Mafalda Skrevet 3. april 2013 #401 Del Skrevet 3. april 2013 Er veldi betryggenes med denne gruppen .Jeg har heller ikke fått sendt inn nav papirene.Må få gjort det i løpet av uka! Ja, se bare på dreia og meg... effektivitetens høyborg! Vi er jo lovlig sent ute begge to, blir "spennende" å se hvor lang tid det tar å behandle søknaden. Men jeg har et håp om at min enkle søknad går fort unna. Det er liksom standardpermisjon over hele linja, så jeg regner med at det bare er å kjøre den gjennom systemet og hoste opp et ferdigskrevet vedtak. Dessuten lurer jeg på om det ikke er slik at jobben betaler ut lønn som vanlig? Innbiller meg at de gjør det på den måten hos oss, det har de gjort i sykemeldingsperioden også. Det hadde jo vært veldig kjekt da, ikke minst siden lønningsdag er to uker før NAV-utbetalingsdatoene Så kjekt å lese Jeg er litt redd for foreldrerollen, men om det er bedre enn å være gravid, er det jo bare flott Ikke sant! Det er jo helt forståelig at man er litt engstelig, ikke minst første gangen. Det ER jo fryktelig mye nytt å forholde seg til. Men veldig moro også, og så er det så deilig å "bli seg selv" igjen. Det er mange som synes at det er topp å være gravid, og ingenting er bedre enn det... men for de av oss som ikke synes det er sånn rasende festlig med hormoner, halsbrann, kulemage og vondter både her og der, så er det en stor trøst at det er (unnskyld uttrykket) et piss i havet sammenlignet med all moroa som kommer etterpå! Tenk, om bare et par måneder går skravla her inne om våre små søte barn, og ikke om NAV-papirer og Gaviscon. DET blir moro det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. april 2013 #402 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Var hos jordmor i dag, og hun var strålende fornøyd! Blodtrykket mitt har nesten ikke endret seg, og ligger nesten litt under normalen. Og det er bra til å veie det jeg gjør! Men jeg fikk streng beskjed om å kjøpe meg en jakke jeg kunne lukke igjen, så nå har jeg kjøpt gravidjakke på H&M! Første beige plagget jeg noen sinne har kjøpt, men det var den eneste de hadde På tide med litt oppdatering igjen! 35+3 Kjønn: Jente! Utålmodig?: Nå begynner jeg faktisk å bli det! Hodet ned: Ned og festet! Aktivitet i magen: Mindre nå, naturligvis. Men stadig vekk hikke! Og det i så stor grad at Herr Tekola kan kjenne det! Navn: Det er på plass og holdes fortsatt hemmelig for alle. Faren min er megafrustrert Vektøkning: Tilbake på startvekt, og det er faktisk helt greit nå! Vann i kroppen: Ringene er litt trangere, men både giftering og forlovelsesring er på fortsatt Kynnere: Ved stress og mye aktivitet. Humør: Varierer i stor grad. Sover dårlig for tiden, så jeg merker at tårene sitter litt løsere. Men jeg tror jeg stort sett er i godt humør! Barnerom: Senga er på plass i kroken hennes, endelig! Så nå er det klart! Må bare få vasket sengetøy og slikt, men det tar vi etter hvert. Utstyr: Vogn og bilsete er på plass. d Det aller meste av klær er på plass tror jeg (skal gå over posene med tøy jeg har kjøpt og vaske alt, men tror vi har det vi trenger). Har hentet babyeskene fra apotekene. Lammeskinnet lillebror og jeg brukte har vi også fått! Seng fikk vi for et par uker siden. Og så har vi en badebalje. Har også kjøpt vogndyne og fått helseteppe og en dyne til senga av svigermor (i tillegg til et helt nydelig sengesett som svigermormor har sydd!), et par sengesett, to håndklær med hette, sprinkelbeskytter og noen kluter. Jo! Og verdens nydeligste tøfler Strekkmerker: Japp. Stadig flere. Men jeg synes egentlig at de er litt kule! Melk i brystene? Er da noe inni der, om jeg klemmer litt Fødsel: Det kommer til å gjøre vondt. Det skal gjøre vondt. Men jeg gruer meg egentlig ikke. Har kommet frem til at jeg kan se på det som et skippertak før eksamen. For da vet jeg at jeg er nesten ferdig. Så får vi se om jeg klarer å holde på den tanken når ting setter i gang! Plager: Vondt i hodet, kvalm, svimmel, bekkenet protesterer kjapt, halsbrann og sover dårlig. Men jeg må faktisk sjeldent opp på natta for å tisse, sikkert blæra mi som er godt trent fra sekstimers kjøretur til hytta hele oppveksten Oppegående: Joda. Jeg klarer å handle. Kan gå litt tur og rusle i byen, hvis jeg får gå i mitt tempo. Og vi var jo faktisk på hytta forrige uke! Men jeg er veldig usikker på om jeg klarer å dra i land den oppgaven jeg i teorien skal få levert dette halvåret. Sulten: Ikke veldig. Veldig sulten av og til, men jeg blir jo mett av en brødskive Endret 4. april 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. april 2013 #403 Del Skrevet 4. april 2013 Slenger meg på 31+3 Kjønn: Guttebass Utålmodig?: Ekstremt! Er lei av å ha så vondt, gå rundt med falske rier ++ Hodet ned: Nede og muligens festet?! Skal høre på UL imorgen. Aktivitet i magen: Masse, harde spark i hofte og