Mafalda Skrevet 22. april 2013 #521 Del Skrevet 22. april 2013 Gubben ba meg slutte å dytte ham i ryggen i går kveld. Men jeg sa at som sant er, det var ikke meg, det var ungen! Haha, dårlig gjort å skylde på deg, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 22. april 2013 #522 Del Skrevet 22. april 2013 Grrr, NAV-papirer i dag igjen! Må jo bake inn disse 21 feriedagene mine, men hvordan blir det i forhold til arbeidsdager kontra kalenderdager? Vi prøvde oss på'n igjen i går uten å finne noen korrekte svar, så nå må jeg ta telefonen fatt og få noen konkrete svar mens jeg sitter med skjemaet oppe på pc'en. Litt lei av å ha det papirstyret hengende over meg ennå, kjenner jeg... Jeg har fått mine papirer godkjent av NAV (tok faktisk bar noen dager fra jeg sendte dem inn. Kudos til NAV for det!), og det jeg gjorde var å utsette permisjonen med fire uker. Det fylles inn i den opprinelige søknaden og flytter da slutten på pemisjonen fire uker fram. Det må i tillegg sendes egen søknad om utsettelse. Jeg tror ikke du får med deg den siste ene dagen, for NAV godtar bare utsettelser i hele uker. Svarte jeg på det du lurte på nå, eller bommet jeg helt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 22. april 2013 #523 Del Skrevet 22. april 2013 Gubben har visst søkt om permisjon for tidlig, fikk han beskjed om fra jobben etter å ha fått brev fra NAV om å sende inn inntektsopplysningene derfra. Jeg skjønner ingenting, jeg. Men nå har han faktisk fått innvilget ferieuker i sommer, så da ordner jo ting seg uansett. Men jeg skjønner nada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. april 2013 #524 Del Skrevet 22. april 2013 Hos oss ville ikke NAV at mannens permisjon skulle føres opp i tilfelle tidlig fødsel og dermed justering av permisjonsslutt/start, så han må sende inn søknad rundt juletider.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 22. april 2013 #525 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har fått mine papirer godkjent av NAV (tok faktisk bar noen dager fra jeg sendte dem inn. Kudos til NAV for det!), og det jeg gjorde var å utsette permisjonen med fire uker. Det fylles inn i den opprinelige søknaden og flytter da slutten på pemisjonen fire uker fram. Det må i tillegg sendes egen søknad om utsettelse. Jeg tror ikke du får med deg den siste ene dagen, for NAV godtar bare utsettelser i hele uker. Svarte jeg på det du lurte på nå, eller bommet jeg helt? Du svarte i samme leia, og faktisk nesten det samme som NAV-damen jeg ringte, så det er ikke dårlig det! *hatten av* :bukke: Men jeg fikk beskjed om at det var et tak på 21 dager per år, dette med hele uker var det ikke så farlig med. Da utgår vel bare de siste feriedagene (vi har seks uker), eller om de flyttes over til neste år... aner ikke, jeg. Pluss dette med at det må søkes om på eget skjema, som skal ha underskrift av arbeidsgiver, det var en beskjed jeg ikke trengte i og med at forsinkelse på arbeidsgivers side allerede har ført til at vi bare er et par dager unna fristen for inntektsopplysninger som skal være inne den 24.! Kjenner at det koker litt i hormonene her nå. Jeg bryr meg da katten om det er ferie eller permisjon jeg har, jeg ville bare være grei og gjøre det enkelt for jobben min også. Men at det skulle bli så mye styr da....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 22. april 2013 #526 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Jeg kjenner at jeg er veldig takknemlig for at jeg har en lønningsdame som virker, og at alle Nav-papirene er godkjente og i orden. Jeg kjenner derimot seriøst stress for alt det andre som ikke er i orden. Har vært mye fødselstanker i det siste, og jeg begynner å innse at det er ganske nært forestående... Så i ettermiddag blir mannen dratt med på shopping før han dyttes ned i kjelleren for å gjøre ferdig soverommet vi etter planen skal flytte inn på før pjokken kommer. Stakkars mann! For ordens skyld hadde jeg gjerne reist på shopping alene om jeg hadde vært i stand til å bære noe mer enn visa-kortet mitt uten å få smerter.. For nå vil jeg ha ting på stell! Dagens ultralyd viste nemlig en gutt som satt godt plantet i