Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ??

Sivilisasjonens siste sukk?

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvordan politiet kan sikte de to mennene så raskt? Mulig et dumt spørsmål..

Jeg synes det har virket åpenbart at de har vært inne på sporet av noe en god stund nå. Det er hvertfall i inntrykket jeg har fått med tanke på hvordan de har uttalt seg, eller ikke uttalt seg.<br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

• Liker 6
Skrevet

Men du skrev at han ikke har lært. Du har dømt han alt. Du mener du vet at han er en ond drapsmann selv før han har hatt sin dag i retten.

Hvis du er så sikker i din sak hvorfor da kaste bort penger på dommere, aktor og advokater? Hvorfor ikke bare benytte seg av deg?

Jeg forholder meg til det politiet sier, og det er at de har siktet to menn. Snakk om å kverulere!! Hvis han har drept Sigrid har han ikke akkurat lært. Jeg har da aldri sagt at vi skal droppe rettsaker.

Skrevet

Å opprettholde sivilisasjonens moral og etikk når folk danner en mobb og ønsker blod og fordervelse er en tung jobb. Men jeg skal kjempe med nebb og klør om jeg så dras med i dragsuget av de onde jævler som ønsker pinsler, tortur og hva verre er over andre mennesker.

VI må aldri bli til monstre. Selv om andre er det. Da har vi tapt og gitt slipp på sivilisasjonens trygghet. Hvor lang tid tar det før vi er der?

Jaggu bor det et monster i mange av dere.

Jeg setter spørsmålstegn ved hvem DU støtter her?

Dersom det viser seg at 37-åringen faktisk er skyldig: synes du fortsatt det var helt ok at han tidligere slo en kvinne halvt ihjel, fikk 2 år i fengsel - bare for å slippe ut for å gjennomføre et drap?

Skrevet

Ok, jeg leste et ord feil. Har rapportet dette innlegget ditt!!!!!!!!

Da ber man om unnskyld. Men ikke du. For du ser på deg selv som feilfri?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det har virket åpenbart at de har vært inne på sporet av noe en god stund nå. Det er hvertfall i inntrykket jeg har fått med tanke på hvordan de har uttalt seg, eller ikke uttalt seg.<br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

Det samme tenkte jeg.. Var helt sikker på at det var henne de hadde funnet da jeg så at de hadde funnet et lik og arrestert to menn. Fryktelig tragisk utfall av denne saken, men nå får hvertfall foreldrene et svar.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Da ber man om unnskyld. Men ikke du. For du ser på deg selv som feilfri?

What?

Skrevet

Må være en fryktelig dag for de pårørende idag.. Men det er ihvertfall godt at det endelig kom et gjennombrudd i saken og at det ikke lenger må leve i uvisshet om hva som har skjedd henne. Måtte den/de ansvarlige få sin straff.

Skrevet

Jeg setter spørsmålstegn ved hvem DU støtter her?

Ikke hvem, HVA. Jeg støtter ikke folk som ønsker tortur og lidelse. Jeg støtter ikke folk som ønsker å rive ned det samfunn vi har brukt hundrevis av år på å bygge opp. Jeg støtter ikke folk som tror at ved å utføre ondskap mot andre så skaper man godhet i samfunnet.

Jeg støtter sivilisasjonen der folk må dømmes i en rett før de ses på som skyldige. Den sivilisasjonen der selv uskyldige kan dømmes men ta saken sin videre for å bli frikjente - og anses for å være frie og uskyldige mennesker.

Jeg støtter ikke et samfunn der vi dømmer mennesker før de har fått sin dag i retten.

Jeg støtter ikke det hat, den avsky, det monster som mange her har blitt til i løpet av mindre enn en time.

• Liker 1
Skrevet

Ville det vært bedre om det var noen andre enn Sigrid?

Nei det har jeg ikke sagt, men har på en måte fått et slags forhold til Sigrid etter å fulgt etterforskningen i noen uker. Det er noe annet enn en helt ukjent person på en måte, men det er ikke noe bedre hvis det hadde vært en annen. Det er like trist uansett hvem det er

Skrevet

Jeg er enig med deg i at vi ikke trenger å vite DETALJER. Er du gal?!

Men det hadde likevel vært hyggelig å få vite hva som skjedde den kvelden.

Hyggelig er vel et uheldig ordvalg, eller?

Hvil i fred :hjerte:

Skrevet

Ikke hvem, HVA. Jeg støtter ikke folk som ønsker tortur og lidelse. Jeg støtter ikke folk som ønsker å rive ned det samfunn vi har brukt hundrevis av år på å bygge opp. Jeg støtter ikke folk som tror at ved å utføre ondskap mot andre så skaper man godhet i samfunnet.

Jeg støtter sivilisasjonen der folk må dømmes i en rett før de ses på som skyldige. Den sivilisasjonen der selv uskyldige kan dømmes men ta saken sin videre for å bli frikjente - og anses for å være frie og uskyldige mennesker.

Jeg støtter ikke et samfunn der vi dømmer mennesker før de har fått sin dag i retten.

Jeg støtter ikke det hat, den avsky, det monster som mange her har blitt til i løpet av mindre enn en time.

Jøss - hva er problemet ditt? Du svarte forresten ikke på det andre jeg spurte om.

Skrevet

Hvis han har drept Sigrid har han ikke akkurat lært.

Nå har du lært noe i hvert fall. Applaus!

• Liker 1
Skrevet

Jøss - hva er problemet ditt? Du svarte forresten ikke på det andre jeg spurte om.

Og du leste ikke det jeg skrev.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvor er moderatorene når man trenger dem? Ved det minste tegn til spekulasjon er de her å rydder på flekken, men f.eks å rydde bort og muligens utestenge den AB'n som er her nå kun for å spre kvalme det tar visst evigheter. En 16 år gammel jente er funnet drept, skulle ønske det var mulig å holde denne tråden på et saklig nivå :(

• Liker 5
Skrevet

muligens utestenge den AB'n som er her nå kun for å spre kvalme

Jaggu... Det er ikke jeg som ønsker å se andre mennesker lide. Det er ikke jeg som ønsker andre vondt. Kanskje rette den til de som faktisk gjør det?

Skrevet

Syns det er rart hvordan media eksponerer disse som sannsynligvis er gjerningsmennene.

Tv2 har lagt ut bilde av han ene, et bilde som nok blir fort gjenkjent pga dets karakter. Andre sider har lagt ut bilde av huset til han ene, flere bilder av de to.

Misforstå meg rett, jeg har ikke særlig sympati med disse menneskene, men media bør vel være litt forsiktig når det er så tidlig i etterforskningen. De er på ingen måte dømt enda. I tillegg er nok dette en enorm belastning også for familien til gjerningsmennene.

Utover det, det er helt ufattelig at noen har gjort noe sånt med Sigrid. Min aller dypeste medfølelse til venner og familie.

Anonym poster: 616ca5f19a83c58d2b094959c9fd171f

• Liker 5
Skrevet

Syns det er rart hvordan media eksponerer disse som sannsynligvis er gjerningsmennene.

En samvittighetens stemme i blandt hulende ulver. En sjelden sak.

Kanskje er det håp for sivilisasjonen trass alt?

Skrevet

Hvem her mener du støtter tortur og lidelse? Kan være jeg har hoppet over noen innlegg, men mitt inntrykk av denne tråden er at folk uttrykker medfølelse med familien til Sigrid og henne, og ønsker en rettferdig straff for dem som har gjort dette. Ro deg ned.
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Og du leste ikke det jeg skrev.

Jo, det gjorde jeg.

Det jeg ser er at folk antakeligvis stoler på at politiet har skjellig grunn til å sikte vedkommende. I demokratiet vi har klart å bygge opp gjennom de siste hundre år er det vel en fin ting å ha tillit til politiet?

Det vi dessverre ikke kan stole på er at systemet fungerer, når vi har latterlig lave straffer for voldsforbrytelser.

Men for all del. Alle disse "rehabiliterte" voldsforbryterne må fjerne få bo i gata di!

Endret av Sobril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...