Peanutbutter Skrevet 9. september 2012 #1 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg ble sammen med en fantastisk gutt da jeg var på folkehøgskole. Vi klikka utrolig bra fra første stund, hadde alltid masse å prate om, kunne ligge i senga hele dagen og bare snakke, sexlivet var bra (selv om det var vanskelig å finne et sted å ha seg), vi lo og tullet hele tiden, i tillegg til at vi kranglet en del (som i og for seg kanskje ikke var såå bra, men det var hvertfall fireworks.) Da folkehøgskolen var ferdig skulle vi til hver vår kant av landet. Derfor gjorde jeg det slutt, fordi jeg ikke følte for å begynne på et kanskje fem år langt avstandsforhold (begge skulle studere). Jeg var singel i trekvart år (vi hadde hele tiden kontakt over nett), før jeg plutselig følte at NÅ ville jeg ikke være singel lenger. Venninna mi hooka meg opp med en kompis av typen hennes, og vi ble sammen etter et par måneder. Han er kjærlig, snill, gentleman, aldri sint eller kranglete, veldig "føyelig" og han tenner på meg og elsker meg over alt. Jeg er utrolig glad i han også, men den nyforelsketheten har aldri vært der. Fra første stund var det skyfri himmel og ikke en eneste "bump in the road". Jeg merket først et år etter jeg gjorde det slutt med kjæreste nr 1 at jeg savnet han. Og jeg tenkte masse på han. Nå har det gått over tre år siden folkehøgskolen, og jeg sammenligner FORTSATT mitt nåværende forhold med det jeg hadde med eksen. Eksen har fått seg dame, og jeg hater å se bilder eller andre tegn på forholdet deres. Jeg kjenner sjalusien strømme opp i meg, og tar meg selv i å ønske at han blir singel, eller at vi to skal ende opp sammen. Jeg kjeder meg til tider i dette trygge forholdet uten fireworks, selv om kjæresten min også er min beste venn. Derfor får jeg så sinnsykt dårlig samvittighet av at jeg til tider er utro i tankene. Jeg kan legge til at vi flytta sammen i fjor sommer, men jeg frika litt ut og gjorde det slutt etter noen mnd som samboere. Så klarte jeg ikke lenger å være alene, og vi ble sammen igjen. Jeg tror følelsene mine og fornuften blir helt blindet av det behovet jeg har for nærhet og trygghet. Dette ble laangt, men skulle gjerne visst om noen her har lignende erfaringer. Har dere gjort det slutt og fått det bedre, eller har dere kommet over tidligere forelskelser og har det fantastisk med den dere er med per i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 9. september 2012 #2 Del Skrevet 9. september 2012 Du er sammen med han, ikke fordi du forelsket deg i han, men fordi du var lei av å være singel og fordi du ikke klarer å være alene - og så lurer du på hvorfor forholdet mangler lidenskap? Du bør først og fremst finne ut av hvorfor du ikke klarer å stå på egne bein og gjøre noe med det. Det er virkelig urettferdig mot kjæresten å behandle han som et par støttehjul mens du drømmer om en annen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 9. september 2012 #3 Del Skrevet 9. september 2012 Synes mest synd på kjæresten din som lever i et falskt forhold hvor dama hans egentlig bare har tatt til takke ALDRI bli sammen med noen uten følelser. Det er bare slemt! Gjør det slutt og la han finne noen som elsker ham. Når det gjelder deg handler det kun om å finne noen du har følelser for. Anntar du er ganske ung også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. september 2012 #4 Del Skrevet 9. september 2012 Punkt nummer en er å være ærlig mot kjæresten din. Om du og eksen ikke ender opp sammen, så fortjener din nåværende kjæreste så mye bedre. For det om det kanskje er kjedelig til tider, så regner jeg med at det er grunner til at du fortsatt er sammen med han annet enn trygghet og behov for noen. Blir det slutt, så skal du nok se at gresset ikke er så mye grønnere på andre siden av gjerdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2012 #5 Del Skrevet 9. september 2012 du er sammen med en du ikke elsker og det er ikke bra. dropp det du vil bare ende opp ulykkelig med unger som kastes hit og dit.. finn deg en du elsker..hvorfor ikke fortelle din x om dine følelser for han.. ps flytt ut først =) du kan self. ende opp skuffet over at forholdet til din x ikke var slik du trodde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. september 2012 #6 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg synes synd på kjæresten din som blir ført bak lyset på denne måten. Hva med å tenke på andre enn deg selv og la han kanskje finne noen som er glad i han, som ikke lengter etter eksen? På tide å bli voksen og lære seg å stå på egne ben. Hadde du likt om du var sammen med en du elsket, la oss si eksen din, og han lengtet etter noen andre? Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg synes synd på kjæresten din som blir ført bak lyset på denne måten. Hva med å tenke på andre enn deg selv og la han kanskje finne noen som er glad i han, som ikke lengter etter eksen? På tide å bli voksen og lære seg å stå på egne ben. Hadde du likt om du var sammen med en du elsket, la oss si eksen din, og han lengtet etter noen andre? Mvh Yvonne Jeg har selvsagt grunner til å være sammen med min nåværende kjæreste, jeg elsker han jo veldig høyt. Jeg la det kanskje fram litt svart-hvitt, men jeg har det jo veldig fint i forholdet mitt. Det er bare på noen spesielle områder det mangler en del for min del, f.eks. sliter jeg veeldig med sexlysten. Jeg føler også at samtalen går litt i stå til tider. Vi har vært sammen i 2,5 år nå. Jeg vet det er UTROLIG urettferdig å tenke på noen andre bak ryggen hans. Jeg tror jeg bare har unnskyldt meg selv med at det er naturlig å ikke glemme sin første store kjærlighet så lett. Min nåværene kjæreste er en sånn type man kan se for seg hele livet sammen med, han kommer til å bli en fantastisk far og ektemann for den han slår seg ned med. Men jeg er redd for at sexliv og følelser skal falme så mye at det er helt dødt om ti år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 10. september 2012 Synes mest synd på kjæresten din som lever i et falskt forhold hvor dama hans egentlig bare har tatt til takke ALDRI bli sammen med noen uten følelser. Det er bare slemt! Gjør det slutt og la han finne noen som elsker ham. Når det gjelder deg handler det kun om å finne noen du har følelser for. Anntar du er ganske ung også. Jeg elsker jo han, jeg er ikke en ondsinnet person som utnytter han.. Men det er av og til vanskelig å se forskjell på romantisk kjærlighet og vennskapelig kjærlighet når man har vært sammen en stund. Er 23 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 10. september 2012 Punkt nummer en er å være ærlig mot kjæresten din. Om du og eksen ikke ender opp sammen, så fortjener din nåværende kjæreste så mye bedre. For det om det kanskje er kjedelig til tider, så regner jeg med at det er grunner til at du fortsatt er sammen med han annet enn trygghet og behov for noen. Blir det slutt, så skal du nok se at gresset ikke er så mye grønnere på andre siden av gjerdet. Men hvordan er man ærlig om sånt? At jeg føler noe mangler i forholdet vårt og at jeg ikke lenger tenner så mye på han, i tillegg til at jeg aldri helt har kommet meg over eksen? Hvis jeg sier dette til han tror jeg ikke han klarer å fortsette som før. Og det er der jeg er så usikker. Om jeg vil gjøre det slutt og se om gresset er grønnere på den andre siden(som det sikkert ikke er), siden jeg antageligvis glorifiserer forholdet med eksen, eller bli i forholdet og prøve hardere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. september 2012 #10 Del Skrevet 10. september 2012 Hvilke forventninger har du selv til et langt samliv? Kanskje det er der du skal starte tankearbeidet? Hva er det som skiller romantisk kjærlighet fra vennskapelig kjærlighet. Hvordan ser du for deg at forholdet er etter 10 år? 20 år? 30 år? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 10. september 2012 Hvilke forventninger har du selv til et langt samliv? Kanskje det er der du skal starte tankearbeidet? Hva er det som skiller romantisk kjærlighet fra vennskapelig kjærlighet. Hvordan ser du for deg at forholdet er etter 10 år? 20 år? 30 år? Jeg føler at for å få et langt samliv er det aller viktigste at man klikker på mentalt nivå. At man kan lese den andre uten at ord blir sagt i hele tatt, og at man skjønner den andres kroppsspråk og forstår hvordan den andre tenker. Det er noe som tildels mangler litt i forholdet mitt, siden kjæresten er en typisk guttegutt som ikke snakker om følelser eller gidder å ta opp personlige ting spesielt ofte. Deretter kommer sexlivet, som også har dabbet kraftig av det siste året. Jeg har ca aldri lyst, mens han foretrekker annenhver dag. Jeg må avvise ganske ofte, og det tærer litt. Jeg ser for meg at om ti år, hvis vi er sammen, så har vi sikkert barn sammen. Da aner jeg ikke hvordan sexlivet er, men hvis det er såpass daft etter 2,5 år, er det sikkert ikke bedre etter 12,5 år:P Men det kan hende vi er nærmere mentalt sett, siden vi har vært sammen så lenge. Når skal man slutte å bry seg om nyforelskelse og spenning, og begynne å verdsette en trofast, lojal og trygg partner man sikkert kan få et ganske bra A4-liv med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 10. september 2012 #12 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg har vært typen din et par ganger. Den som er annetvalget. Den som man holder sammen med fordi man ikke får førstevalget. Det er en helt jævlig følelse når man får vite at sine egne følelser ikke blir gjengjeldt, og at tankene til den man er glad i ligger hos en annen. Jeg skjønner ikke at folk er så egoistiske at de går inn i et nytt forhold når gamle følelser ikke er bearbeidet. Bruk heller tid for deg selv for å komme videre, FØR du kaster deg inn i noe nytt. La nå den nye typen din få sjansen til å finne ekte kjærlighet. Der hans følelser blir gjengjeldt. Og ikke ligger et helt annet sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest test123 Skrevet 10. september 2012 #13 Del Skrevet 10. september 2012 Du burde i hvertfall kutte ut å titte på eken din sine facebookbilder. Det er jo bare de beste sidene ved livet hans og damas som legges ut der. I tillegg er han jo opptatt. så spørsmålet er nok heller om du vil ha det bedre som singel eller med en tredje gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg tenkte aldri på min nåværende kjæreste som andrevalg da vi ble sammen, fordi jeg var sikker på at jeg var over eksen. De følelsene har kommet senere, snikende uten at jeg har vært helt klar over det.. Prøver å la være å gå inn på profilen til eksen, men av og til dukker det opp på newsfeeden. Jeg må understreke at jeg elsker kjæresten min veldig mye, men som sagt er det av og til en sterk følelse av at vi bare er bestevenner. Det er godt å ha noen å kose med og ligge i armkroken til, men jeg føler sjeldent for å være mer intim enn det. Av og til er jeg ikke engang interessert i å kysse. Men dette går opp og ned, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. september 2012 #15 Del Skrevet 10. september 2012 Når skal man slutte å bry seg om nyforelskelse og spenning, og begynne å verdsette en trofast, lojal og trygg partner man sikkert kan få et ganske bra A4-liv med? Nyforelskelse er nyforelskelse, og det er en rus der en ikke ser alt. Den går over, men kan komme igjen i perioder, på en annen måte. Men - et samliv med en trygg og lojal partner trenger ikke bli et A4 liv, slik du tror. Et langt samliv krever mye av begge to, og det må være tuftet på et ønske om å ha hverandre i egne liv. Et lang samliv innebærer at man virkelig trenger hverandre, at man trives sammen og at man er rause med hverandre. Sexlivet kan tørke i perioder med mye stress, lite søvn etc, men det kan ta seg opp med økt energi. Men - jeg synes du har såpass mye tvil i deg at du bør vurdere dette nøye. Det kan bli tøft å forlate kjæresten din, men det er kanskje bedre enn å la han leve i et forhold med så mye tvil fra din side. Du er ung og har livet foran deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quijote Skrevet 10. september 2012 #16 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg tenkte aldri på min nåværende kjæreste som andrevalg da vi ble sammen, fordi jeg var sikker på at jeg var over eksen. De følelsene har kommet senere, snikende uten at jeg har vært helt klar over det.. Prøver å la være å gå inn på profilen til eksen, men av og til dukker det opp på newsfeeden. Jeg må understreke at jeg elsker kjæresten min veldig mye, men som sagt er det av og til en sterk følelse av at vi bare er bestevenner. Det er godt å ha noen å kose med og ligge i armkroken til, men jeg føler sjeldent for å være mer intim enn det. Av og til er jeg ikke engang interessert i å kysse. Men dette går opp og ned, selvsagt. Jeg synes skikkelig synd på dere begge to. Han fortjener å være sammen med noen som kjenner på alle aspekter ved det å være kjærester; tillit, kjærlighet, lyst og så videre. Du fortjener å være sammen med noen som vekker disse følelsene i deg. Tror du må innse at nok er nok, dette er ikke slik det skal være etter så kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 10. september 2012 #17 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg tenkte aldri på min nåværende kjæreste som andrevalg da vi ble sammen, fordi jeg var sikker på at jeg var over eksen. De følelsene har kommet senere, snikende uten at jeg har vært helt klar over det.. Prøver å la være å gå inn på profilen til eksen, men av og til dukker det opp på newsfeeden. Jeg må understreke at jeg elsker kjæresten min veldig mye, men som sagt er det av og til en sterk følelse av at vi bare er bestevenner. Det er godt å ha noen å kose med og ligge i armkroken til, men jeg føler sjeldent for å være mer intim enn det. Av og til er jeg ikke engang interessert i å kysse. Men dette går opp og ned, selvsagt. Da er det bare å gjøre det slutt. Så gjør du både deg selv og ham en tjeneste. Har man kommet over eksen, går inn i et nytt forhold, for så å begynne å tenke på eksen igjen, er det noe alvorlig galt i forholdet. Enten bare trodde du at du var over eksen, eller så er det ikke nok følelser i det nye forholdet. Hadde det vært ekte, hadde ikke disse følelsene for eksen fått grobunn. Det å bli avvist gang på gang på gang, gjør noe med deg. Han vet nok at noe ikke er som det skal. Er du glad i typen din, så lar du ham få sjansen med en annen som virkelig elsker ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest test123 Skrevet 10. september 2012 #18 Del Skrevet 10. september 2012 Prøver å la være å gå inn på profilen til eksen, men av og til dukker det opp på newsfeeden. Du kan blokkere folk fra newsfeeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. september 2012 #19 Del Skrevet 10. september 2012 Mitt førstevalg er alltid kjæresten min . Hvorfor begynne sammen med han når du i utgangspunktet ikke var ferdig med exen din? Stakkars den fine og gode og trygge mannen din som lever på en løgn. Si sannheten til mannen din og gå videre i livet ditt. Du fortjener han ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanutbutter Skrevet 10. september 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 10. september 2012 Nyforelskelse er nyforelskelse, og det er en rus der en ikke ser alt. Den går over, men kan komme igjen i perioder, på en annen måte. Men - et samliv med en trygg og lojal partner trenger ikke bli et A4 liv, slik du tror. Et langt samliv krever mye av begge to, og det må være tuftet på et ønske om å ha hverandre i egne liv. Et lang samliv innebærer at man virkelig trenger hverandre, at man trives sammen og at man er rause med hverandre. Sexlivet kan tørke i perioder med mye stress, lite søvn etc, men det kan ta seg opp med økt energi. Men - jeg synes du har såpass mye tvil i deg at du bør vurdere dette nøye. Det kan bli tøft å forlate kjæresten din, men det er kanskje bedre enn å la han leve i et forhold med så mye tvil fra din side. Du er ung og har livet foran deg. Takk for gode råd:) Jeg skal utenlands etter jul for ett semester, og tenkte å vente med å gjøre noe drastisk til jeg kommer tilbake for å se om ting er likens da. Er det dårlig gjort å dra fra han men fortsatt være sammen med han når jeg har så mye tvil? Jeg kommer aldri til å være utro, det er ikke min stil, men hvis jeg føler alt er feil når jeg kommer tilbake har jeg på en måte forlatt han for fire måneder for så å komme hjem og kanskje slå opp etterhvert. Men det kan jo hende jeg også får ting såpass på avstand at jeg skjønner at jeg ikke vil leve livet mitt uten han, og at han faktisk ER mannen i mitt liv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå