flickan Skrevet 5. september 2012 #21 Del Skrevet 5. september 2012 Trusler? Det å ville avsløre utroskap kan da ikke regnes som trusler, utpressing eller trakassering. Hadde skjønt det om jeg hadde truet med vold, truet med å si noe løgnktig- men det dreier seg bare om å fortelle sannheten -og det er ikke straffbart. Hvorfor skriver du jeg er sinnssyk forresten? Utroskap blir avslørt daglig, det sinnssyke her er jo at han truer med å involvere jobben min. Selvfølgelig er det trusler og utpressing dersom du får han til å gjøre ting han ellers ikke ville gjort. (Les: fortsette å være sammen med deg.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #22 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg anbefaler deg å leie filmen Farlig Begjær, se deg selv som Glenn Close, så skjønner du sikkert hva vi mener. Hvis du ikke slutter å gnage på dette kommer du helt sikkert til å få skikkelig svi for det, for slik du har lagt fram saken her og i andre tråder virker du som en gal kvinne. Og jeg kjenner at jeg blir litt bekymret over at du har ansvaret for barn.. ho kommer neppe til å forstå hva noen mener her. jenta har null selvinnsikt i eget liv desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersalg Skrevet 5. september 2012 #23 Del Skrevet 5. september 2012 Skjønner ikke hvorfor du synes at JEG er gal. Er ikke jeg som har vært utro og bedratt de som står meg nærmest, det er det han som har gjort. Er det galskap å avsløre utroskap mener du? Det er nok vanligere å gjøre det enn du tror. Skal lite til å bli kalt gal av deg, liten innsikt i psykologi. Du fremstår jo som en som virkelig ikke klarer å legge ting døde.. skjønner ikke at det er mulig jeg. Håper du avslører utroskapen hans, og at han forteller alt om deg til jobben din.. så kan hele livet ditt bli lagt i grus.. Som man reder, ligger man. Deretter bør du skaffe deg noen sinnsyke mengder med terapi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 5. september 2012 #24 Del Skrevet 5. september 2012 Du ER jo gal! Skjønner godt at fyren begynner å bli drittlei for å si det mildt... Det er GALskap å tvinge en fyr te å ligge med deg og å ha et forhold med deg. Er du virkelig sååå desperat og uelsket at du må ty til slike midler? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 5. september 2012 #25 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg kan iallefall si en ting: Jeg håper du ikke er lærer for mine barn. Med så slett moral ønsker jeg ikke at du skulle ha noe som helst med dem å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 5. september 2012 #26 Del Skrevet 5. september 2012 Vel, om du er i en jobb hvor du skal opptre profesjonelt rundt mennesker man gjerne samtidig bygger solide 'forhold' til (lærer, helsesektoren etc), så tror jeg at arbeidsgiveren vil ha godt av å vite at du er en psycho som ikke har noe problemer med å bli besatt av noen, true dem og trakassere dem! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #27 Del Skrevet 5. september 2012 Og du skal være et forbilde for barn, skjerp deg ! Anonym poster: 21d8b2aeb771fea79d9908d60eb56e81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #28 Del Skrevet 5. september 2012 Vel, om du er i en jobb hvor du skal opptre profesjonelt rundt mennesker man gjerne samtidig bygger solide 'forhold' til (lærer, helsesektoren etc), så tror jeg at arbeidsgiveren vil ha godt av å vite at du er en psycho som ikke har noe problemer med å bli besatt av noen, true dem og trakassere dem! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ærlig talt, true og trakassere -for jeg har sagt at jeg kan avsløre hans utroskap..... Ringte i dag til en politijurist, som kunne fortelle meg at å true noen med å avsløre utroskap om de ikke vil møte deg lenger, ikke er en straffbar handling. Han sa at trusler som man kan bli dømt for, stort sett er trusler som involverer trussel om bruk av vold og skadeverk(f.eks. true med å brenne ned noens hus, smadre en bil etc.). Men, så ringte eks-elskeren til en politibetjent, og fikk da beskjed om at kunne anmelde meg for trakassering og trusler. Tenker vel at hun sa for at jeg skal få signal om å ikke kontakte ham mer, for det kan da ikke være straffbart, at to ulike politimenn/jurister har så ulik oppfatning??? Jeg ringte senere til en politimann som bekreftet at det ikke var straffbare, bare "slemt", som han sa. Men likevel, eks-elskeren er full av raseri og vil anmelde meg i morgen påstår han. Da lurer jeg på: Hva vil mest sannsynlig skje? Han påstår at det at jeg har truet med å avsløre utroskap dersom han ikke ville møte meg lenger, betyr at jeg kan og bør straffes for voldtekt og trakassering!!! Han er mannen, han tok ALLTID initiativet til sexen mellom oss, det jeg gjorde var å true med å avsløre utroskap om han ikke møtte meg lenger -truet ikke til sex, brukte aldri makt (han er jo og over 1.90 og nesten 100 kg, jeg er under1.70 og 6 kg.....). Politijuristen jeg snakket med sa også at slike trusler i forbindelse med utroskap og slutten på forhold er noe som bør ordnes opp privat, slik at man slipper å bruke ressurser på "sivile saker" som han kalte det. Er litt fortvilet, men likevel virker det jo usannsynlig å bli dømt for noe slikt? Har sendt maaaange meldinger med trussel om å avsløre utroskapet hans, men tross alt bestod jo denne "trusslen" kun av sannheten og han kunne når som helst ha fortalt henne den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #29 Del Skrevet 5. september 2012 Og du skal være et forbilde for barn, skjerp deg ! Anonym poster: 21d8b2aeb771fea79d9908d60eb56e81 Alle har vel rett til et privatliv, og jeg gjør en veldig bra jobb som lærer. Ingen har noensinne klaget, kollegene liker meg, ledelsen, elevene, foreldrene. Jeg trives kjempegodt på den skolen hvor jeg jobber. Skjønner ikke at privatlivet skal spille større rolle om man er lærer enn om man f.eks. jobber i kassa på rimi - så lenge man skiller jobb og privatliv selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #30 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor i alle dager ønsker du å true en mann som ikke vil ha deg mer til å bli, det er jo ikke akkurat veldig vanlig , for å si det pent .. Anonym poster: 21d8b2aeb771fea79d9908d60eb56e81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #31 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor i alle dager ønsker du å true en mann som ikke vil ha deg mer til å bli, det er jo ikke akkurat veldig vanlig , for å si det pent .. Anonym poster: 21d8b2aeb771fea79d9908d60eb56e81 Jeg har gitt opp å få han tilbake. Det jeg har prøvd i det siste er å få han til å møte meg en siste gang for å snakke ut, closure. Det lovte han meg faktisk en gang, at om det noengang tok slutt så ville han i det minste snakke ut med meg og forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #32 Del Skrevet 5. september 2012 Selvsagt har ikke dine kollegaer noe med ditt privatliv å gjøre, men hvis eksen din sladrer til jobben så får alle kollegaene dine vite dette og tenk så dum du kommer til å føle deg da. Det er ikke sikkert at foreldre og elever får høre noe, men jeg tviler for at du vil fortsette å trives på jobb hvis alle kolleger kjenner til denne historien din, de kommer til å baksnakke deg og gi deg rare blikk. Vil du virkelig ha det sånn? Du kontaktet faktisk to politifolk for å høre om du kan fortsette å gjøre det du holder på med? Uten å tenke på hvor koko det er? Nei dropp denne fyren, ikke ta hevn, du er jo kvitt fyren hvis du ønsker det selv, dette er jo opp til DEG. Lar du han være i fred så sladrer han ikke til jobben, så hvorfor er det så vanskelig å ta et valg da? Man kan kan ikke ta hevn over alle man har blitt såret av, det sier seg selv at da synker man ned til den andre sitt nivå og i mange