Gå til innhold

The world

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Satt å så på programmet om det flytende borettslaget.

Overdådig luxus og dette koster penger.

Det ble vist frem en leilighet på 170 kvadrat, damen hadde egentlig ikke bruk for den, men....

Dette er båten for de aller rikeste.

Så kommer det jeg reagerr på. Filipinsk mannskap. 4 mann på samme lugar og det var 2 køyesenger med en smal gang imellom.

dette er folk som skal bo sammen i månedsvis uten fri.

For det første så mener jeg at det burde ha blitt norsk mannskap ombord. det har de råd til å betale de som har kjøpt seg inn også.

Da hadde det ikke nyttet med 4 sengs lugarer nei.

På rikingene sine vegne, jeg var flau over å se klasseforskjellen på mannskp og eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Helt enig!

Hørte at en av de som bærte kofferter kun tjente 1000$ i mnd. Det er kanskje mye for de som kommer fra enkelte land, men jeg synes nesten det er skammelig når det bor så rike mennesker der!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I denne verden er det nå engang slik

at den nåværende økonomi er bygd på at man kan skaffe billig arbeidskraft til å lage alle de vanlige konsumentartiklene.

Hadde du hatt råd til Nike-sko til 4500.-

kr paret laget av en høytlønnet nordmann på Kløfta?

Male Volent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Men 10na; kan du kalle en trang lugar som du deler med 4 andre for losji? vel kanskje men jeg synes det er feil at man skal lage så store klasseforskjeller bare for at folk skal få vist hvor rike de egentlig er!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trange lugarer en må dele med flere andre finnes også på danskebåten og på toget - dette betaler vi attpåtil for.... skjønner du???

Disse menneskene har takket ja til disse jobbene, og har faktisk fått en gylden mulighet til å tjene seg rike etter deres lands målestokk. Om de må dele lugar med flere andre, tror jeg for dem bli et paradoks i denne sammenheng.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Ja det er mulig, men jeg synes det er forkastelig å utnytte seg av billig arbeiskraft på den måten! Båten er norsk og burde følge norske standarder. Jeg skjønner ikke at de som bor der har samvittighet til det engang jeg! Jeg ville iallfall tipset vilt rundt meg og det kan du nok banne på at de som bor der ikke gjør!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamella, båten er IKKE norsk - den er bygget i Norge, men skal seile under utenlandsk flagg.

Jeg skjønner tankegangen din, men som sagt så tror jeg at disse menneskene ser på det som om de har fått en kjempesjanse i livet sitt - ikke bare skal de få jobbe på denne båten - de vil også kunne tjene gode penger sett i forhold til deres lands målestokk.

Husk at dette er voksne mennesker med egne meninger - det er ikke barnearbeid det er snakk om.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det er mulig det gjør saken litt annerledes, men jeg liker likevel ikke de store klasseskillene....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Sjøfolk er vant til å dele lugar. Dette er helt vanlig også på cruisebåter. Hvis mannskapet hadde vært norske hadde de bodd på samme måte. Det er også helt vanlig at kapteinen har større lugar enn resten av mannskapet. Man kan mene hva man vil om denne ordningen, men mitt inntrykk var at "the World" iallefall ikke er verre enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 10na

Du skriver at trange lugarer er vi vant til fra danskebåten og tog, men det betaler vi for.

Tror ikke du skjønner hva som menes?

Det snakkes om de som arbeider, de skal være ombord i mnd.vis. Ikke engang på vanlige båter gjøres det slikt lenger. Man stuer ikke sammen 4 stk som høns i bur.

Det bare viser rederens tanker for de ansatte.

Sliterne, de som gjør det verd å vise frem båten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icon_biggrin.gif Er det ingen som lo litt av GOLFDIREKTØREN. Han var jo så opptatt av disse gullknappne og "the wourld" sokkene sine icon_smile.gif . 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var pro i golfklubben som jeg var medlem av tidligere! Han var akkurat den samme da! Skikkelig smørbukk og kjekkas... Litt ekkel, men hyggelig mot alle. Men den vennligheten ble nok brukt for å "ordne seg litt"... Tror den mannen har lurt endel golf-damer......

Veldig glad i å klemme og kose litt...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har begynt å spare jeg nå icon_biggrin.gif Hadde ikke vært så dumt m en tre roms der....

Mannskapets lugarer var små ja! Men det så ikke ut som det plaget dem... De får jo en unik mulighet til å reise verden rundt, og tjene penger samtidig. De har jo ikke blitt tvunget til å jobbe der, de så på det som en ære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utnytte det... Jeg kunne gjerne jobbet der jeg, selv om jeg måtte bo på firemanns lugar!

Som sagt det er ingen som tvinger de til å jobbe der, og arbeidsforholdene er nok betydelig bedre på The World enn det ville vært i hjemlandet deres...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jamen linnea da kommer du tilbake til det jeg snakker om:

Selv om de ikke er vant til vår luksus synes jeg det er dårlig å bruke det imot dem!

Hvor mange hadde villet jobbe for 1000$ i mnd her og bo på et lie bøttekott sammen med 3 andre hvis de hadde regninger å betale og kanskje en familie og forsørge??? Aldri i livet omjeg hadde gjort det!

Men jeg skjønner jo tankegangen din! De føler seg heldige og det er jo bra det! Men moralen er det noe galt med...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Jeg lo masse av han golf-fyren! Gullknapper og penner og sokker og logo her og logo der. Også det gresset hans da *hihi*

Synes han var helt tåpelig jeg. Ikke kunne han synge heller!

Om det med mannskapet mener jeg at det er helt greit. Så ut som de hadde det bra, var fornøyde og lykkelige over å ha fått denne muligheten. Og det er vel strengt tatt det viktigste, Pamella? Synes ikke vi skal gjøre alt så vanskelig ved å moralisere ned til minste detalj. Dette er voksne mennesker med egne meninger!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...