Gjest Pheel Skrevet 6. september 2012 #1 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Skal sende en pakke, som er ganske liten. Størrelse en genser. Men må jeg da bruke Norgespakke? For det ble jo så dyrt. Er snakk om vare som jeg prøver å få solgt til en billig penge. Den får jo plass i en større konvolutt/liten pakning, er dette altså ikke mulig å sende? Og hvordan har dere gjort det om dere har solgt varer selv, ang. at kjøper betaler portoen? Trodde det skulle bli enklere (og billigere). Takker for alle svar. :-) Endret 6. september 2012 av Pheel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 6. september 2012 #2 Del Skrevet 6. september 2012 http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder Jeg har som regel sendt med postoppkrav:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmarielle Skrevet 6. september 2012 #3 Del Skrevet 6. september 2012 Når jeg har solgt ting på nettet så har jeg alltid sendt med norgespakke med mindre kjøper foretrekker en annen fraktmetode, men da på kjøpers eget ansvar dersom det ikke kommer frem, norgespakke kan spores. Selv foretrekker jeg å få tilsendt varer i norgespakke, men ofte har jeg også gått med på å få ting i større konvolutter og slikt, har alltid gått bra. Jeg skriver i annonsen at dersom det skal sendes så betaler kjøper porto, det har alltid gått greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 6. september 2012 #4 Del Skrevet 6. september 2012 http://www.posten.no...er/prisveileder Jeg har som regel sendt med postoppkrav:) Takk for den oversikten, den klarte jo ikke jeg å finne, hehe. :-) Da ble det jo ikke så fryktelig dyrt som ventet, så får prøve å finne ut av det med litt hjelp fra posten også, regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 6. september 2012 #5 Del Skrevet 6. september 2012 Når jeg har solgt ting på nettet så har jeg alltid sendt med norgespakke med mindre kjøper foretrekker en annen fraktmetode, men da på kjøpers eget ansvar dersom det ikke kommer frem, norgespakke kan spores. Selv foretrekker jeg å få tilsendt varer i norgespakke, men ofte har jeg også gått med på å få ting i større konvolutter og slikt, har alltid gått bra. Jeg skriver i annonsen at dersom det skal sendes så betaler kjøper porto, det har alltid gått greit. Da forstår jeg. Men Norgespakke blir dyrere enn selve varen, så da regner jeg ikke med at kjøper ønsker dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmarielle Skrevet 6. september 2012 #6 Del Skrevet 6. september 2012 Da forstår jeg. Men Norgespakke blir dyrere enn selve varen, så da regner jeg ikke med at kjøper ønsker dette. Har du en kjøper, eller leter du etter kjøper? Spør kjøper hva de ønsker, så sier du at dersom det ikke skal sendes med sporing, det får kjøper avgjøre som skal betale, så er det på eget ansvar. Kanskje det at genseren er billig veier opp for Norgespakken, kanskje det blir billigere å kjøpe hos deg selv med sporing enn i butikken? Får kjøper avgjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 6. september 2012 #7 Del Skrevet 6. september 2012 Har du en kjøper, eller leter du etter kjøper? Spør kjøper hva de ønsker, så sier du at dersom det ikke skal sendes med sporing, det får kjøper avgjøre som skal betale, så er det på eget ansvar. Kanskje det at genseren er billig veier opp for Norgespakken, kanskje det blir billigere å kjøpe hos deg selv med sporing enn i butikken? Får kjøper avgjøre Har en som har sagt seg interessert, men kan jo absolutt bare spørre hva vedkommende ønsker, ja. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 7. september 2012 #8 Del Skrevet 7. september 2012 Du kan sende genseren i absolutt hva du vil. Du kan pakke den inn i gråpapir om du vil:) Jeg har noenganger vært innom posten med ting og bedt dem veie det, og finne ut hvor mye det koster i porto. Så sender jeg det i vanlig konvolutt/gråpapir om det blir billigere enn norgespakken. Men det står vel en oversikt på posten.no over hvor mye porto du må betale når det veier så og så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå