Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #181 Del Skrevet 7. september 2012 Merkelig hvor opptatt du er av anmeldelse og en eventuell flekk på rullebladet. Det er to andre mulige konsekvenser jeg ville vært mye mer redd for: 1. Du kan ikke sparkes for det du har gjort, men ledelsen kan blokkere alle opprykk. Jeg har tidligere jobbet med folk som har stått i ro karrieremessig helt siden de gjorde noe dumt (som gikk nettopp på hva man er som menneske, ikke en faglig feil) 15-20 år tidligere. Han ene prøvde å bytte arbeidsgiver, men da den potensielle nye arbeidsgiveren ringte hans daværende ble det bråstopp i prosessen. Jeg har vært med på ansettelser til veldig etterspurte stillinger. Det har hendt flere ganger at vi har skrotet "gullkandidater" fordi vi ble klar over at de slo konen, satte i gang langvarige krangler med naboer over filleting, fyllekjørte eller gjorde andre "vanlige" ting som forteller om dårlig dømmekraft selv om de kanskje ikke havner på rullebladet. 2. Det svartner for fyren og han dreper deg. Du blir ikke noe mer levende av at han får 10 år i fengsel og at han har det vondt de 30 årene han deretter har i frihet. Uansett hvor mye det plager deg at fyren oppfører seg om et svin er tilværelsen din langt bedre om du lever uten kontakt med ham enn om du får "moralsk vinner" meislet inn på gravsteinen din. Vet du, jeg skulle ønske han hadde drept meg istedet for å la meg gjennomgå det jeg gjør nå. Virkelig. Skrev det til og med i en sms til ham, og sa det på telefonen. Jeg ønsker han hadde drept meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadySinatra Skrevet 7. september 2012 #182 Del Skrevet 7. september 2012 Om du bare drives av ønske om hevn hvordan kan du da få det bra? Let etter positive sider i deg selv og bygg på dem. Om du får det bedre med deg selv kan du kanskje se at det du gjør nå aldri vil gi deg noe godt. Kan du ikke omdirigere all denne negative energien din til å konsentrere deg om noe som faktisk kan bli positivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #183 Del Skrevet 7. september 2012 Hvorfor skal du skade uskyldige mennesker? Hans foreldre er ikke unge lenger, og heller ikke hans svigerforeldre. Er jo i så fall han som er skyld i den "skaden" det er å informere dem om sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chocolat Skrevet 7. september 2012 #184 Del Skrevet 7. september 2012 Vet du, jeg skulle ønske han hadde drept meg istedet for å la meg gjennomgå det jeg gjør nå. Virkelig. Skrev det til og med i en sms til ham, og sa det på telefonen. Jeg ønsker han hadde drept meg. Dette her kvalifiserer vel til stenging av tråden og videre referanse til et nummer TS kan ringe for å søke hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #185 Del Skrevet 7. september 2012 Om du bare drives av ønske om hevn hvordan kan du da få det bra? Let etter positive sider i deg selv og bygg på dem. Om du får det bedre med deg selv kan du kanskje se at det du gjør nå aldri vil gi deg noe godt. Kan du ikke omdirigere all denne negative energien din til å konsentrere deg om noe som faktisk kan bli positivt? Nei, et liv uten ham er bare et helvete uten lyspunkter. Kanskje tør jeg en dag å ta livet mitt, men tviler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadySinatra Skrevet 7. september 2012 #186 Del Skrevet 7. september 2012 Steng tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #187 Del Skrevet 7. september 2012 Dette her kvalifiserer vel til stenging av tråden og videre referanse til et nummer TS kan ringe for å søke hjelp? Hvorfor det? Han kommer aldri til å gjøre det, er bare noe jeg skulle ønske han hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 7. september 2012 #188 Del Skrevet 7. september 2012 Nei, et liv uten ham er bare et helvete uten lyspunkter. Kanskje tør jeg en dag å ta livet mitt, men tviler. Mener du at du er frisk når du kan skrive dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #189 Del Skrevet 7. september 2012 Mener du at du er frisk når du kan skrive dette? Frisk, men ulykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 7. september 2012 #190 Del Skrevet 7. september 2012 Frisk, men ulykkelig. Ikke mye frisk, nei. Og ulykkelig er en velfortjent tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 7. september 2012 #191 Del Skrevet 7. september 2012 Ulykkelig er en observasjon jeg kan være enig i. Har du vurdert å snakke med fagfolk for å få en profesjonell vurdering av friskheten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .... Skrevet 7. september 2012 #192 Del Skrevet 7. september 2012 Fordi jeg ikke orker tanken på at hun skal få ham, de passer ikke sammen engang. Om vi er ferdie for godt, bør han i alle fall finne seg en mer verdig partner. Har heller aldri påstått jeg er ferdig med han. Men nei, dette er ekte, finner ikke på det. Ønsker virkelig at hun går fra ham Men hun er gravid, skulle ønske jeg hadde fortalt det til henne før det skjedde. For hva er egentlig sjansen for at hun går fra ham nå når hun er gravid for første gang, samt snylter på ham økonomisk? Håper nesten hun får en spontanabort som følge av avsløringen av utroskapet, forlater ham en gang for alle. Det er jo opp til dette ekteparet hvordan de ønsker å ha økonomien seg i mellom, hun er ikke snylter av den grunn, de er et gift par som skal snart ha barn, det lyser lang vei at du er sjalu over at han tar seg av konen sin. Mange menn er dessverre kronisk utro, selvom de elsker sin kone og ikke ønsker å dele livet med andre enn henne, det høres ut som han er en av de. Han har hatt utallige muligheter for å forlate henne, la være å gifte seg med henne etc men når det har kommet til stykket, har han alltid valgt henne fremover den andre - også deg. Og her kommer du og tror at du har rett til å forgifte hele deres familie, foreldrene deres inkludert - du som bare er en i rekken av pulerinner.. Og å ønske at hun spontanaborterer er direkte motbydelig og du gjør meg bokstavelig talt kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #193 Del Skrevet 7. september 2012 Ulykkelig er en observasjon jeg kan være enig i. Har du vurdert å snakke med fagfolk for å få en profesjonell vurdering av friskheten din? Jeg er ikke dum, og vet selv at jeg sannsynligvis har noen psykopatiske trekk. Men jeg har alltid fungert godt i utdanning med veldig gode karakterer og på jobben har jeg aldri vært i konflikt med noen, familien min synes jeg er generøs, snill og hjelpsom. Likevel, jeg merker at jeg ikke har alle de normale følelsene de fleste mennesker har, du kan kanskje kalle følelseslivet mitt litt avflatet -bortsett fra i tilfeller hvor jeg blir virkelig og dypt forelsket, slik som i denne mannen. Tror jeg aldri har vært lykkelig inntil jeg møtte ham, og ville desperat beholde ham og det at sammen med ham kunne jeg virkelig føle for kanskje første gang i mitt liv - på ordentlig. Men jeg var sjalu, og slem, og han gav meg ikke noen ordentlig sjanse til å bli virkelig kjent. Han har såret meg mer enn noen annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2012 #194 Del Skrevet 7. september 2012 Det er jo opp til dette ekteparet hvordan de ønsker å ha økonomien seg i mellom, hun er ikke snylter av den grunn, de er et gift par som skal snart ha barn, det lyser lang vei at du er sjalu over at han tar seg av konen sin. Mange menn er dessverre kronisk utro, selvom de elsker sin kone og ikke ønsker å dele livet med andre enn henne, det høres ut som han er en av de. Han har hatt utallige muligheter for å forlate henne, la være å gifte seg med henne etc men når det har kommet til stykket, har han alltid valgt henne fremover den andre - også deg. Og her kommer du og tror at du har rett til å forgifte hele deres familie, foreldrene deres inkludert - du som bare er en i rekken av pulerinner.. Og å ønske at hun spontanaborterer er direkte motbydelig og du gjør meg bokstavelig talt kvalm. Han har uansett sagt til meg at hun ikke er hans store kjærlighet, og at han skulle ønske han hadde møtt meg mens vi begge hadde vært single - for da ville livet hans vært bedre, lykkelig. Han sa han hadde drømt om å møte meg