Bernardette Skrevet 8. september 2012 #1 Del Skrevet 8. september 2012 HVORFOR er det slik at samboende og gifte enkeltindivider får det over seg at de skal gi full tilgang til sin private Facebook-konto, meldingslogg på mobilen, passord til private e-poster og det som verre er? Og HVA er det som skjer inni hodene til disse enkeltindividene når de tar den avgjørelsen, og dermed faktik velger å blottlegge sine venner og kolleger som har skrevet til dem? Går det ikke an å fortelle samboende og gifte folk noen ting lengre, uten å måtte forvente at partner / make leser det man skriver i en fortrolig stund? Hva skjer? Hva er greia med å gå fra "to forskjellige mennesker" til "en enhet bestående av to sjeler som nå er et fellesskap" ? Mistet menneskeheten helt sitt uavhengighetsbehov her? Jeg protesterer!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernekikkert Skrevet 8. september 2012 #2 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg er faktisk helt enig med deg, men enkelte individerer tror åpenhet og ærlighet i et forhold betyr å skulle vite absolutt alt hva partneren sier og gjør og frata dem tabsolutt all mulighet til å være en egen person, .Kunne aldri falt meg inn å sjekke hverken mail eller sms, og jeg hadde blitt skikkelig gretten selv. Tenk om en venninne hadde betrodd meg noe veldig sårt og personlig, men om de er enige om å ha det sånn så må de jo få velge det, men da må burde de informere vennene sine om det også,slik at de kan velge selv hva de deler med dem. Hva med å stole på at partneren sin forteller det som er viktig for dem å vite. Nei jeg skjønner meg heller ikke på sånt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 8. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 8. september 2012 Det er nettopp det som er poenget. Ærlighet betyr IKKE utlevering av andre. Av den simple grunn syns jeg at "vi deler alt og sjekkes hverandres telefoner og innbokser når vi vil!" er helt på tryne. Dessuten er det ikke dødelig å ha litt privatliv, selv om man er samboende eller gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 8. september 2012 #4 Del Skrevet 8. september 2012 we are pregnant! Beklager,er litt i ekstra godt humør i dag. Tror at Stjernekikkert dekket det godt,men jeg er veldig enig med deg ts! Har flere ganger sagt private ting til venniner som har sagt det videre til kjærester jeg knapt kjenner..Trenger ikke akkurat at HAN også skal vite sånt om meg! Lurer på om sånn type parforhold kjeder seg fort jeg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 8. september 2012 #5 Del Skrevet 8. september 2012 Vi har vært gift i over 20 år og er heldigvis fremdeles to individer med to ulike hjerner. Jeg ønsker ikke å ha tilgang til alle detaljer i hans liv, og han skal være glad for at han ikke har tilgang til det som foregår inni mitt hode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå