Gå til innhold

Coockies in a jar oppskrift?


Muscae

Anbefalte innlegg

Leste nettopp om konsepter "coockies in a jar" her på juleforumet. Da tar man alle tørre ingredienser til en småkake oppi et syltetøyglass, og gir bort til jul, gjerne til noen som ikke er så glad i å bake..

Er det noen som har en oppskrift på noe som er godt, men som ikke krever at mottakeren smelter sjokolade, pisker egg e.l? Der man bare kan tilsette melk/vann/egg uten noe mere styr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Leste nettopp om konsepter "coockies in a jar" her på juleforumet. Da tar man alle tørre ingredienser til en småkake oppi et syltetøyglass, og gir bort til jul, gjerne til noen som ikke er så glad i å bake..

Er det noen som har en oppskrift på noe som er godt, men som ikke krever at mottakeren smelter sjokolade, pisker egg e.l? Der man bare kan tilsette melk/vann/egg uten noe mere styr?

Kan du ikke spørre de på juleforumet der du leste om det?

Men skal du gi bort en ferdig mix med småkaker til noen til jul som ikke er glad i å bake?? Blir de noe glad for et syltetøyglass med mel og stæsj da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du gi bort en ferdig mix med småkaker til noen til jul som ikke er glad i å bake?? Blir de noe glad for et syltetøyglass med mel og stæsj da?

Det var det første jeg også tenkte? Du vil ikke heller bake selv og fylle et glass med cookies og gi bort? :-)

Jeg bruker denne hvert år, og de forsvinner like fort hvert år;)

100gr smør

125gr sukker

1egg

1ts vanilje sukker

1ts bakepulver

75gr hakkete mandler

100gr hakket dronning sjokolade

160 gr mel (ca)

Rør smør og sukker hvitt, ha så i egget og visp godt.

Sikt inn vaniljesukker, bakepulver og melet.

Rør så inn mandler og sjokolade for hånd.

Legg opp små deig kuler på et brett og trykk dem litt flate.

Stekes på 180 grader i 10-12 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du gi bort en ferdig mix med småkaker til noen til jul som ikke er glad i å bake?? Blir de noe glad for et syltetøyglass med mel og stæsj da?

Tja, ikke til de som er minst glad i å bake da, kanskje.. Tenkte mer så sånne som meg selv, som synes det er godt med hjemmelagede kaker innimellom, men som sjeldent gidder å bake noe særlig, for da må man hakke nøtter og sjokolade, skålde mandler, kjøpe inn en hel pakke nøtter som man bare bruker litt av, og mandelmel og brunt sukker og alt mulig annet som man trenger, kun for en liten oppskrift.. Og så står resten der i skapet og blir dårlig..

Min mor baker de deiligste julekaker som hele familien får av, så derfor syns jeg det blir dumt å gi bort ferdige kaker, når de allerede får av hennes bakst.

Men jeg tror kanskje jeg dropper det. Jeg pleier å lage konfekt til jul, og det blir satt stor pris på, så jeg tror jeg holder meg til kun det. :) Takk for svar, alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest student1993

Dytter denne istedet for å lage ny. Jeg har fått veldig lyst til å lage noen slike glass til jul.

Kom gjerne med flere oppskrifter hvis noen har! Hadde vært fint om man kunne brukt noe litt fargerikt non-stop f.eks :)

Gleder meg til jul! :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...