hele livet. Dette sa han før alle kranglene og truslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 7. september 2012 #195 Del Skrevet 7. september 2012 Fantastisk. Du ønsker faktisk at han kone skal spontanabortere. Du er virkelig et gjennomført jævlig menneske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ... Skrevet 7. september 2012 #196 Del Skrevet 7. september 2012 Han har uansett sagt til meg at hun ikke er hans store kjærlighet, og at han skulle ønske han hadde møtt meg mens vi begge hadde vært single - for da ville livet hans vært bedre, lykkelig. Han sa han hadde drømt om å møte meg hele livet. Dette sa han før alle kranglene og truslene. Han har jo snakket deg etter munnen, akkurat som alle de andre, de må du vel skjønne?! Hans kone var jo ikke gravid når dere møttes og ikke hadde de barn sammen fra før (hvis jeg har forstått det riktig), det var ingenting som hindret ham i å forlate henne for deg - hvis han hadde ment dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 7. september 2012 #197 Del Skrevet 7. september 2012 TS, ditt første avsnitt i #193 kunne i stor grad vært skrevet av meg selv. Når det er sagt: Noe av det viktigste jeg har lært - etter å ha surfet gjennom skole, studier og tidlige jobber med minimal innsats og flotte karakterer/tilbakemeldinger - er at jeg ikke har noen rett til å styre andres liv. Jeg kan tilby min hjelp til andre, jeg kan se at jeg har rett og at andre håndterer situasjoner på en dårlig måte (og karakterer/CV tatt i betraktning har jeg oftere rett enn de fleste, det har gjerne du også), men det er bedre å la andre kjøre sitt liv i grøften enn å kapre kontrollen fra dem. For all del, det finnes foreldreansvar og nødrett som gir oss rett og plikt til direkte inngripen, men for den store majoritet som hverken er mindreårig, suicidal eller truer tredjepersons liv og helse må vi godta at grensen vår går ved anbefalinger, uansett hvor idiotisk den vi bryr oss om oppfører seg. Er dette første gang du involverer deg så sterkt i noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #198 Del Skrevet 7. september 2012 alle men som er utro vil jo fortelle elskerinnen om hvor dårlig forholdet han har hjemme er, du kan jo søke fram 100 tråder med samme tema der elskeren blir lurt til å tro at de har noe spesielt sammen bare på grunn av noen billige ord. Denne mannen viser med handling at konen er det viktige for han og at du bare var spenning, med en gang du begynte å kreve noe så droppet han det. Hadde du vært den store kjærligheten hans så hadde han jo ikke gitt dette opp. Du er naiv og lever på en drøm om at han er perfekt og den eneste som kan gjøre livet ditt ok å leve. Dette i seg selv er veldig dårlige ting å basere et vanlig forhold på. Anonym poster: 621af8cc93990e118e76403c9f20e00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 7. september 2012 #199 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Kg har ørten tusen medlemmer. Jeg har vært medlem i tre år, og dette er tråden som har sjokkert meg mest av alle. Du må seriøst skaffe deg profesjonell hjelp! Jeg får veldig sterke assosiasjoner til nedenstående klipp, og jeg har aldri kjent et menneske som oppfører seg slik du gjør. Det er lite som sjokkerer meg om dagen, men din oppførsel ga meg seriøst hakeslipp! http://m.youtube.com/watch?v=5szFb_R378w Endret 7. september 2012 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ... Skrevet 7. september 2012 #200 Del Skrevet 7. september 2012 Kg har ørten tusen medlemmer. Jeg har vært medlem i tre år, og dette er tråden som har sjokkert meg mest av alle. Du må seriøst skaffe deg profesjonell hjelp! Jeg får veldig sterke assosiasjoner til nedenstående klipp, og jeg har aldri kjent et menneske som oppfører seg slik du gjør. Det er lite som sjokkerer meg om dagen, men din oppførsel ga meg seriøst hakeslipp! http://m.youtube.com...h?v=5szFb_R378w Du fikk kanskje ikke med deg Laura 82 - samme opplegg http://forum.kvinneg...pic=585789&st=0 http://forum.kvinneg...pic=580937&st=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg