Gå til innhold

Rover 75 eller en BMW 3-serie?


mansh

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg nettop fått bil lappen. (wohoo:) ) og er på leting etter min første bil, Jeg har sett 2 fine biler på finn.no .

en Rover 75 1,8 (2000 modell) seeer så fin ut, både innvendig og utvendig. skikkelig luksus bil for lite penger. den er kjørt i 238 000 km.

kun 19.000 for bilen:)

eller en BMW 3-serie 318i (1998 modell) kjørt i 287 000 km.

en grei og fin bil den og. hørt bmw er bra. og den er det 18.000 kr for:)

åå det er så vanskelig, jeg har 0 peiling på biler. folkens hjelp meg før noen andre takker ja til bilen på finn :(

Rover 75 seer så bra ut, vil nok få mange blikk når jeg cruiser nedover med den ja, men leste litt på nett at den kan man få problemer med.

bmw er nokså greit og en lett bil. hard choice !

noen som har peiling..?

hilsen lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke valgt noen av bilene!

Bmw er et bra merke, men tror ikke dette er et godt valg, da må du legge inn mer cash!

Rover er elendig.

viss du ikke har råd til en dyrere bil så gå for en toyota eller mazda :)

Anonym poster: 9ca0d9f68edb8d33a9a76f5fb9022280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover er det vel MYE feil med, BMW'en er vel sånn gjennomsnittlig?

Uansett: Så mye som de har gått ville jeg ikke valgt noen av dem. Finn en annen bil, helt enig med AB over: Du bør velge en Mazda eller Toyota hvis du ikke kan kjøpe noe dyrere enn det, hvis ikke kan det bli virkelig dyrt (med tanke på reperasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun gi 20.000 for min første bil :( surt, men håper jeg klarer å finne en som kan være kjørbar ganske lenge og bra bil til den prisen. jeg har allitd ønsket meg en bmw eller audi. men klart om jeg finner bedre så tar jeg det. vet ikke helt hva som er best til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er det som er så bra med toyota og mazda? de ser så gamle ut. hehe :P typisk "bestefar bil".

De funker. Jeg har hatt masse Mazda, og de tåler for det første så mye juling at det er en velsignelse. Og, det er greit nok at det SER bestefar ut - men det kjører friskt og går faktisk ikke så verst når du får de rette motorene.

For 20k ville jeg lett opp en FE3 2.0 626 omtrent '90, er du riktig heldig så finner du en med firehjulstrekk. fantastiske kjøremaskiner som maskinmessig kommer til å vare lengre enn noen audi på jord. bare pass opp for rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja . da stryker vi Rover 75 av listen min! :) mange som har anbefalt å ikke kjøpe den bilen..

hmm.. vil ha en bra og en sikker bil som også ser ganske fin ut. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi og BMW er dyre merker, og det koster også flesk når noe må skfitest. dyre deler! Når du kjøper en bil til 20 000 kommer det før eller senere til bli noe som må skiftest.. mest sannsynelig før :P

Mazda og toyota er slitesterke biler, som tåler og gå noen km, i tillegg er det ikke et typisk dyrt merke som BMW, Audi, Mercedes.... you name it.

Jeg ville ikke gått og kjøpt en bil når jeg har så lite peiling som deg (ikke frekt ment). Det er fort gjort å bli lurt, spessielt om du ikke vet hva du skal se etter.

Få med deg noen du kjenner som har litt peiling, da går det mye bedre :)

Det er ikke bare å se på fargen, og interiør.

Overser du en liten ting når du kjøper bilen, som f.eks at registerreimen snart må skiftest, får du plutselig 10 000 til du må punge ut med :P Bil koster, enten den er billig eller dyr når du kjøper den.

Anonym poster: 9ca0d9f68edb8d33a9a76f5fb9022280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funker. Jeg har hatt masse Mazda, og de tåler for det første så mye juling at det er en velsignelse. Og, det er greit nok at det SER bestefar ut - men det kjører friskt og går faktisk ikke så verst når du får de rette motorene.

For 20k ville jeg lett opp en FE3 2.0 626 omtrent '90, er du riktig heldig så finner du en med firehjulstrekk. fantastiske kjøremaskiner som maskinmessig kommer til å vare lengre enn noen audi på jord. bare pass opp for rust.

leter ganske mye på finn ! er ikke så lett å finne verken toyota eller mazda som ser fine ut. jeg har planer om å bruke bilen i kun 3-4 år før jeg kjøper en bedre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Ja . da stryker vi Rover 75 av listen min! :) mange som har anbefalt å ikke kjøpe den bilen..

hmm.. vil ha en bra og en sikker bil som også ser ganske fin ut. :/

Rover 75 er en drittbil. Mye feil og mye rust.

Bmw 3 serie er en klassisk kjøremaskin, og har alltid satt standaren for kjøreegenskaper. Når det kommer til feil, sikkerthet osv, så er den midt på treet. Dyr forsikring for unge mennesker og MANGE 3-serier er rompekjørt, styla i stykker og har feil med understell, forstilling pga alt for breie dekk osv. Skal passe deg for dem.

Toyota Yaris - møkk-kjip bil, men billig i drift og veldig lite feil. Billig forsikring.

Golf 4 eller 5? Kan få dem ganske tøffe, relativt gode kjøremaskiner, kan trimmes, fine å kjøre, billigere forsikring enn bmw, mindre feil. Selv om det er mindre sjans for å finne en som er rompekjørt, så skal du likevel passe deg litt.

Audi A3; Litt som BMW, ikke like god, men litt mindre pakkis-preg og i snitt litt mindre rævkjørt. Men Audi har tross alt vært poppis blandt "sosse-rånere" og slikt de siste 10-15 åra, så pass deg for de med bensin. Kjøp en diesel. De går bra nok.

Bmw 1-serie? Smak og behag..personlig synes jeg de er fine, og de er sjeldent rasspult. Mest kjerringer som har hatt dem. Kanskje ikke et bra salgs-argument :)

Golf 4 eller 5 er nok noe av det bedre og morsomste du kan få for en billig penge i dag.

Japse og koreabiler i småbilklassen er også som regel veldig gode, bare pass deg for de som har turbo eller litt større motor enn normalt. De er ofte analkjørt. Aldri kjøp noe av Ronny fra Jessheim som har satt på skjørter og digre dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi og BMW er dyre merker, og det koster også flesk når noe må skfitest. dyre deler! Når du kjøper en bil til 20 000 kommer det før eller senere til bli noe som må skiftest.. mest sannsynelig før :P

Mazda og toyota er slitesterke biler, som tåler og gå noen km, i tillegg er det ikke et typisk dyrt merke som BMW, Audi, Mercedes.... you name it.

Jeg ville ikke gått og kjøpt en bil når jeg har så lite peiling som deg (ikke frekt ment). Det er fort gjort å bli lurt, spessielt om du ikke vet hva du skal se etter.

Få med deg noen du kjenner som har litt peiling, da går det mye bedre :)

Det er ikke bare å se på fargen, og interiør.

Overser du en liten ting når du kjøper bilen, som f.eks at registerreimen snart må skiftest, får du plutselig 10 000 til du må punge ut med :P Bil koster, enten den er billig eller dyr når du kjøper den.

Anonym poster: 9ca0d9f68edb8d33a9a76f5fb9022280

Jeg vet jeg har ikke noe peiling:( Er derfor så redd for å gjøre en stor feil så jeg får en skikkelig baksmell senere. men jeg drar selfølgelig ikke alene for å se på bilen.

men hva er det første man må se/spørre etter når man ser på bilen? vil heller ikke være "stum" foran selgeren.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjekk dødgang på bremser og ratt. ikke vær redd for å ta i bilen under. vær skeptisk om motorrommet er veldig rent. start bilen, og la den gå på tomgang så lenge som mulig. begynner den gå varm? lager den heller spesielle lyder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor så redd for å gjøre en stor feil så jeg får en skikkelig baksmell senere. men jeg drar selfølgelig ikke alene for å se på bilen.

men hva er det første man må se/spørre etter når man ser på bilen? vil heller ikke være "stum" foran selgeren.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vanskelig å si. kjip og kjedelig bil uten noe spesielt spennende. jeg ville heller kjøpt en golf, til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=37033440 ...

det var denne jeg mente . er det klokt valg ?

Den hadde jeg aldri kjøpt.. Også SÅ møkkete inni? Vil tro den er dårlig tatt vare på. Gått veldig mye og. Hadde ikke kjøpt en bil som hadde gått over 200 000 jeg da.

Bare at den er våt for at du ikke skal se hvor ille lakken er gjør at jeg blir skeptisk..

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si. kjip og kjedelig bil uten noe spesielt spennende. jeg ville heller kjøpt en golf, til og med.

ja det var det jeg tenkte jeg og. men jeg trenger heller ikke noe skikkelig fancy med alt som er .

bare en "standard" bil liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var det jeg tenkte jeg og. men jeg trenger heller ikke noe skikkelig fancy med alt som er .

bare en "standard" bil liksom.

Kjøp i hvert fall en bil som er godt tatt vare på da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...