Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et resultat av å tolerere de intollerante. Dette gjelder selvsagt i alle retninger uavhengig av religion eller annen "tro" de binder seg til og bruker som unnskyldning for å utøve overgrep.

Den kjente filosofen Karl Popper har skrevet endel om temaet:

"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise.

But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal."

Skrevet

Ja, Guybrush. Er vi så tolerante at vi avskaffer toleransen ?

Skrevet

Det vil jo være det endelige resultatet om denne utviklingen fortsetter. Personlig ønsker jeg både av denne grunn og andre at makten flyttes tilbake fra stat til enkeltindividet. På den måten vil det være et skarpt skille mellom hva som aksepteres i ditt eget hjem i forhold til hva som vil aksepteres hos andre. Statskonstruksjonen brukes som et skjold av intollerante.

• Liker 1
Skrevet

Det vil jo være det endelige resultatet om denne utviklingen fortsetter. Personlig ønsker jeg både av denne grunn og andre at makten flyttes tilbake fra stat til enkeltindividet. På den måten vil det være et skarpt skille mellom hva som aksepteres i ditt eget hjem i forhold til hva som vil aksepteres hos andre. Statskonstruksjonen brukes som et skjold av intollerante.

Hva mener du i praksis ? Fler lovgivende folkeavstemninger ( finnes ikke i norge ) ?

Skrevet

Nei. Jeg snakker om å innskrenke det statlige byråkrati og reguleringer for på den måten å overføre mer makt til enkeltinvididet. Idag er staten så allmektig og gigantisk at den influerer absolutt alt hva folk foretar seg. På den måten kan man også "forby" og sette dagsorden i forhold til hva som er akseptabelt eller ikke. Det offentlige blir et meningstyranni som igjen lar seg missbruke av intollerante grupper og enkeltpersoner.

At en person er intollerant er en ting, når staten brukes som et verktøy for at denne skal kunne påtrenge denne intolleransen ovenfor andre uten å kunne motta svar på tiltale vil jo føre til at man aldri trenger ta ansvar for egne handlinger.

Tore Tvedt og co blir aldri møtt med tolleranse pga deres intollerante budskap. Hvorfor skal andre grupper og personer oppleve noe annet. Dette skillet oppstår basert på hva som er stuerent i henhold til hva politikere har bestemt.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jeg enig i . Her er bl.annet et virkemiddel å frigjøre pressen. En presse som er avhengig av statstøtte vil aldri være like kritisk som en fri.

Opprette private journalistskoler, alle journalistene trenger ikke å være like.

Fjerne statskanalen nrk.

Ikke kreve konsensus i alle saker ang innvandring , det må være åpent for å være uenige.

Skrevet

Muslimhatet er da mye sterkere enn Jødehatet i Norge.

Hvorfor tillater vi egentlig den formen for diskriminering basert på hudfarge og religion ?

Skrevet

Hvorfor tillater vi egentlig den formen for diskriminering basert på hudfarge og religion ?

Man blir lettere tiltalt for diskriminering av muslimer enn jøder. Kanskje fordi muslimer som trakkaserer jøder sees på som en annen svak gruppe.

Det er ingen grunn.

Skrevet

Fordi det er "stuerent" og politisk "hipt" å hate jøder. Er jo bare å ta en titt på 1.mai togene rundtom i landet. Hvor mange ganger har du sett politiske apeller, protesttog osv med regjeringspartier fremme hat mot muslimer?

Nå er jeg motstander av begge disse parters intolleranse. Men jeg er også såpass prinsippfast basert på hva jeg mener er den beste politiske modellen - at enhver person skal fritt frem få diskriminere så mye de vil i sitt egen "hjem". Om en person da ikke ønsker å ansette noen som har en viss religion føler jeg dette må være opp til denne. Jeg skiller dog skarpt mellom private og offentlige. Jobber man i det offentlige har man ikke lov til å benytte egne personlige preferanser på denne måten da du ikke jobber i ditt eget firma.

På samme måte kan folk som missliker at en privat arbeidsplass diskriminerer da reagere ved å ikke benytte deres tjenester. Man ser jo hvor mye bedre effekt det hadde at sorte innbyggere i sørstatene boikottet butikker som var åpenlyst rasistiske.

Den beste måten å inkludere hverandre er å innse verdien av hverandre. Men dette må man gjøre på egenhånd - man kan ikke bli tvunget til det. På samme måte som at man skal fritt få lov til å føle at enkelte andres meninger, tro og holdninger er uønskede uten å måtte hånes av den grunn.

Og til deg som mener at muslimhatet i norge er større enn jødehatet. Hvor mange skoler i norge har "jævla muslim" som skjellsord kontra "jævla jøde". Selv etnisk norske ungdommer på skoler og områder hvor jøder ikke er representert benytter idag dette som skjellsord. Jeg har selv observert det på bussen blant annet.

Skrevet

Ja, da er jeg enig med deg, guybrush.

Gjest Mor Nille
Skrevet

http://www.rights.no...46&tekstid=5810

Hvorfor godtas dette jødehatet og trakkaseringen fra muslimer ?

Er det faktisk så enkelt at muslimene er langt flere enn jødene og har derfor flere stemmer å gi politikere, det tror jeg , dessverre.

Jødene oppfører seg som folk. De kommer ikke med all verdens særkrav. Først og fremst driver de med sitt i fred, og plager ingen.

Muslimene derimot, er pålagt ikke å ha kristne og jøder som venner. Og de skal drepes der muslimer er i flertall.

Jøder er kjent for å drive det bra innen business. Det er kanskje en av grunnene til at muslimer har nærmest ubegrunnet støtte fra venstresiden, jeg vet ikke. Det som i alle fall er sikkert, er at jødehatet er godt forankret på venstresiden. All tullpratet de kommer med om å boikotte Israel osv osv bekrefter det.

Når muslimene også er eksperter på offerrollen, med god støtte fra klovner som Thomas Hylland Eriksen og andre nolduser, og har klart å definere seg selv som "de nye jødene" så blir det som det blir. Muslimer kommer trekkende med sammenligninger til Hitler-Tyskland hver gang de ikke får viljen sin, samtidig som angriper jøder over en lav sko.

Og sosialist-fjolsene står på sidelinjen og applauderer.

Skrevet

En må bli flinkere til å skille mellom mennesker, religion og staten.

• Liker 1
Gjest Mor Nille
Skrevet

Jødene oppfører seg som folk. De kommer ikke med all verdens særkrav. Først og fremst driver de med sitt i fred, og plager ingen.

Muslimene derimot, er pålagt ikke å ha kristne og jøder som venner. Og de skal drepes der muslimer er i flertall.

Jøder er kjent for å drive det bra innen business. Det er kanskje en av grunnene til at muslimer har nærmest ubegrunnet støtte fra venstresiden, jeg vet ikke. Det som i alle fall er sikkert, er at jødehatet er godt forankret på venstresiden. All tullpratet de kommer med om å boikotte Israel osv osv bekrefter det.

Når muslimene også er eksperter på offerrollen, med god støtte fra klovner som Thomas Hylland Eriksen og andre nolduser, og har klart å definere seg selv som "de nye jødene" så blir det som det blir. Muslimer kommer trekkende med sammenligninger til Hitler-Tyskland hver gang de ikke får viljen sin, samtidig som angriper jøder over en lav sko.

Og sosialist-fjolsene står på sidelinjen og applauderer.

Det skal stå ubegrenset, ikke ubegrunnet.

Skrevet

En må bli flinkere til å skille mellom mennesker, religion og staten.

Ja, men da må staten bestemme seg for hvilken rolle den skal ha. Det er det stortinget som gjør ved sin lovgiving.

Skal staten være sekulær ? Eller støtte en eller flere religioner ?

Skal staten bekoste religion, skal det undervises i offentlige skoler ?

Skrevet

Nei.

Skrevet (endret)

Vi er i realiteten kun tolerante ovenfor den religionen vi vet kan skade oss og som har det som et uttalt mål at vi skal konvertere eller dø på samme måten som på tiden da Muhammed levde.

Jødehatet er rotet i krysset der alle de tre Abrahamske religionene møtes. Jeg vet ikke om vi har noe ord for det på Norsk, men på Engelsk så heter det deicide - altså drapet på en gud.

At noen holder et folk ansvarlig for noe vi kan lese om i eventyrbøker er rett og slett ikke oppmuntrende for mennesket som rase.

Endret av Kim
Skrevet

http://www.rights.no...46&tekstid=5810

Hvorfor godtas dette jødehatet og trakkaseringen fra muslimer ?

Er det faktisk så enkelt at muslimene er langt flere enn jødene og har derfor flere stemmer å gi politikere, det tror jeg , dessverre.

Det er jødene som står for islamofobi, ekstremisme og apartheid i Palestina. Rights.no er et høyreekstremt Frp-tilknyttet nettsted med Bruce Bawer som skribent, som ingen tar seriøst.

Bruce Bawer skriver bl.a. ekstreme ting som dette:

The New Quislings: How the International Left Used the Oslo Massacre to Silence Debate About Islam er en bok utgitt av Bruce Bawer i 2011, der han hevder at «den venstrevridde kultureliten i Norge» er «de nye quislingene», som har styrt Norge siden krigen, og at de etter terrorangrepet i Norge 2011 har forsøkt å kneble «kritikk av islam». Han hevder også at «gjennom årene har talløse norske tenåringer blitt drept av muslimer». En rekke offentlige personer som Petter Nome og Thomas Hylland Eriksen blir karakterisert i boken som quislinger. Anders Giæver i VG reagerte med å kalle Bawer en «Norgesuvenn».[1][2][3][4]

Boken utkom som e-bok i 2011 og utgis i 2012 som papirbok av Broadside Books, et nytt «konservativt» imprint for forlaget HarperCollins, som eies avRupert Murdochs News Corporation. I følge forlaget er Broadside Books ment å «gi stemme til Tea Party[5]

Per Anders Todal stilte spørsmål ved «korleis [...] redaktørane til det store, seriøse amerikanske forlaget HarperCollins [kan] ha sleppt dette manuset gjennom».[6]

Anonym poster: 0971ca608fae0e837c1f90f42e082723

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jødene som står for islamofobi, ekstremisme og apartheid i Palestina. Rights.no er et høyreekstremt Frp-tilknyttet nettsted med Bruce Bawer som skribent, som ingen tar seriøst.

Bruce Bawer skriver bl.a. ekstreme ting som dette:

Anonym poster: 0971ca608fae0e837c1f90f42e082723

Da har vi et veldig ulikt syn på rights.no.

Hvorfor drar du inn palestina i dette ? Mener du at jødene står for islamofobi og derfor er det greit med jødehat ?

Hvor er sitatet ditt om boken fra ?

Eller, bare drit i å svare, du høres ganske skudd ut uansett.

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Skrevet

Vi er i realiteten kun tolerante ovenfor den religionen vi vet kan skade oss og som har det som et uttalt mål at vi skal konvertere eller dø på samme måten som på tiden da Muhammed levde.

Jødehatet er rotet i krysset der alle de tre Abrahamske religionene møtes. Jeg vet ikke om vi har noe ord for det på Norsk, men på Engelsk så heter det deicide - altså drapet på en gud.

At noen holder et folk ansvarlig for noe vi kan lese om i eventyrbøker er rett og slett ikke oppmuntrende for mennesket som rase.

Hvordan kan man drepe noe som ikke finnes ? Det må jo være ved å utslette alle som tror på guden.

Jeg skulle virkelig ønske menneskene hadde brukt tiden på sjakk eller noe istedenfor å finne på alle disse gudene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...