikke noe problem!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også dobbeldyne, og slipper "problemet".

Puter har vi 4 av, så der er to i samme sett som dyna. De andre to er noen ganger fra dobbelsett og noen ganger forskjellige.

Og til VesleBråka: det blir ikke nødvendigvis glipe mellom oss. Dyna er så stor at begge kan tulle den rundt seg på alle kanter. Men vi kan ikke ligge mer enn en halvmeter fra hverandre. Da blir det kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Vi har alltid like dynetrekk og putetrekk.

Dobbeldyne har jeg aldri ville hatt,vil ha min egen dyne som jeg kan tulle meg inn i :-)

Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Er det egentlig farlig om det går i surr med dynene?

JA!

Min dyne skal være tynn øverst, og tykk nederst, mens Mannen liker sin dyne jevn tykk.

Det siste er jo helt klart feil, for det er min løsning som er den beste!

Og ang. like dynetrekk:

Jeg legger alltid på det, da ser det mest ordentlig ut.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har enkel dyner med like dynetrekk det er mye penere med likt , men for å se forskjellen på vems som er vems er bare å merke med navn på lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på å ha noe annet enn like dynetrekk, jeg. :oops:

Og jeg kan ikke tenke meg at dobbeldyne er aktuelt. Vi har aldri prøvd, riktignok. Men vi har ulike søvnrymter og jeg liker å tulle meg godt inn i min dyne + at jeg sover mye mer urolig enn det han gjør.

Og om vi bytter dyner? Ja, det gjør vi da både titt og ofte! Senga er jo en tumleplass :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid likt trekk på dynene og putene, og det kan godt hende vi har blanda dynene noen ganger... :roll:  For det meste ligger jo begge to under begge dynene, og jeg ser ikke noe problem i det!

:enig_animasjon:

Min kjære tar også likt sengesett på dynene når han skifter, om det er fordi eg blir glad for det, eller om han synast det er bra slik, vites ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når samboer skifter, blir det likt sengtøy.

Men jeg er ikke så nøye. Det er ingen på soverommet når vi ikke bruker senga, og det ER ryddig der, bortsett fra diverse lesestoff. Dessuten er det halvmørkt hele dagen også...

Ligger noe sengtøy oppe, og noe rent på vaskerommet, så tar jeg det som er nærmest. (Det finnes viktigere ting å gjøre enn å fly og lete...)

Dessuten kan det hende at det ene trekket er skittent, det andre rent. Noe henger på tørkestativet, noe har jeg brukt på gjesterommet og ikke vasket enda osv.

Dessuten vil jeg helst ikke ha flanell, det vil han som fryser lettere og ligger nærmest gufset fra vinduet... og han må jo få flanellen sin.

Dobbeltdyne? Njet. Jeg liker å stikke ut armer og ben akkurat der jeg finner det for godt, eller tulle meg inn i dyna - ha dyna som støtte mellom bena osv. Og jeg vet hva som skjer - han river bare hele dyna av meg mens han sover.

Det er ikke verd å prøve engang.

Og - HVA når man krangler?

Det virker så dustete å ligge under samme dyne med ryggen til hverandre. Nei takk...

NOE vil jeg ha for meg selv. (Da jeg var single hadde jeg to hele dyner å boltre meg med i senga - det gikk lang tid før jeg vennet meg til å bruke bare en dyne... men ville ikke byttet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker alltid like sengklær....er ikke så farlig om vi bytter dyne...deler jo så mye annet :hoho:

Dessuten har vi ikke like dyner, så vi kjenner forskjell på hvem som er hvem sin... min er tykkere å varmere enn samboern min sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tom like håndklær på badet vi.... :-)

Vi også. Både til voksne og barn. Er streng på at alle bruker sin egen knagg, da. Er liksom litt nøyere at man har sitt eget håndkle enn om jeg skulle slumpe til å tilbringe en natt under kjærestens dyne :sjarmor:

FOrdelen med å ha vært gift i 100 år er at man alltid har kjøpt to sengesett av hver......

For noen år siden byttet vi til 220 dyner, og sakte men sikkert har vi fornyet sengesettene også. Ungene fikk nettopp 220 dundyner de også ("unger" blir jo snart feil betegnelse, de har vokst forbi mora si begge to!).

Alt det gamle på 200, både dyner og sengetøy brukes til gjester. Veldig ok å ha nok skikkelig å legge på hvis det kommer mye folk!

Neste oppgradering skal være på ekstraputene - er gørrlei å ha huset fullt av syntetiske puter som ingen gidder å bruke fordi all vatten ligger i en klump i det ene hjørnet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er det ikke en eksisterende problemstilling for meg, men i "gamle dager" ga jeg beng. Om begge dyner var ulike, og putene ikke matchet noe som helst merket jeg knapt. *sover med lukkede øyne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har like sengesett ja. Rett og slett fordi jeg ikke hadde noen, hans var gamla så de kasta vi når vi flytta sammen.

Når vi kjøper nytt er det jo bare naturlig å kjøpe likt.. Hver vår dyne, mulig de har blitt byttet om noen ganger. Holder ikke styr på det...

Dobbeltdyne er uaktuelt! Vi ligger i hver vår ende av senga.. :ler: Ligger gjerne og koser i senga, men når jeg skal sove, skal jeg sove. Ikke noe varm, klam kropp mot min! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid likt.

Fordi jeg blir glad av å ha det så pent som mulig rundt meg. Det som irriterer meg er når en halvpart av et dobbelt sengesett blir brukt på en enkeltseng :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...