Bobla2013 Skrevet 18. april 2013 #501 Skrevet 18. april 2013 Det tok to dager fra jeg fikk brev m at de hadde mottatt den til den var godkjent Så du får nok nytt brev snart! Håper det Det stod at det kunne ta 8 uker.. Det passer meg dårlig
Dine Skrevet 18. april 2013 #502 Skrevet 18. april 2013 Det stod det på mitt brev også, men det tok veldig kort tid altså Overraskende faktisk! Men en ting som irriterer meg er at man mister antall dager av permisjonen som man føder for tidlig.. Om jeg klarte å forklare det greit nok? Jeg spurte NAV om hvorfor og de sa at det er fordi 3 uker er forbeholdt FØR babyen kommer/fødsel. På trynet spør du meg....
Bobla2013 Skrevet 18. april 2013 #503 Skrevet 18. april 2013 Håper jeg opplever det samme som deg da Hmm.. nei, da vil en i allefall ikke føde for tidlig altså!! Det er jo teit.. man kan jo ikke styre når babyen kommer! Synes det burde vært slik at det er 3 uker før termin - uansett. Kommer baby før, må man jo få fri, men det burde ikke gå utover permisjonen.
dreia Skrevet 18. april 2013 #504 Skrevet 18. april 2013 Eg er veldig kjent med at ein "mistar" permisjon om ein føder før termin. Med storebror mista eg alle dei 3 vekene. Denne gongen fekk eg ein heil dag (som blei tilbrakt på sjukehuset ) og mista dei 20 andre dagane. Like greit at me ikkje hadde finrekna på permisjonsdagar før eg sendte søknaden til NAV. Datoane blir jo uansett forandra.
Dine Skrevet 18. april 2013 #505 Skrevet 18. april 2013 Enig. Burde ikke være slik at man mister dagene.. Samtidig tenker jeg såfall å ta ulønnet permisjon til permen uansett skulle vært ferdig.
dreia Skrevet 19. april 2013 #506 Skrevet 19. april 2013 Eg har visst fått ein gut som trives veldig godt i bæresjalet, iallfall om han er vaken når eg puttar han nedi. Då sovnar han gjerne omtrent tvert. Og så kan eg gå rundt og stryka han på ryggen, kyssa hovudet hans og snusa inn deilig nyføddlukt så mykje eg vil. 1
Gjest Tekola Skrevet 19. april 2013 #507 Skrevet 19. april 2013 Ååh, koselig! Jeg er så utålmodig nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Drømmer om amming og baby hver natt og blir like skuffa hver gang jeg våkner!
dreia Skrevet 19. april 2013 #508 Skrevet 19. april 2013 Får iallfall håpa du slepp å gå over termin då, Tekola. Nå er krabaten allerede over ei veke gammal. Eg har nesten gløymt korleis det var å gå gravid. Sjølv om eg merkar godt kor praktisk det er å kunna bøya seg ned og plukka ting opp frå golvet utan så veldig mykje om og men.
Bobla2013 Skrevet 19. april 2013 #509 Skrevet 19. april 2013 Høres så koselig ut med en liten baby! Blir ikke lite babysyk av å lese her da... Jeg drømte i natt at jeg fikk baby.
dreia Skrevet 19. april 2013 #510 Skrevet 19. april 2013 Eg blir reint babysjuk av tilværelsen vår nå, eg òg. Mannen seier me får ta eitt barn om gongen, og han har jo rett, men eg er tydeligvis midt i den verste babybobla.
Dine Skrevet 19. april 2013 #512 Skrevet 19. april 2013 Hihi, jeg husker at jeg hadde lyst på en til da Tassen var 4 uker.. Glad vi ikke gjorde det så kjapt
dreia Skrevet 19. april 2013 #513 Skrevet 19. april 2013 Med tanke på bekkenløsninga som begynte å komma allerede i veke 5, og som fremdeles så absolutt er til stede, må me uansett venta ei stund til. Viss det i det heile tatt blir fleire. Men eg føler meg ikkje ferdig ennå - kanskje det var den plutselige og raske avslutninga på graviditeten?
Mafalda Skrevet 19. april 2013 #514 Skrevet 19. april 2013 Eg har visst fått ein gut som trives veldig godt i bæresjalet, iallfall om han er vaken når eg puttar han nedi. Då sovnar han gjerne omtrent tvert. Og så kan eg gå rundt og stryka han på ryggen, kyssa hovudet hans og snusa inn deilig nyføddlukt så mykje eg vil. Hehe, du gjør det ikke så enkelt for oss stakkarer å holde ut ventetiden, når du kommer med sånne nydelige beskrivelser...! Høres helt herlig ut, kos dere masse! Jeg har jo vært utålmodig lenge, men ikke sånn at jeg virkelig går og venter på at det skal skje. Med fire unger født etter termin tillater jeg meg ikke å tro at det faktisk kan skje noe før tidligst etter uke 39. Men gleder meg vilt til å få en liten nyfødt tass (eller tusse) å snuse på jeg også!
dreia Skrevet 20. april 2013 #515 Skrevet 20. april 2013 (endret) Mafalda: Vil du ha ein beskrivelse som gjer ventetida litt greiare? Eg har visst fått ein gut som er usedvanlig glad i puppen og som omtrent ikkje vil sova om natta utan å bruka puppen som pute. Det, kombinert med pupper som overhodet ikkje har stabilisert melkemengden, fører til at eg natt etter natt vaknar med ein svær, våt dam rundt hovudet på babyen og gjennomvåt bh + ammeinnlegg. For ikkje å snakka om den sprengen eg vaknar med! Nå vurderer eg snart å finna fram tisselaken eller tilsvarande til senga for ikkje å øydelegga den splitter nye overmadrassa heilt. Oh, the joys of barseltida. Endret 20. april 2013 av dreia
Gjest Tekola Skrevet 20. april 2013 #516 Skrevet 20. april 2013 Sånne lakenskånere eller hva det nå enn heter som man får kjøpt på apoteket er geniale! De puster, samtidig som de absorberer det aller meste. Så de blir ikke like klamme som f.eks tisselaken, selv om de jo funker som det. Har lagt mange sånne i sengene til eldre og funksjonshemmede i løpet av min korte karriere som assistent i hjemmetjenesten og hjemmesykepleien. Tenker å skaffe noen sånne og klippe opp for å ha på stellematta også Jeg er så øm i hodebunnen! Det er det området som henger sammen med underlivet, som jo også er ømt og hovent, men det har blitt mye verre de siste dagene. Så sært! Hver eneste natt den siste uka har jeg drømt at jeg har en baby i armene. Endelig klarer jeg å glede meg skikkelig, ikke bare være kjemperedd Fullmåne om en uke. Mon tro om jeg får vilja mi da
Eliza Doalot Skrevet 21. april 2013 #517 Skrevet 21. april 2013 Nå har jeg (etter inspirasjon fra en annen tråd) hatt en liten opptelling over hva jeg har og hva jeg ikke har anskaffet. Og jeg kan med glede (for min egen del i allefall) melde at det meste er i hus. Noen unntak er det, men en runde på nærmeste senter vil sannsynligvis gjøre susen. Det forutsetter dog at jeg er i stand til å ta en runde på senteret, for det skal visst virkelig ikke være en selvfølge nå. En ting er bekkenet som fra tid til annen gjør meg til krykkegjenger, noe annet er kynnere så sterke at jeg nesten ikke klarer å røre på meg. Juhu! Heldigvis ikke lenge igjen! Lurer egentlig på om dette er naturens måte å klargjøre meg på Det har forresten aktualisert seg litt de siste dagene.. På torsdagens jordmortime klarte jordmor på ingen måte å bli enig med seg selv om hvilken vei pjokken ligger. Ergo er jeg den heldige vinner av en ultralydtime i morgen, og enorme kvaler om hvorvidt jeg i såfall ønsker å prøve en fødsel i seteleie eller et keisersnitt. (Ja, litt prematur bekymring siden leiet faktisk ikke er sikkert enda, men jeg er en tenker av natur...) Det pussigste er egentlig at jeg alltid har tenkt at jeg ville føle lettelse om muligheten for keisersnitt bød seg. Men det gjør jeg egentlig ikke... egentlig mer skuffelse. Jeg har liksom lyst til å føde, og det hadde jeg vel egentlig aldri trodd jeg skulle si Men, som sagt... tankerekka er litt prematur. Ultralydtime først, så får vi se etter det
Gjest Tekola Skrevet 22. april 2013 #518 Skrevet 22. april 2013 Deilig når ting begynner å komme ordentlig på plass! Hadde noen heftige kynnere i går kveld. Men det roet seg og jeg fikk sove igjen. Og i dag våknet jeg rimelig uthvilt (hvilket jo er bra når det er gubbens tidliguke og jeg da står opp halv seks!) og har fått ryddet ut og inn i oppvaskmaskinen og snart skal i gang med å bytte på senga før jeg får unna en klesvask eller to. Menstermin på fredag. Fullmåne på torsdag. Jeg har ikke gitt opp håpet på aprilbarn helt enda
Mafalda Skrevet 22. april 2013 #519 Skrevet 22. april 2013 Jeg har jo tippet 1. mai, Tekola, så kanskje det slår til? Eliza Doalot- håper du får en positiv overraskelse på UL! Skjønner godt at du blir bekymret og at tankene vandrer, men det er jo fremdeles litt tid igjen også. Kanskje den ligger riktig, eller kanskje den snur seg hvis den ligger feil. Krysser fingrene for at det ordner seg og du bare kan skippe bekymringene om seteleie. Jeg ble jo positivt overrasket over at den lå med hodet ned sist, hadde på ingen måte forventet det etter at storesøster lå pent på tvers i uke 38 (noe jordmor forresten tok med knusende ro. "Den snur seg sikkert riktig vei før det starter", sa hun, og jammen fikk hun ikke rett). Aner ikke om den holder seg med hodet ned, da, jeg synes det er turning og spark i alle retninger fremdeles... og det blir vel neppe sjekket igjen før fødselen begynner, så det kan være jeg får en skikkelig uvelkommen overraskelse. Håper den har vett til å holde seg med hodet ned! Grrr, NAV-papirer i dag igjen! Må jo bake inn disse 21 feriedagene mine, men hvordan blir det i forhold til arbeidsdager kontra kalenderdager? Vi prøvde oss på'n igjen i går uten å finne noen korrekte svar, så nå må jeg ta telefonen fatt og få noen konkrete svar mens jeg sitter med skjemaet oppe på pc'en. Litt lei av å ha det papirstyret hengende over meg ennå, kjenner jeg...
Gjest Tekola Skrevet 22. april 2013 #520 Skrevet 22. april 2013 Det hadde vært kjekt om hun kom før 1. mai, i hvert fall, siden foreldrene mine og mormor kommer oppover en tur i løpet av 1. mai-helgen, baby eller ikke. Men det hadde vært veldig koselig å kunne vise frem et lite nurk! Håper Smule har hodet ned, Mafalda! Her har det vært godt festet i en del uker nå. Skal til jordmor om en uke (om ikke noe har skjedd før ). Men jeg synes fortsatt det er mye rare bevegelser på steder man ikke skulle tro at det skulle være mulig. Det er vel bare meg som ikke helt har skjønt hvordan hun ligger Gubben ba meg slutte å dytte ham i ryggen i går kveld. Men jeg sa at som sant er, det var ikke meg, det var ungen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå