Gå til innhold

Prøvd kyllingkjøttdeig?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at Prior har lansert kyllingkjøttdeig.

Noen som har prøvd den?

Og hva laget dere av den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk smaksprøve i butikken. Der hadde de laget kjøttkaker. Synes det var godt jeg.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Kyllingkjøttboller er godt, det kan man vel lage av den.

Skrevet

Synes det er godt jeg, laget kyllingburgere og kyllingkjøttboller, ellers kan det vel brukes i alt som vanlig kjøttdeig brukes til. Regner med den er sunnere og mer mager.

Skrevet

Har brukt den noen ganger. Litt smakløs kanskje, men det fikser man med litt krydder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, kjøpte akkurat 3 pk på tilbud. Lagde kyllingkboller i fyldig tomatsaus igår etter en oppskrift lenger ned på sida her.

Smakte nydelig med ris til.

Skrevet

Jeg brukte den som kjøttdeig på pizza, men fiksa ikke lukten. Jeg har en litt dum "greie" på dette med lukt.....

så den blir nok ikke ofte å se her i huset!

Skrevet

Har ikke prøvd den her hjemme ennå, men da vi bodde i USA brukte vi sjelden noe annet.

Skrevet

Lagde pizza med kyllingkjøttdeig, ble litt smakløst kanskje, men mer krydder burde nok fikse det.

I morgen skal jeg ha Bali kyllinggryte med kyllingkjøttdeig (tips etter smaksprøve på Maxi)

Skrevet

Kjempegodt med kyllingkjøttdeig til taco! :-)

Skrevet

Har prøvd kyllingkjøttdeig til taco.

Syns ikke den smakte stort annerledes enn den vanlige kjøttdeigen.

Skrevet

Har brukt kyllingkjøttdeig i mange år. Ungene elsker den!

Mager og billig!

Skrevet

mannen min kjøpte to pakker, kostet 20 kr for en. jeg holdt på å kaste opp, det luktet akkurat som de brukte bleiene til datteren min :o :ler:

men mannen elsket den, og fikk med seg kyllingkjøttdeig og ris på jobben idag.

men kanskje jeg kan prøve å lage boller av den? det er nok bedre. med masse krydder i.

• 6 år senere...
Skrevet

Selv bruker vi kyllingkjøtteig feks til wraps/taco, med fajiitas sausen/krydderet til,det er super godt:)

Jeg lager også Grønnsakssuppe med kyllingboller:

Jeg rører et egg godt inn i kyllingkjøtteigen(300g eller mer) og tilsetter et par hakka hvitløksfedd, litt parmesan, 2ss finhakka persille, salt og pepper.

Koker opp ca 1,5 l vann, 2-3 hønsebuljongterninger. Så tilsetter jeg enten suppeblanding(den på rema er god)eller noe lapskausblanding og småkoker dette til dem er møre, ca 10 min.

Former kyllingbollene og lette dem i supper etterhvert og lar det trekke/småkoke i 8-10min.

Server, og dryss gjerne noe parmesan over. Godt med brød.

Super god oppskrift som jeg henta fra Rema 1000.

Og en er også veldig god dagen etter:)

Skrevet

wow, hva er poenget med å dra opp en seks år gammel tråd?

Skrevet

Fordi at det fortsatt er aktuelt.

Selv gikk jeg inn i tråden fordi jeg har kyllingkjøttdeig i kjøleskapet. Kjøpt på impuls fordi det var halv pris på det.

Skrevet

Synes den er litt for mye saltet og smakløs, men går når man blander med grønnsaker og gode urtet og husker på å ikke salte.

Skrevet

Så noen nevnte Kyllingkjøttdeig & fajitas... (Fajitas krydderet må være fra Santa Maria!!)

Og må bare skrive under på den.. Det er virkelig SUPER GODT :)

Tomat, agurk, ananas, lett kesam, grove wraps, bønner, hot salsa, cherry tomater, litt ost, jalapenos,.. Litt trist å skrive om når man er sulten, så jeg får vel stoppe å fantasere om denne maten nå. Vet iallefall hva jeg skal ha til middag imorgen!

Kyllingkjøttdeig er digg som pizza kjøttdeig også forresten!

Skrevet

Jeg ser at dette er en veldig gammel tråd, men.. jeg har erstattet nesten all bruk av kjøttdeig med kyllingkjøttdeig her i heimen :) det skal sies at kjøttdeigen må være tilsatt noe smakstilsterkning, f.eks. tacokrydder for at den skal smake noe. Men den er mye sunnere enn vanlig kjøttdeig og den smaker kjempegodt når den er smaksatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...