tilfeller dummer man seg ut da. Hev deg over eksen din, finn deg en annen fyr (som ikke er gift eller har kjæreste) og la livet gå videre! Anonym poster: a6091e7629edd06fa2bf661cb57a2ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #33 Del Skrevet 5. september 2012 Selvsagt har ikke dine kollegaer noe med ditt privatliv å gjøre, men hvis eksen din sladrer til jobben så får alle kollegaene dine vite dette og tenk så dum du kommer til å føle deg da. Det er ikke sikkert at foreldre og elever får høre noe, men jeg tviler for at du vil fortsette å trives på jobb hvis alle kolleger kjenner til denne historien din, de kommer til å baksnakke deg og gi deg rare blikk. Vil du virkelig ha det sånn? Du kontaktet faktisk to politifolk for å høre om du kan fortsette å gjøre det du holder på med? Uten å tenke på hvor koko det er? Nei dropp denne fyren, ikke ta hevn, du er jo kvitt fyren hvis du ønsker det selv, dette er jo opp til DEG. Lar du han være i fred så sladrer han ikke til jobben, så hvorfor er det så vanskelig å ta et valg da? Man kan kan ikke ta hevn over alle man har blitt såret av, det sier seg selv at da synker man ned til den andre sitt nivå og i mange tilfeller dummer man seg ut da. Hev deg over eksen din, finn deg en annen fyr (som ikke er gift eller har kjæreste) og la livet gå videre! Anonym poster: a6091e7629edd06fa2bf661cb57a2ad8 Neinei, ringte ikke for å høre om jeg kan fortsette - men for å høre om det jeg HAR gjort er straffbart. De var begge rimelig sikre på at nei, det var det ikke. Har ikke truet siden da. Uansett så har han sagt at han levere inn en anmeldelse i morgen. Håper ikke det, men om han gjør det ....vel, kan det egentlig straffes på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #34 Del Skrevet 5. september 2012 Det du driver med nå er farlig TS. Å true noen i fortvilelse er en ting, men gjentagende trusler tyder kun på en ting, og det er at du er besatt. Og nei, ikke den koselig typen besatt, som "ååh, jeg er så besatt på denne sangen". BESATT som i psykisk syk. Dette er ikke normalt og det er ekstremt farlig. Jeg hadde ei venninne tidligere som ikke taklet et brudd så bra. Hun ble besatt, og tydde til så ekstreme midler at hun ble ilagt besøksforbud. Det brøt hun gang på gang. Hun har vært i fengsel 3 ganger nå, og innlagt på psykiatrisk avdeling hele 10 ganger. Men hun skriver seg bare ut og trakasserer han på nytt. Jeg prøvde å hjelpe henne, men gav henne opp ca. på det punktet du befinner deg nå. Det punktet der du får høre at JOBBEN DIN STÅR PÅ SPILL PGA OPPFØRSELEN DIN, og du likevel IKKE KLARER Å STOPPE. STOPP!! NÅ!! Anonym poster: f15c02dbd892324399db6243f8d2d2a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #35 Del Skrevet 5. september 2012 Det du driver med nå er farlig TS. Å true noen i fortvilelse er en ting, men gjentagende trusler tyder kun på en ting, og det er at du er besatt. Og nei, ikke den koselig typen besatt, som "ååh, jeg er så besatt på denne sangen". BESATT som i psykisk syk. Dette er ikke normalt og det er ekstremt farlig. Jeg hadde ei venninne tidligere som ikke taklet et brudd så bra. Hun ble besatt, og tydde til så ekstreme midler at hun ble ilagt besøksforbud. Det brøt hun gang på gang. Hun har vært i fengsel 3 ganger nå, og innlagt på psykiatrisk avdeling hele 10 ganger. Men hun skriver seg bare ut og trakasserer han på nytt. Jeg prøvde å hjelpe henne, men gav henne opp ca. på det punktet du befinner deg nå. Det punktet der du får høre at JOBBEN DIN STÅR PÅ SPILL PGA OPPFØRSELEN DIN, og du likevel IKKE KLARER Å STOPPE. STOPP!! NÅ!! Anonym poster: f15c02dbd892324399db6243f8d2d2a0 Jeg har stoppet, og har aldri vært så ekstrem som din venninne. Har aldri fysisk oppsøkt ham hjemm, på jobb eller andre steder heller for den saks skyld, så å bli ilagt besøksforbud vil være totalt uaktuelt. Vet jeg har vært slem og truet han med å avsløre utroskap, men jeg har jo ikke truet med noe kriminelt, det er jo ikke straffbart å avsløre utroskap, å fortelle sannheten er ikke ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #36 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg har stoppet, og har aldri vært så ekstrem som din venninne. Har aldri fysisk oppsøkt ham hjemm, på jobb eller andre steder heller for den saks skyld, så å bli ilagt besøksforbud vil være totalt uaktuelt. Vet jeg har vært slem og truet han med å avsløre utroskap, men jeg har jo ikke truet med noe kriminelt, det er jo ikke straffbart å avsløre utroskap, å fortelle sannheten er ikke ulovlig. Etter det jeg husker var det "truet med å avsløre utroskap om du ikke fikk viljen din". Er det sex, er det i langt fra umulig du kan bli dømt for voldtekt, og annet vil havne inn under trakassering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #37 Del Skrevet 5. september 2012 Etter det jeg husker var det "truet med å avsløre utroskap om du ikke fikk viljen din". Er det sex, er det i langt fra umulig du kan bli dømt for voldtekt, og annet vil havne inn under trakassering. Jeg har skrevet noen ganger at jeg ville avsløre utroskap om han ikke ville møte meg igjen, har ikke nevnt sex. Det er alttid han som har tatt initiativ til sex når vi har møttes uansett. Voldtekt kan jeg nok ikke bli dømt for siden jeg ikke har brukt vold eller makt. Han har jo selv skrevet i sms til meg at han har gledet seg til å voldta meg, at det er så deilig å voldta meg etc. Jeg har aldri skrevet tilsvarende tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #38 Del Skrevet 5. september 2012 Her er et godt råd! Slutt å ta kontakt med han, og ikke avslør utroskapen hans! Da vil han, som du selv skrev i en annen tråd, ikke involvere jobben din. Det er DU som har løsningen på dette problemet. DU velger selv utfallet. Lykke til! Enig i denne! Du har tydeligvis rotet deg opp i en gift mann, og når det ikke gikk veien, så truer du med å avsløre utroskapen hans for kona hans. Tror du må bare droppe denne "hevnen", så gir han deg nok fred. Ingenting vil vel ordne seg med å avsløre han overfor henne. Og er du lærer så er det nok ikke det kuleste man kan gjøre å rote med andres menn og bli byens/bygdas "snakkis", så for din egen del så er det vel like greit å la det ligge herfra.. Men oppsigelsesgrunn er det nok ikke. Vet om mange lærere (spesielt ofte lærere, faktisk;) som har rotet rundt med andres partnere, gjerne kollegaer på skolen de jobber. Om du likevel absolutt vil at hun skal få vite det, så kan du jo sørge for at hun får vite det fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2012 #39 Del Skrevet 5. september 2012 Enig i denne! Du har tydeligvis rotet deg opp i en gift mann, og når det ikke gikk veien, så truer du med å avsløre utroskapen hans for kona hans. Tror du må bare droppe denne "hevnen", så gir han deg nok fred. Ingenting vil vel ordne seg med å avsløre han overfor henne. Og er du lærer så er det nok ikke det kuleste man kan gjøre å rote med andres menn og bli byens/bygdas "snakkis", så for din egen del så er det vel like greit å la det ligge herfra.. Men oppsigelsesgrunn er det nok ikke. Vet om mange lærere (spesielt ofte lærere, faktisk;) som har rotet rundt med andres partnere, gjerne kollegaer på skolen de jobber. Om du likevel absolutt vil at hun skal få vite det, så kan du jo sørge for at hun får vite det fra andre. Nå er det blitt verre i og med at han faktisk sier han skal levere enn politianmeldelse i morgen. Tviler på at jeg kan dømmes for noe i og med at jeg ikke har truet med å fortelle annet enn sannheten, og han valgte selv å være utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 5. september 2012 #40 Del Skrevet 5. september 2012 Du påstår du trenger closure - er virkelig ikke trussel om anmeldelse nok closure for deg?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg