Gå til innhold

Bestemme seg for å skaffe en ny venn

Anna Svingtrapp

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så flink til å ta kontakt med folk og skaffe meg nye venner, men når jeg først har blitt litt kjent er jeg utadvendt. Derfor var det ganske merkelig for meg å høre en kamerat fortelle at han hadde _bestemt_ seg for å bli venn med en ny fyr. Kameraten min kjente ham ikke fra før, men hadde hørt positive ting om fyren. Og jammen ble de ikke venner også! Er dette vanlig? Pleier dere å ha slike klare strategier? Jeg pleier å bare ta ting som det kommer, men så er jo ikke jeg den flinkeste til å knytte nye kontakter heller.

Denne hendelsen skjedde for noen år siden, da jeg gikk på videregående. Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette nå er at jeg har begynt i ny jobb, og fått en kollega som virkelig har fått meg til å tenke "Han der, han vil jeg være venn med!" Men jeg tenker at vennskap er jo noe man er to om, han må jo ville være venn med meg også. Må bare presisere at det er som VENN jeg er interessert i ham, ikke noe annet.

Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, lurer vel bare mest på hva som er vanlig. Har folk vennestrategier? Eller er vennskap noe som dukker opp av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt spesielt ut å bestemme seg for å bli venn med en spesiell ukjent person. Mn det er jo sånn at det er enkelte man har mer lyst å bli kjent med enn andre. Det handler vel om kjemi?

Anonym poster: 730b4295ee9137a5814c70183226688a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer meg på forhånd. Det skjer veldig sjeldent, men når jeg først har bestemt meg, så blir det som oftes sånn. Det er bare en følelse jeg får av at vi kommer til å bli venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer meg på forhånd. Det skjer veldig sjeldent, men når jeg først har bestemt meg, så blir det som oftes sånn. Det er bare en følelse jeg får av at vi kommer til å bli venner.

jeg ser det litt på forhånd jeg!

Saken er den at venner er en stor del av livet mitt! Når man ikke har familie man kan lene seg på, så er venner der!

Ville også heller ha valgt å satse på å være venn med en jeg har hørt gode ting om,enn en venn som jeg vet kanskje kommer til å baksnakke meg ellerno..

Tror at begge deler er lurt. Prøve å ha en viss mål,men ikke vær blind for de som er rundt deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Regner med at jeg så litt svart/hvitt på det da jeg hørte historien om han kameraten min som bestemte seg for å bli venn med noen.

Det er vel viktig at man ikke blir for utålmodig når man har "bestemt seg" for å bli venn med noen. Vennskap er vel vanligvis noe som utvikler seg over tid?

I mitt tilfelle tror jeg det blir litt vanskelig å bli venner, sånn personlig. Ser for meg at vi har/får god kontakt på kontoret og profesjonelt, men jeg vet ikke helt hvordan man går fra det til å være venner privat også. Men det er kanskje ikke nødvendig, vi treffes jo tross alt hver dag på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...