ribbein. Skikkelig vondt!!! Kranglefant inni der Navn: William Vektøkning: 8 kg Vann i kroppen: Null nada niks Kynnere: Kremt, vist man fortsatt kan kalle det kynnere - ja i bøtter og spann!!!!!! VONDT!!!!!!!! Humør: Er lei, frustrert, sint og alt på en gang men prøver å holde motet oppe! Barnerom: Får ikke montert en dritt før i Mai pga flytting. Blir nok min mor som må gjøre der siden hun bor der vi flytter og de har det meste av møblene til gullet der. Utstyr: Fikk verdens nydeligste hentesett av bestemor igår Ellers har vi alt som vi trenger Noen ting vi vil ønske oss som vi kan få litt etterhvert som babygym osv. Strekkmerker: Ikke antydning til noe Håper det holder seg slik!! Melk i brystene? Niks... Fødsel: Sist jeg snakket med jordmor sa hun jeg ville ha en styrtfødsel, men at det egentlig var bare bra mente hun. Har hørt litt forskjellig, noen er veldig fornøyde med styrtfødsel, andre ikke. Så vi får se. Vondt vil det gjøre uansett og ut skal han. Jeg er veldig klar kjenner jeg for er så lei av dette styret. Plager: Lurerier, vonde kynnere, masse murringer og stikk nedentil. Øm øm og atter øm. Oppegående: Niks, går som en 90 åring pga kynnerene. Får ikke lov til noenting heller.... Sulten: Dårlig matlyst, kresen og småspist. (ikke noe nytt egentlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. april 2013 #404 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg liker herved ikke NAV-skjemaer! De er fyllt ut og klare til sending, men jeg er nesten helt sikker på at vi får beskjed om at noe mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. april 2013 #405 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg liker herved ikke NAV-skjemaer! De er fyllt ut og klare til sending, men jeg er nesten helt sikker på at vi får beskjed om at noe mangler. Huff ja, det var ikke særlig å fylle dem ut nei! Et ork! Du skal vel bare ha terminbekreftelse og arbeidsbekreftelse. Kan sikkert også være lurt å legge ved lønnslipper om man har veldig varierende inntekt. Det må også mannen levere på sin søknad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. april 2013 #406 Del Skrevet 5. april 2013 Arbeidsbekreftelse, ja, hva er egentlig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 5. april 2013 #407 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg skal sende papirene avgårde idag! Tenkte egentlig å stikke innom NAV kontoret og gi det til dem, men så fant jeg ut at jeg hadde kjøpt en konvolutt med ferdig betalt porto, så jeg skrev på adressen til NAV og skal poste den istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 5. april 2013 #408 Del Skrevet 5. april 2013 Heia heia til dere som jobber med NAV-papirer! Det lå over meg som en mare, og det var en kjempelettelse da de endelig var sendt! Jeg syntes egentlig de var overraskende greie å fylle ut, så kanskje jeg misforsto noe? Liste herfra også: 36 uker i dag! Tror kanskje at jeg har jukset til meg en dag på tickeren min, men det spiller vel ingen rolle... ingen av ungene har tatt hensyn til termindatoen uansett! Kjønn: ? Utålmodig?: Bare fornavnet! Alle er spente her hjemme, og vi vet jo ikke om det er gutt eller jente en gang. Så vi gleder oss veldig til å møte Smula og se hva slags vesen som har bodd der inne. Hodet ned: Akkurat i går var det det, men det er ikke festet og den har nok plass til å turne rundt helt opptil termin. Aktivitet i magen: Mye. Den ligger i hardtrening, tydeligvis! Navn: 100% klart hvis det blir gutt. Et par alternativer hvis det er jente. Vektøkning: Ikke mer enn en kilo eller to. Resten har jeg bare flyttet fra lårene til magen Vann i kroppen: Begynner å få ordentlige sokke-merker nå, men ingenting unormalt. Kynnere: En del. Tidvis skikkelige kynner-remser, ellers ved høy aktivitet. Humør: Bedre nå mot slutten, faktisk. Begynner å se enden på det og passer på å slappe av og nyte tiden alene i huset på dagtid. Det blir snart veldig travelt... Barnerom: Det får den ikke på en stund. Skal etterhvert flytte inn til yngstejenta, men vi starter på vårt soverom. Utstyr: Vogn, bilstol, klær, vippestol (og Babybjörn, ikke si det til noen!) hadde vi fra før. Bleier er innkjøpt, og helseteppe, bamse og babygym skal kjøpes snart. Resten tar vi ved behov. Strekkmerker: Resirkulerer de gamle! Merkene fra 3. svangerskap har blitt store og rosa igjen, ganske kult egentlig. Vet at de blekner og blir nesten borte etterpå, så det gjør meg ingenting. Melk i brystene? Jepp. Lukter til og med litt syrlig Fødsel: "Resignert" er nok rette ordet. Dette blir fælt, men det må til. Har i alle fall gjort det jeg kunne mtp forberedelser. Og kanskje jeg blir positivt overrasket? Plager: Halsbrann, kvalme og dårlig matlyst er nummer en- derav dårlig vektøkning. Slarkete bekken og dårlig søvn, og kondis på linje med bestemor. Men nå som humøret er litt bedre