Gå til innhold

Barberhøvel i håndbagasjen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Går det greit å ha barberhøvelen i håndbagasjen når man flyr innenlands nå, eller er det forbudt pga sikkerhetsreglene etter 11. september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde både barberhøvel, pinsett og en AK47 ( :wink: ) i håndbagasjen da jeg var ute å fløy sist uke- ikke noen probemer noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjennom akkurat samme kontrollen om man reiser innenlands som utenlands, iallfall på Værnes. Så hvorfor ikke bare legge den i kofferten, og slippe evt problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren min måtte legge igjen strikkepinnene sine en gang hun reiste innenlands, og hun måtte også legge igjen et par lightere hun hadde for mye av.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll

Det er ingen problemer med barberhøvel i håndbagasjen - rent bortsett fra at den gamle typen ikke er lov.

Vanlige, nye høvler derimot er null problem.

Strikkepinner er lov, stort sett (British Airways tillater det ikke), neglefiler tas heller ikke.

Mange lightere tas, det samme med hårsprayer etc. merket brannfare.

Så det så. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

British Airways nektet meg å ha pinsetten min i håndbagasjen for halvannet år siden. Hva trodde de jeg kom til å gjøre med den egentlig? Forsøke å kapre flyet og true med å nappe nesehårene til kapteinen??? :roll:

Neglesaksen og Leatherman'en min (never leave home without it) ble fjernet fra min innsjekkede (!) bagasje ved en annen anledning. Jeg var ikke spesielt imponert da heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke bare legge den i kofferten' date=' og slippe evt problemer?[/quote']

Jeg er av de som bare har håndbagasje når jeg flyr innenlands, sikkert flere av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor, men noen påpekte en gang hvor latterlig det var å ta fra folk neglefiler o.l. i sikkerhetskontrollen for så å slippe dem inn på områder hvor de med letthet kan få tak i kniver fra restauranter, nye neglefiler fra butikker og til og med på flyet deler de ut kniver og gafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

British Airways nektet meg å ha pinsetten min i håndbagasjen for halvannet år siden. Hva trodde de jeg kom til å gjøre med den egentlig? Forsøke å kapre flyet og true med å nappe nesehårene til kapteinen??? :roll:

.....

:ler: Verre tortur enn det skal en vel lete lenge etter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...