Gå til innhold

Rover 75 eller en BMW 3-serie?


mansh

Anbefalte innlegg

Den hadde jeg aldri kjøpt.. Også SÅ møkkete inni? Vil tro den er dårlig tatt vare på. Gått veldig mye og. Hadde ikke kjøpt en bil som hadde gått over 200 000 jeg da.

Bare at den er våt for at du ikke skal se hvor ille lakken er gjør at jeg blir skeptisk..

Det er ikke så lett å finne en bil som er gått 200 000 eller mindre til en pris til 20.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det var det jeg tenkte jeg og. men jeg trenger heller ikke noe skikkelig fancy med alt som er .

bare en "standard" bil liksom.

da ville jeg fremdeles heller sett på en mazda. billigere deler, bedre kvalitet og morsommere å kjøre.

evt en pissan nimera.

edit: nissan primera, ffs.

Endret av CadillacJack
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å finne en bil som er gått 200 000 eller mindre til en pris til 20.000

Joda, hvis du ikke må ha en så ny bil så. Hvis en bil er mye billigere enn andre så er det gjerne fordi det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde jeg aldri kjøpt.. Også SÅ møkkete inni? Vil tro den er dårlig tatt vare på. Gått veldig mye og. Hadde ikke kjøpt en bil som hadde gått over 200 000 jeg da.

Bare at den er våt for at du ikke skal se hvor ille lakken er gjør at jeg blir skeptisk..

Det er vanskelig å finne en bil som har gått 200 000 eller mindre til en pris til 20.000 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min første bil var en Nissan Primera, var veldig fornøyd med den til jeg bytta den ut i noe verre/bedre.

Rawawrrrr. Rød og greier, med spoiler.

http://www.finn.no/f...nnkode=36849583

12 850km pr år er ikke så gale.

Ser ut som fyren har gjort mye med bilen og såg ikke så gale ut.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Ta en titt på denne du :)

Lille-pus har aldri eid en Renault, så hun kjenner ikke kvalietetn på disse, men hun er i stand til å snuse opp et potensielt objekt som kan være av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne du :)

Lille-pus har aldri eid en Renault, så hun kjenner ikke kvalietetn på disse, men hun er i stand til å snuse opp et potensielt objekt som kan være av interesse.

det står en renault her du kan få gratis. renault av den generasjonen ruster, ramler fra hverandre, lekker, sprekker, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min første bil var en Nissan Primera, var veldig fornøyd med den til jeg bytta den ut i noe verre/bedre.

Rawawrrrr. Rød og greier, med spoiler.

http://www.finn.no/f...nnkode=36849583

12 850km pr år er ikke så gale.

Ser ut som fyren har gjort mye med bilen og såg ikke så gale ut.

den så ganske bra ut. men det er helt på andre siden av der jeg bor . og ser litt ut som en rånerbil med tanke på spiler osv. (ikke helt min greie)

12.850 pr år ? hva betyr det? ser kun på hvor mye det er kjørt i totallt jeg. 205 600 er vel bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne du :)

Lille-pus har aldri eid en Renault, så hun kjenner ikke kvalietetn på disse, men hun er i stand til å snuse opp et potensielt objekt som kan være av interesse.

De er visst kjent for å være mye å reparere på, men Renault er god å kjøre da :) Hadde selv en Renault (Clio) i mange år, og faktisk den mest problemfrie bilen jeg har hatt, selv om jeg sikkert er den eneste som ikke har slitt med Renault :ler: Men siden den har gått så lite, kan det jo hende det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne du :)

Lille-pus har aldri eid en Renault, så hun kjenner ikke kvalietetn på disse, men hun er i stand til å snuse opp et potensielt objekt som kan være av interesse.

den var jo grei og fin :) men at den er i stavanger er ett stort problem. søker rundt i nærheten der jeg bor i Hamar. så det er så lite muligheter:( kan dra til oslo og da. (2 timer unna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Geografisk lokasjon var til hjelp vet du :)

Denne er jeg i utgangspunktet litt skeptisk til, den prøvekjøres, sjekkes motorteknisk sett.

Kan være en grei deal, men trenger ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Ta en titt på denne du :)

Lille-pus har aldri eid en Renault, så hun kjenner ikke kvalietetn på disse, men hun er i stand til å snuse opp et potensielt objekt som kan være av interesse.

Jeg sier bare ett ord: Rust! De bilene fra den tiden ruster fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg støtter at en gammel mazda eller toyota er et godt valg når man skal kjøpe sin første bil og har et begrenset budsjett. Hadde en Mazda 323 som jeg ga rundt 20 000 for den gang. Litt rust var det, men den startet som en klokke i 20 minus. Spennende er den ikke, men den er liten og nusselig og gjør nytten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover 75 er jo den beste roveren i moderne tid. For all del, kvaliteten er ikke akkurat som Honda, men den er bedre enn mye fransk og en enorm forbedring over andre 90-talls Rover som 200/25/400/45/600/800. 75 ble utviklet under BMWs eierskap og var i motsetning til 25 og 45 en moderne bil ved lansering. 4 stjerner i NCAP er forøvrig bedre enn mye annet fra sin tid og med sin bruktpris i dag. KV6 2.0 har dårlig deletilgang, de øvrige motorene er det fullt mulig å ha et greit bilhold med.

Hadde jeg vært på jakt etter en Rover ville jeg heller gått for en P5B eller P6 3500, men jeg er rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen har nevnt Nissan Primera, og det er for tiden den bilen du kanskje får mest for pengene for. Har sett greie biler som har gått 150-200000km annonsert slik at de må gå for rundt 15k etter pruting. Får du en 2.0 er dette faktisk enn temmelig sprek bil. Google "autofil Nissan Primera" og du finner en god videotest fra da bilen var ny på NRK.

Er ellers enig i at for pengene og behovene dine er japsene best. Ikke kjøp tysk, dette er biler som er "overengineered" - dyre i drift, spesielt når de blir gamle. BMW 3 er jo dødsharry, så da har du kanskje ikke noe imot Volvo 240 heller? En 70-talls modell går sent, men er utrolig billig i drift, lett å fikse og litt mer spesiell enn japanerne.

Angående Rover 75: Denne ble utviklet av BMW, skulle bli 6er serien. En kamerat hadde en slik fra nesten ny, ikke så verst bil det. Men husk at denne bilen er så spesiell og sjelden at deler er dyre, og ikke alle bakgårdsmekanikere som du kommer til å bruke kan fikse en slik.<br /><br /> Anonym poster: 1eb8c667331a05d12d3e05ab20a372ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...