Gå til innhold

Økonomi - kilde til konflikter i forholdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker noen synspunkter/kommentarer på dette.

Både jeg og kjæresten min har greie jobber og lønninger, men han tjener noe bedre enn meg. Vi har vært sammen i overkant av et år, og har klart oss uten store krangler, men merker at det innimellom kan bli litt konflikter av dette. Han ønsker å bruke mer penger på f.eks. ferie enn meg. Mens jeg ser på billige reiser, ser han på litt dyrere. Han tilbyr seg å betale for meg, men dette oppleves helt feil for meg, da jeg jo har råd, men ikke ønsker å prioritere og reise på hans premisser. Skjønner også at han som har råd ønsker litt mer luksus, men jeg har ikke lyst til stadig vekk å bruke mer penger enn jeg egentlig vil, for å føyes han. Synspunkter/kommentarere/lignende situasjoner?

Anonym poster: 5d4ce0518b8278986b65bd45dcaecedc

Anonym poster: 5d4ce0518b8278986b65bd45dcaecedc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Et kompromiss mellom at han spanderer (og at du føler deg "gjerrig") og at du må bruke mer penger enn du er villig til kan være at han spanderer deler av ferien på deg i motsetning til hele.

Generelt sett tror jeg økonomi er et av de vanligste konfliktområdene i forhold og om jeg ikke tar feil er det den vanligste årsaken til skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...