Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013

Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke for å være gledesdreper, men jeg må innrømme at jeg ikke har den store trua på kjerringråd. De kommer når de kommer, og det er fint lite vi kan gjøre for å påvirke i noen som helst slags retning...

*er kanskje gledesdreper likevel?* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var slik gledesdreper i stad, får jeg opp stemningen med en trall- selvsagt passende til dagen :sjarmor:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Ikke for å være gledesdreper, men jeg må innrømme at jeg ikke har den store trua på kjerringråd. De kommer når de kommer, og det er fint lite vi kan gjøre for å påvirke i noen som helst slags retning...

*er kanskje gledesdreper likevel?* :ler:

Skal du komme her og si at fullmåne ikke har noen innvirkning heller, nå? :jolie:

:fnise:

De kommer når de kommer, det er sant. Og som gubben sa da jeg sa at både mer og mindre aktivitet kan bety at ting nærmer seg "Åja, så egentlig er det ingen sikre tegn, annet enn rier og at vannet går?". Jeg ble himla furten, men han har jo så rett :ler:

*ignorerer Mafaldas siste post* :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt å ta modningsakunpunktur? Eg skal ta det i uke 37.Sist gang så gikk vannet 3 dager etter modningsakunpunkturen,om det hadde noen sammenheng får eg kansje finne ut denne gangen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan faktisk hjelpe med å sette igang fødselen da sæd inneholder prostaglandiner som visst skal være det samme hormonet som sykehus bruker for å sette i gang fødselen. Iflg forskning.no :)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo, men det hjelper ikke på hvis ikke kroppen er rimelig klar og moden fra før av...

Jeg har hatt sex fram til termin, og til og med over ( :sjenert:) fire ganger, uten å kunne se et fnugg av sammenheng mellom sexen og fødsel. Så det er nok derfor jeg ikke har store trua på at det er noe jeg kan "gjøre", annet enn å smøre meg med tålmodighet og vente på at babyen vil ut. Og plutselig så vil den jo det, før eller senere :)

Og som gubben sa da jeg sa at både mer og mindre aktivitet kan bety at ting nærmer seg "Åja, så egentlig er det ingen sikre tegn, annet enn rier og at vannet går?". Jeg ble himla furten, men han har jo så rett :ler:

Ikke sant... Mannfolk skal alltid være så rasjonelle av seg, det kan være bra irriterende til tider! :ler:

Tillegg: det ante meg at NAV-papirene var litt for enkelt unnagjort, ja. Både Gubben og jeg har fått svarbrev der det står at vi må purre på arbeidsgiver for å få dem til å levere inntekstdokumentasjon- et vedlegg vi ikke så snurten av på forsidearket. Jeje...

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har òg fått purrebrev på inntektsopplysningar, men det er sendt til arbeidsgivar med kopi til meg, så eg reknar med at det går i orden. Eg har søkt om permisjon slik eg skal, og arbeidsgivar har eigne folk som jobbar med refusjonar frå NAV, så eg er ikkje bekymra. Det var annerledes sist gong, då eg var første arbeidstakar i befrifta si historie som skulle ut i mammaperm. ;)

Nå er me heime frå sjukehuset. Travelt, men fint. :) Det har vore litt ammefrustrasjon pga at krabaten ikkje ville ta puppen etter å ha blitt vant til koppmating - med pumping og påfølgande mating kvar tredje time døgnet rundt. Utrulig slitsomt, særlig på natta. Men i går kveld virka det som om han knakk ammekoden, så i dag er det stort sett babylykke. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også purring på inntektsopplysninger. Hadde jo vært greit med litt info om dette i søknadsveiledningen siden det tydeligvis gjelder så mange, men men. Det er nå i alle fall ordnet! :) Begynte å rydde meg ut av kontoret i dag, må ta det i flere omganger siden jeg tror ting driver og formerer seg... Siste arbeidsdag er på fredag, skal ta med litt kake tenker jeg, og så blir det ikke jobb på et år. Veldig rart å tenke på at slutten er så nærme nå! Er fremdeles ikke så veldig utålmodig, og kommer neppe til å google kjerringråd med det aller første - satser på det tar seg opp relativt snart, og at jeg tigger mannen om både det ene og det andre! :laugh:

Så koselig å lese, dreia! Håper ammingen går bra nå fremover. Hmm, ok, blir kanskje litt mer utålmodig når jeg leser det du skriver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått beskjed om at de har mottatt søknaden..pfff.. håper kontoret får ræva i gir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok to dager fra jeg fikk brev m at de hadde mottatt den til den var godkjent :) Så du får nok nytt brev snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også purring på inntektsopplysninger. Hadde jo vært greit med litt info om dette i søknadsveiledningen siden det tydeligvis gjelder så mange, men men. Det er nå i alle fall ordnet! :)

Ikke sant!

Var innom jobben i dag for å ordne det, og vår HR-dame sukket også litt over at folk gang på gang sendte inn papirer på egenhånd siden det ikke står nevnt med et ord at arbeidsgiverpapirene skal sendes samtidig (egentlig i samme forsendelse, faktisk). Ser ut til at det er mange som går i den fella der...

Og her fortsetter NAV-sagaen, for dumme meg hadde ikke tenkt på at jeg (til tross for at jeg knapt viser meg på jobb i hele 2013) må bake inn 30 feriedager i permisjonen. Så da blir det ny utregning i kveld. Håper det blir siste gang! ;) Krysser fingrene for dere andre som har sendt inn papirer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner då bestemt at eg fekk opp skjema om inntektsopplysningar som nødvendig vedlegg då eg søkte. Så eg kommenterte spesielt at det sendes direkte frå arbeidsgivar. Kanskje det er forskjellig alt etter kva postnummer ein tastar inn? :klo:

Mafalda: Du hugsar vel at du berre kan utsetja permisjonen med 21 feriedagar pr. år? ;) Eg har allerede overført mine resterande 4 dagar og satsar på å ta fei i 2014. Rare reglar, må eg nå seia, men... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Sjefen var naturligvis på kurs da jeg var innom jobb i dag, men har lagt igjen en beskjed, så da satser vi på at ting ordner seg! :fnise:

Og så har jeg vært innom Barnas Hus og skaffet gratis bleiebøtte. Så da er vel egentlig alt på plass?

Vesla har vært veeeeldig rolig i dag. Er vant til at det beveger seg mye der inne, men i morges var det nesten helt rolig. Etter å ha helt nedpå med cola og sjokoladepudding så har det blitt litt mer aktivitet. Begynner vel å bli trangt, men det er så guffent! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...