Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har du lært noe i hvert fall. Applaus!

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Ser du er vill på kverulering og sprer kvalme i denne tråden. Synes du skal roe ned kveruleringen og slutte å være så nedlatende.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jaggu... Det er ikke jeg som ønsker å se andre mennesker lide. Det er ikke jeg som ønsker andre vondt. Kanskje rette den til de som faktisk gjør det?

Er ingen her som ønsker å se noen lide, vi ønsker å føle oss trygge og det er noe helt annet.

• Liker 3
Skrevet

Hvem her mener du støtter tortur og lidelse? Kan være jeg har hoppet over noen innlegg, men mitt inntrykk av denne tråden er at folk uttrykker medfølelse med familien til Sigrid og henne, og ønsker en rettferdig straff for dem som har gjort dette. Ro deg ned.

Mitt inntrykk er at folk alt har dømt de som er siktet og ønsker alt vondt og fryktelig de kan finne på (feks. "håper de får verst mulig straff det er mulig å gi").

Dette er ikke en sivilisasjon verdig.

Skrevet

Du vet anonymbruker, - og være straffetilhenger betyr at man anser seg selv for og være et godt menneske. Man er ikke bare et godt menneske, man er faktisk bedre enn de menneskene rundt seg som man må behøve og straffe for og vise hvor godt menneske man er...

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at folk alt har dømt de som er siktet og ønsker alt vondt og fryktelig de kan finne på (feks. "håper de får verst mulig straff det er mulig å gi").

Nei, la oss håpe de får fotlenke og blir stasjonert i din bolig. Du har jo et stort og generøst hjerte.

Skrevet

Er ingen her som ønsker å se noen lide, vi ønsker å føle oss trygge og det er noe helt annet.

Det vil du aldri oppleve. Det finnes ingen helt trygge samfunn. Ikke en gang i USA hvor man har dødsstraff. Det eneste vi kan opprette, som samfunn, er et varmt og kjærlighetsfullt samfunn der tanken på å gjøre andre vondt er en fjern tanke. Men et slikt skaper man ikke med hat, avsky, ved å ønske andre vondt.

Det skaper man ved å ønske at slike mennesker får hjelp til å innse hvor mye smerte og vondt de har gjort andre.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep. Rapporter innlegg dere synes er feil, eller skriv på Ris&Ros!

Niennas, mod.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Det vil du aldri oppleve. Det finnes ingen helt trygge samfunn. Ikke en gang i USA hvor man har dødsstraff. Det eneste vi kan opprette, som samfunn, er et varmt og kjærlighetsfullt samfunn der tanken på å gjøre andre vondt er en fjern tanke. Men et slikt skaper man ikke med hat, avsky, ved å ønske andre vondt.

Det skaper man ved å ønske at slike mennesker får hjelp til å innse hvor mye smerte og vondt de har gjort andre.

Ikke ti ville hester vil få meg til å føle annet enn avsky for gjerningsmannen/gjerningsmennene som tok livet av Sigrid. Alle får en sjanse her i livet, men enkelte forspiller sin.

• Liker 3
Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet

Det skaper man med å fjerne det menneskelige fra mennesket - lykke til med det.

Skrevet

Dette er veldig trist for alle sammen føler jeg. Jeg ble helt kvalmen da jeg så hvem den døde var! dette har vært ganske heftig i media i en måned og idag kommer den brutale sannheten fram.. Sigrid ble jo hele norges "nabojente" med alle som lette og alle som brydde seg og hvor mye informasjon vi fikk hver dag.

En veldig veldig trist dag!

Skrevet

Vi som sitter her VET ikke om de som er siktet har gjort dette, men NOEN har tatt livet av denne jenta. Og de/denne noen må bli funnet og satt inn slik at de ikke kan gjøre dette igjen!
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å diskutere hvorvidt 37åringen som er siktet er skyldig eller ikke. Ingen av oss som sitter her vet det, så vi diskuterer naturlig nok ut fra det vi vet. Og dermed er det helt naturlig å si at hvis det er han som har drept henne så har han ikke lært!

Blås nå i hva som er politisk korrekt å snakke om. Selvfølgelig ønsker vi rettferdig rettssak og alt som er. Men det er lov å uttrykke sine meninger basert på det lille man har av info.

Jeg håper virkelig at den/de skyldig(e) får straffen de fortjener! Og det er ikke noen få år i fengsel for så å komme ut på perm annenhver helg og slippe helt fri til slutt...

Hvorfor er max grensen 21 år? Jeg spør fordi jeg virkelig ikke vet... Noen som vet?

Skrevet

Vi som sitter her VET ikke om de som er siktet har gjort dette, men NOEN har tatt livet av denne jenta. Og de/denne noen må bli funnet og satt inn slik at de ikke kan gjøre dette igjen!

:tommelsmil:

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Ville det vært bedre om det var noen andre enn Sigrid?

Selvfølgelig ikke, men akkurat i det man får høre at Sigrid er funnet drept, kjennes det nesten som om at en stein ramler ned i magen. Hadde håpet de skulle funnet henne i live..

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig ikke, men akkurat i det man får høre at Sigrid er funnet drept, kjennes det nesten som om at en stein ramler ned i magen. Hadde håpet de skulle funnet henne i live..

Helt enig. Jeg har faktisk ikke våget å tenke annet. Jeg var sikker på at dette igjen var en annen person enn henne. For jeg har ikke turt å tenke annet...

Det kommer til å ta tid før dette blir "virkelig" for meg. Før det synker inn. Før det går opp for meg at jeg ikke kan våkne opp fra dette og se det som bare en dårlig og vond drøm.

Det er ingen god nyhet for noen. :-/

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er max grensen 21 år? Jeg spør fordi jeg virkelig ikke vet... Noen som vet?

Er det åtte eller nihundretusen det koster og ha en fange i fengsel i ett år?

Årsaken til at maksstraffen er tjueen år er at du gjerne ville hatt en sjanse til dersom du gjorde noe galt? Eller tenker du at loven er der for alle andres skyld, og ikke din skyld?

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å diskutere hvorvidt 37åringen som er siktet er skyldig eller ikke.

Fordi det er de her som mener de som er siktet av politiet er skyldige. Det er de som mener at bare det at noen blir arrestert av politiet er nok til å dømme vedkommende.

Det er det som har gjort at dette har blitt til en debatt. Vi må innse at folk skal ha sin dag i retten. Derfor har jeg tatt den debatten. I håp om at -noen- i alle fall skjønner det du har skjønt, at man ikke skal være så alt for rask til å dømme. At man skal overlate det til domstolene.

Skrevet

Fordi vi tror på at mennesker kan forandre seg og at mennesker skal få en sjanse til å forandre seg.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg er letta med tanke på foreldrene hennes, jeg. Selvom hun er død så har de fått et svar. Et grusomt svar men de slipper å gå rundt og tenke på om hun lever eller ikke.

ja, enig.. det jævligste som et menneske noensinne kan oppleve er å miste barnet sitt, men når man i tillegg ikke vet hva som har skjedd.... det kan jeg ikke sette ord på en gang!

en her skrev at det var trist at det var Sigrid som ble funnet, men jeg mener at det er like trist uansett hvem dette liket hadde vært! Uansett lik, så er det noen som savner vedkomne!(med visse untak)

Hvil I Fred Kjære Sigrid :dagens-rose:

• Liker 1
Skrevet

Helt enig. Jeg har faktisk ikke våget å tenke annet. Jeg var sikker på at dette igjen var en annen person enn henne. For jeg har ikke turt å tenke annet...

Så hvis det var noen andre enn Sigrid ville du tenkt "takk Gud, det var bare en annen 16 år gammel jente"??

Anonym poster: 868db133fc7b3efebd8073351a7175a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...