seteleie, og basert på hvordan jeg har kjent spark de foregående ukene, er det absolutt mest sannsynlig at han har sittet der en stund og (dersom han ligner sin far...) neppe har tenkt til å flytte seg på eget initiativ. Vi skal dermed til vendingsforsøk onsdag morgen, og siden det på ingen måte er noen garanti for at det fungerer kan jeg like gjerne fortsette tankespinnet rundt setefødsel vs. keisersnitt. Nå proppet full av en masse info fra en veldig hyggelig fødselslege. Om jeg kom noe nærmere en avgjørelse er jeg derimot ikke sikker på, men det er betryggende å vite at om jeg går for fødsel i utgangspunktet, kan det endres dersom noe tilsier det. Det likte jeg! Han ble forøvrig estimert til å være ca 3400 g nå, og mellom 3800 og 4000 til termin. I så måte hadde det vært praktisk om han bestemte seg for å komme ganske raskt, bare han venter til jeg er ferdig med alt i avsnitt 2 først Endret 22. april 2013 av Eliza Doalot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 22. april 2013 #527 Del Skrevet 22. april 2013 Du svarte i samme leia, og faktisk nesten det samme som NAV-damen jeg ringte, så det er ikke dårlig det! *hatten av* :bukke: Men jeg fikk beskjed om at det var et tak på 21 dager per år, dette med hele uker var det ikke så farlig med. Da utgår vel bare de siste feriedagene (vi har seks uker), eller om de flyttes over til neste år... aner ikke, jeg. Pluss dette med at det må søkes om på eget skjema, som skal ha underskrift av arbeidsgiver, det var en beskjed jeg ikke trengte i og med at forsinkelse på arbeidsgivers side allerede har ført til at vi bare er et par dager unna fristen for inntektsopplysninger som skal være inne den 24.! Kjenner at det koker litt i hormonene her nå. Jeg bryr meg da katten om det er ferie eller permisjon jeg har, jeg ville bare være grei og gjøre det enkelt for jobben min også. Men at det skulle bli så mye styr da....! Må ikke finne på å være snill. Blir bare rot av sånt! Når det gjelder hele uker så var det uansett mest praktisk for meg å flytte en hel uke over til 2014. Permisjonen min avsluttes siste fredag i juni, og da var det veldig praktisk å bare dytte på med seks ukers ferie etter det - og vips- så er det august og barnehagestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 22. april 2013 #528 Del Skrevet 22. april 2013 Åh, blir så frustert på deres vegne pga NAV-papirene, altså! Blir ikke mye imponert av det systemet der. Selv har jeg fremdeles ikke hørt noe om søknaden er innvilget eller ikke, men har fått god hjelp på jobb når jeg har hatt behov for det, så jeg bare krysser fingrene for at alt er som det skal. Jeg får all ferien min fra i år overflyttet til etter permisjonsslutt, men vet ikke om det var noe de trikset til på jobb eller hva. Eliza, håper vendingsforsøket går som dere håper på. Ikke noe moro å plutselig få en slik beskjed! Du får rett og slett velge mellom å føde og KS, om jeg skjønte det riktig? Setefødsler blir i det minste veldig godt overvåket. Første ordentlige permisjonsdag i dag, og det gikk i vasking og rydding så jeg peste der jeg tøffet rundt med støvsugeren. Tror nok tempoet skal roes betraktelig ned, men det er vel redebyggingen som gjør seg gjeldende. Vil helst ikke komme hjem fra sykehuset til et allerede rotete hus, regner med det blir nok rot ganske så kjapt etterpå. Godt å sove lenge i det minste! Jeg har heldigvis ingen problemer med det, men både jeg og lillejenta driver visst og vekker mannen midt på natt med sparking (jenta) og klemming (meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 23. april 2013 Forfatter #529 Del Skrevet 23. april 2013 Eg har mine første permisjonsdagar no, men har ikkje fått svar på søknad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 23. april 2013 #530 Del Skrevet 23. april 2013 Når sendte du inn søknaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. april 2013 #531 Del Skrevet 23. april 2013 Hvis man evt. lekker fostervann, så vil det være tydelig hele tiden, og ikke bare hvis man er på do, sant? For jeg har jo litt mer utflod enn vanlig, det jeg kan merke, men samtidig så blir papiret så mørkt gult når jeg er på do og har tisset. (Igjen, hurra for detaljene, liksom ) Ikke sett noe til slimproppen enda. Får se om vi tar oss noen runder i løpet av uka. Jeg er så øm og hoven at det ikke frister så veldig, men alltids verdt et forsøk! Bedre å prøve og gi opp enn å ikke prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. april 2013 #532 Del Skrevet 23. april 2013 Tror mitt fostervann sist var helt klart.. Men den skal visst ha en søtlig lukt, så kanskje du kan lukte? Evt ta på et bind og se, det måtte jeg da jeg lakk fostervann sist. Da jeg kom på sykehuset konstanterte de at det var fostervann ved å se og lukte på bindet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. april 2013 #533 Del Skrevet 23. april 2013 Det var en god idé Sikkert bare meg som er pessimist igjen, altså. Men det er vel bedre å være litt overforsiktig enn ikke? Skal til jordmor på mandag, men om det lekker så bør jeg vel ringe sykehuset før det? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. april 2013 #534 Del Skrevet 23. april 2013 Bedre å være sikker enn å ta sjanser.. Jeg ville tatt på bind og så ser du/lukter. Er du i tvil er det bedre å ringe Føden, for det er jo ikke bra å lekke fostervann for lenge hvertfall. Bedre å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 24. april 2013 #535 Del Skrevet 24. april 2013 Enig. Er du usikker, så ta en sjekk. Her har vannet gått først bare en gang, og da var det liksom overhodet ingen tvil (kjempedam på gulvet ), men det finnes jo de som lekker og det skal helst ikke være åpent inn til babyen. Lykke til med vendingsforsøket, Eliza! Og lykke til til alle oss som venter på NAV. Kan ikke tro annet enn at det ordner seg for alle sammen, innen rimelig tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. april 2013 #536 Del Skrevet 24. april 2013 Ser ut til at jeg bare var litt overhysterisk, ja. Men bedre det enn det motsatte! Jeg er så glad for at jeg har terminklubben å lufte sånt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. april 2013 #537 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg er så glad for at jeg har terminklubben å lufte sånt med! Mye bedre å lufte det her ja, så får man litt tips og råd fra de i samme situasjon (eller som har vært der) Hvordan går det i dag? Har du noen følelse på hva det er/var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. april 2013 #538 Del Skrevet 24. april 2013 Mm, det jeg også tenker. Heller det enn å sitte og google ting og bli skremt Tror det bare var en runde med mye utflod. Kanskje det var deler av slimproppen, hvem vet? Mye kynnere i dag, da. Og nedpress selv når jeg ligger. Men jeg har skrudd ferdig kommoden vi kjøpte i går, så jeg har jo ikke akkurat ligget på latsiden To uker igjen til termin nå. Utålmodigheten kommer og går. Men nå er alle bøyger og "vi burde kanskje"-borte, så godt som. Og det er kjempedeilig! Mamma hadde visst drømt at jeg hadde begynt med stavsprang og høydehopp for å få fortgang i ting. Så hun måtte ringe for å dobbeltsjekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. april 2013 #539 Del Skrevet 24. april 2013 Så flink du er som styrer og står på Kan godt være deler av slimproppen ja.. Min gikk vel ca 3 uker før fødsel, men jeg vet ikke om det var hele eller bare deler av den. Eller, det er jo så vanskelig å si. Er jo vanlig for gravide å få mer utflod også, så skal ikke være lett dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 24. april 2013 #540 Del Skrevet 24. april 2013 Da var vending forsøkt og mislykket, så han sitter fortsatt godt på rumpa. Siden han har gjort det så lenge er det rimelig lite sannsynlig at han kommer til å snu seg, så jeg har nå virkelig startet mental forberedelse for setefødsel. Det er egentlig litt pussig, for jeg har alltid vært redd for setefødsel, men nå som det faktisk er en realitet, er jeg bemerkelsesverdig rolig. Og godt er det! Jeg har riktignok ikke helt bestemt meg enda, men heller helt klart mot å prøve vaginal fødsel med mindre neste vekstestimat viser at han blir for stor. Uansett, til tross for at vendingsforsøket var alt annet enn behagelig er jeg glad jeg har forsøkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå