Gå til innhold

Verdens beste kjæreste, men aldri like bra som eksen..

Peanutbutter

Anbefalte innlegg

Takk for gode råd:) Jeg skal utenlands etter jul for ett semester, og tenkte å vente med å gjøre noe drastisk til jeg kommer tilbake for å se om ting er likens da. Er det dårlig gjort å dra fra han men fortsatt være sammen med han når jeg har så mye tvil? Jeg kommer aldri til å være utro, det er ikke min stil, men hvis jeg føler alt er feil når jeg kommer tilbake har jeg på en måte forlatt han for fire måneder for så å komme hjem og kanskje slå opp etterhvert. Men det kan jo hende jeg også får ting såpass på avstand at jeg skjønner at jeg ikke vil leve livet mitt uten han, og at han faktisk ER mannen i mitt liv..

Dette synes jeg det er vanskelig å svare på. Kjæresten din trenger også trygghet i livet sitt, og kanskje det er han som skal få velge hvordan dere skal gjøre dette? Da blir det også hans valg. Hvis det skal bli dere to så blir det dere to. Men det er ikke sikkert det er greit å la han sitte igjen hjemme med troen på at det er dere to, hvis det ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selvsagt grunner til å være sammen med min nåværende kjæreste, jeg elsker han jo veldig høyt. Jeg la det kanskje fram litt svart-hvitt, men jeg har det jo veldig fint i forholdet mitt. Det er bare på noen spesielle områder det mangler en del for min del, f.eks. sliter jeg veeldig med sexlysten. Jeg føler også at samtalen går litt i stå til tider. Vi har vært sammen i 2,5 år nå. Jeg vet det er UTROLIG urettferdig å tenke på noen andre bak ryggen hans. Jeg tror jeg bare har unnskyldt meg selv med at det er naturlig å ikke glemme sin første store kjærlighet så lett.

Min nåværene kjæreste er en sånn type man kan se for seg hele livet sammen med, han kommer til å bli en fantastisk far og ektemann for den han slår seg ned med. Men jeg er redd for at sexliv og følelser skal falme så mye at det er helt dødt om ti år.

Selv om du elsker ham så må du jo kanskje også tenke på ham opp i dette? Og det spiller ingen rolle om det er vanskelig å glemme sin "store kjærlighet" (dette høres helt merkelig ut for meg, å være sammen med noen samtidig som du venter på din "store kjærlighet"). Dere er to, ergo er det ikke bare deg selv å tenke på. Har du tenk over at han faktisk fortjener bedre enn en som ikke ser på kjæresten sin som sin "store kjærlighet". Jeg vet ihvertfall at jeg ville gått på dagen om jeg ikke var mannens "store kjærlighet". Om ikke annet bør du være ærlig, du fører jo mannen bak lyset.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er sikkert ikke dum, han forstår vel at hun ikke er helt oppe i skyene når hun aldri har lyst på sex. Så det er jo ikke sånn at han blir lurt i stry om hun ikke dumper han i dag. Enten planlegger vel han å gjøre det slutt eller så håper han på at ding skal bedre seg, han har jo tydeligvis lyst på sex med henne.

Så om TS har lyst til å se det an så er vel det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er sikkert ikke dum, han forstår vel at hun ikke er helt oppe i skyene når hun aldri har lyst på sex. Så det er jo ikke sånn at han blir lurt i stry om hun ikke dumper han i dag. Enten planlegger vel han å gjøre det slutt eller så håper han på at ding skal bedre seg, han har jo tydeligvis lyst på sex med henne.

Så om TS har lyst til å se det an så er vel det greit?

Han vet at noe er galt siden han blir avvist igjen og igjen og igjen. Men å gå derfra til å mene han skal være tankeleser, må man være kvinne for å mene. Vi blir tutet ørene fulle med alle de uendelige mulighetene det er for at kvinner mister sexlyst i et forhold. Hadde han visst hva som foregikk, ville han neppe hatt lyst på henne. Det hadde iallefall ikke jeg hatt. En kvinne som tenker på eksen sin, får tenke seg ferdig før det eventuelt skjer noe med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk ikke akuratt avsluttet det med eksen så bra. Det ble jo brutt midt oppe i nyforelskelsen?! Det hadde nok kommet en hverdag med han også skal du se... Det du ser tilbake på er bare det rosenrøde og sikkert hele stemningen m at du gikl på folkehøgskole, og at du savner det? Har du lyst å dele livet ditt med din nåværende kjæreste ? Da sletter du eksen din og får han på avstand. Har du virkelig lyst så klarer du til slutt å fokusere på kjæresten din... Da burde du kanskje se tilbake på det med eksen som et fint minne men at det nå er et avsluttet kapittel i livet ditt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...