er det lettere å takle det også. Oppegående: Oppegående ja, men treeeeeig! Sulten: Ikke spesielt. Og for mye mat kommer rett opp igjen, så her gjelder begrensningens kunst også når matlysten melder seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. april 2013 #409 Del Skrevet 5. april 2013 Papirer sendt! Så får vi se hvordan det går Da jeg var innom Post i Butikk på senteret jeg var på for å kjøpe konvolutter skjedde det noe merkelig. Jeg fant meg tre konvolutter (en til sykemeldinga som skulle vært sendt for en måned siden og to til NAV-papirene, siden jeg var usikker på om de skulle sendes sammen eller ikke). Uansett, jeg plukket med meg tre konvolutter, betalte og skulle så i gang med å legge papirene nedi. Så merket jeg at det lå noe nedi den ene konvolutten, og der dro jeg frem en 1000-lapp! Ærlig som jeg er leverte jeg den inn til mannen som stod bak PiB-disken, og så noterte han navnet og telefonnummeret mitt, så får vi se om det dukker opp noen for å hente den eller om jeg får telefon om å komme og plukke den opp. Så meg rundt flere ganger for å se om det kom noen løpende med skjult kamera Det bør i hvert fall gi god karma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 5. april 2013 #410 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg stemmer for at du BÅDE får god karma for din gode gjerning, OG tusenlappen tilbake fordi ingen andre henter den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. april 2013 #411 Del Skrevet 5. april 2013 Håper du får 1000-lappen og god karma jeg også Det var utrolig ærlig og flott gjort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 5. april 2013 #412 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Arbeidsbekreftelse, ja, hva er egentlig det? Det er vel bare en bekreftelse på at du jobber der, har jobbet der så og så lenge, hvor mye du skal ha utbetalt og stillingsprosent. Skjønner ikke helt hvorfor dem ikke bare kan få en kopi av arbeidskontrakten, men det kunne dem vist ikke. Jeg måtte sende inn min selv, men mannen sin jobb sa Nav mente jobben skulle sende den inn selv. Så jeg vet ikke Den skal hvertfall være med på begge to Endret 5. april 2013 av airam90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 5. april 2013 #413 Del Skrevet 5. april 2013 Verken jeg eller Gubben har lagt ved noe slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. april 2013 #414 Del Skrevet 5. april 2013 Er det skjema for Inntektsopplysnnger du tenker å Airam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 5. april 2013 #415 Del Skrevet 5. april 2013 Jobben min mente det holdt å legge ved siste lønnsslipp som en bekreftelse på at jeg jobber der. Noe annet nevnte de ikke... Blir interessant å se hva skjer fremover, venter både på selvangivelsen og svar fra NAV, sjelden det er så spennende å gå og hente posten, gitt! Tekola, så flott gjort av deg! Lurer virkelig på hvordan den tusenlappen kom seg oppi en konvolutt. Håper du får den til slutt om ingen melder seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 5. april 2013 #416 Del Skrevet 5. april 2013 Dina, stemmer nok det ja Var bare hun på Nav som kalte det for arbeidsbekreftelse, ikke vet jeg hvorfor. Men ja, mannen fikk i hvertfall i posten at han manglet det og måtte sende det inn, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. april 2013 #417 Del Skrevet 6. april 2013 Her sender heldigvis arbeidsgivar inn dei nødvendige papira direkte til NAV, så eg slepp å tenka på det. Og det same med mannen. Men mannen har ikkje sendt søknad ennå. Det treng han vel ikkje før det nærmar seg hans permisjon (på nyåret), eller har eg misforstått heilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. april 2013 #418 Del Skrevet 6. april 2013 Du høyrest ut som meg, Tekola. Eg hadde heller ikkje hatt samvittighet til å ta med meg slike summar som ikkje var mine utan "godkjenning". Bra gjort! Håper du får telefon om å komma og henta den igjen snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. april 2013 #419 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Har sendt inn papirene til Nav nå, men arb.giver skrev 300kr mindre på lønn enn det jeg vanligvis får, fordi han måtte kjappe seg. Tror ikke han fikk det med seg selv og jeg så det ikke før etter mannen hadde vært på arb.plassen og hentet skjemaet for meg. Vet ikke om jeg får forandret det i etterkant, for jeg turte ikke endre på det selv da jeg fikk skjemaet. Sendte inn alt sammen, for Nav foretrakk visstnok det, men man fikk også lov til å sende skjemaer separat. Endret 6. april 2013 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 7. april 2013 #420 Del Skrevet 7. april 2013 Eg må litt for 37 veker! Krabaten er ikkje lenger prematur. Nå nærmar det seg virkelig for oss, jenter. *ikkje klar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå