AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #1 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg blir så inspirert av tv-programmet "Rik på rabatt" og jeg vil så gjerne få ned matbudsjettet mitt. Men jeg skjønner ikke hvordan man skal kunne leve sunt og billig i Norge. Hver gang butikkene har gode tilbud er det på Grandiosa, Stratos eller Pepsi. Det er sjeldent jeg finner gode tilbud med grønnsaker eller fisk. Kan dere som har lave matbudsjett dele tipsene deres? <br /><br /> Anonym poster: 46925cd68b15e7bfec05aed239011d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 3. september 2012 #2 Del Skrevet 3. september 2012 Det er da tilbud på fisk og grønnsaker også. Det kommer selvsagt an på hvor kresen du er, men det er ofte tilbud på frossen fisk og frosne grønnsaker i hvert fall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #3 Del Skrevet 3. september 2012 Du får da bare følge med hva som er på tilbud. Anonym poster: ac011884874f7b1f25af1820a430e334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairydust Skrevet 3. september 2012 #4 Del Skrevet 3. september 2012 De har tilbud på fisk på Ica Supermarked i dag for eksempel. Det er tull at det bare er usunne ting på salg. Da leiter du ikke godt nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 3. september 2012 #5 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Jeg synes det er lettere å leve billig når jeg spiser sund mat. Hvitt kjøtt er lett å finne billig, first price kyllingfilet er like god som dyrere kylling, Coop Mega hadde nylig kjempegode tilbud på veldig mye fisk for eksempel. First price egg er det eller ingenting galt med, og du kan lage mye omelett av en så stor pakke. Vann er definitivt billigere en pepsi, og grønnsaker synes jeg ikke er spesielt dyrt egentlig, og bak ditt eget brød. Følg med på tilbudsavisene, mange butikker tilbyr seg å sende tilbudsavisen til deg på e-post. Bare sjekk nettsidene til butikkene nær deg. Dyre butikker har ofte gode tilbud, men da er det viktig å bare kjøpe det som er på tilbud, og heller gå til de billigere stedene for å kjøpe andre varer. Ellers er du like langt. Edit: Og ikke kast mat! Begynner grønnsakene å bli slappe? Kutt de opp og putt dem i fryseren. Så kan du hive dem i en suppe, i wok eller i en saus på et senere tidspunkt. Endret 3. september 2012 av Raindrops 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 3. september 2012 #6 Del Skrevet 3. september 2012 Ts: Rett og slett bare google kundeavis, så får du opp en grei side som samler alle sånne mattilbud +++. Selv abbonerer jeg på coop-avisa på mail, men du kan også få den opp ved å gå inn på coop.no, eller som app til nettbrett (tipper de andre kjedene har tilsvarende apper). Ingen grunn til å takke ja til papirreklame i postkassa si, med andre ord! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 3. september 2012 #7 Del Skrevet 3. september 2012 Enig med personen over meg.... Får mailet ukens tilbudsavis på søndagene både fra Coop, Ica og Spar, så da kan jeg allerede søndagen lage meg en oversikt over hvilke tilbud det er verdt å få med seg, samt at jeg enklere kan planlegge middager den uken..... Det lønner seg også å handle litt inn når det er slike 10 kr tilbud. Har nettopp fylt opp lager med både WC rens, tannbørster, tannkrem osv osv.... Tror jeg har spart bra mye penger på å sjekke tilbudsavisene samt avisannonser og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. september 2012 #8 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg synes det er mange gode tilbud, og får tilbudsaviser fra Coop, Ica, Joker og Spar som jeg leser hver gang jeg får dem. Coop Obs! har ofte mange tilbud jeg benytter meg av. I tillegg har jeg Trumf Visa og Coop-bankkort som gir meg ekstra bonus hver gang jeg handler. Når det er 10-kronersmarked kjøper også jeg et lite lager med de ting jeg måtte trenge. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #9 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg synes det er mange gode tilbud, og får tilbudsaviser fra Coop, Ica, Joker og Spar som jeg leser hver gang jeg får dem. Coop Obs! har ofte mange tilbud jeg benytter meg av. I tillegg har jeg Trumf Visa og Coop-bankkort som gir meg ekstra bonus hver gang jeg handler. Når det er 10-kronersmarked kjøper også jeg et lite lager med de ting jeg måtte trenge. Mvh Yvonne Gå til rema 1000 og se hvor mye du sparer på den rabatten Anonym poster: ae69b82819fb7273e70d774e6ddb0586 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. september 2012 #10 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Gå til rema 1000 og se hvor mye du sparer på den rabatten Anonym poster: ae69b82819fb7273e70d774e6ddb0586 Rema 1000 synes jeg er ikke noe billigere enn Kiwi, som er der jeg helst handler. Synes de til og med også er billigere enn Rema 1000 - og jeg liker ikke vareutvalget der noe særlig. F.eks liker jeg ikke billigbrusen deres, mens Kiwis First Price-brus Cola Free er ganske god. Og ikke har jeg Rema 1000 i nærheten heller. Mvh Yvonne Endret 4. september 2012 av Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 4. september 2012 #11 Del Skrevet 4. september 2012 Gå til rema 1000 og se hvor mye du sparer på den rabatten Anonym poster: ae69b82819fb7273e70d774e6ddb0586 Hvis man drar til Coop Obs for eksempel for å kjøpe spesifikke ting som er på tilbud og handler resten på Rema/Kiwi så sparer man da på det. Tar man hele handlinga på Obs etc, så er det ikke billigere, nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. september 2012 #12 Del Skrevet 4. september 2012 Hvis man drar til Coop Obs for eksempel for å kjøpe spesifikke ting som er på tilbud og handler resten på Rema/Kiwi så sparer man da på det. Tar man hele handlinga på Obs etc, så er det ikke billigere, nei. Nemlig. Jeg kjøper som regel kun det som er på tilbud, og jeg er en hund etter slike "billigkasser", med mat som er satt ned med 50%. Mvh Yvonne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. september 2012 #13 Del Skrevet 4. september 2012 Det billigaste är att låta bli att köpa onödiga varor, och att inte kasta mat. Ett tag hade vi inte bil och jag jag tror vi sparade mycket på att inte köpa öl, brus, chips med mera. Det var tungt och tog stor plats... Bästa tipsen är annars att ha en frys och ett matförråd. Köp pasta när det är billigt Köp fisk och kyckling på erbjudande och frys in. Laga stora potioner och lägg i matlåda - just nu har jag 6 matlåder med 2 potioner lasagne i frysen. Det var bra pris på köttfärs och jag köpte 2.2 kg och gjorde lasagne. Ät mindre kött. Blanda ut köttdeigen med riven morot eller bönor/linser för att för att få mer massa och ändå proteiner. Köp oppvaskmedel på billigbutiker, våga prova det billigare märket och testa om det är tillräckligt bra. Det är inte alltid en bra deal att köpa 2 för 25, eller köp 3 för 2 kan bli dyrare i längden. Använder du inte alla tre avocados är det dyrare att köpa 3 och kasta 1, än att bara köpa 2. Ska du ha en chipspåse och köper två betalar du mer än för en och du äter troligen mer chips än om du bara köpt en... krossade tomater däremot. Javisst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 4. september 2012 #14 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg synes det er lettere å leve billig når jeg spiser sund mat. Hvitt kjøtt er lett å finne billig, first price kyllingfilet er like god som dyrere kylling, Coop Mega hadde nylig kjempegode tilbud på veldig mye fisk for eksempel. First price egg er det eller ingenting galt med, og du kan lage mye omelett av en så stor pakke. Vann er definitivt billigere en pepsi, og grønnsaker synes jeg ikke er spesielt dyrt egentlig, og bak ditt eget brød. Følg med på tilbudsavisene, mange butikker tilbyr seg å sende tilbudsavisen til deg på e-post. Bare sjekk nettsidene til butikkene nær deg. Dyre butikker har ofte gode tilbud, men da er det viktig å bare kjøpe det som er på tilbud, og heller gå til de billigere stedene for å kjøpe andre varer. Ellers er du like langt. Edit: Og ikke kast mat! Begynner grønnsakene å bli slappe? Kutt de opp og putt dem i fryseren. Så kan du hive dem i en suppe, i wok eller i en saus på et senere tidspunkt. Jeg er egentlig veldig flink til å bruke fryseren, men det har aldri slått meg at jeg kan fryse oppkuttede grønnsaker! Jeg sliter veldig med slappe grønnsaker på slutten av uka så det var et passende og KNALL forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 4. september 2012 #15 Del Skrevet 4. september 2012 Ja det er lurt å undersøke litt i tilbud. Og finne ut hva slag faste priser nærbutikkene dine har. Noen ganger når jeg storhandler så kan jeg gå innom 3 forskjellige butikker. Jeg kjøper fks KUn kjøttdeig på bunnpris på fredager (tilbud), og jeg kjøper kun kjøttpudding på kiwi, for der er den billigst. Og potetene pleier å være billigst på rema 1000. Da sparer man jo litt! Kan jo være litt stress, men hvis du virkelig vil gå inn for å spare så er det greit å gjøre det sånn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 4. september 2012 #16 Del Skrevet 4. september 2012 Edit: Og ikke kast mat! Begynner grønnsakene å bli slappe? Kutt de opp og putt dem i fryseren. Så kan du hive dem i en suppe, i wok eller i en saus på et senere tidspunkt. Pokker ta! Det har jeg ikke tenkt på. Fløtetrikset har jeg fått med meg ihvertfall (kjøp når fløten er på tilbud, og frys ned i isterningformer, ta opp to-tre kuber til å ha i saus eller middagsretter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. september 2012 #17 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Pokker ta! Det har jeg ikke tenkt på. Fløtetrikset har jeg fått med meg ihvertfall (kjøp når fløten er på tilbud, og frys ned i isterningformer, ta opp to-tre kuber til å ha i saus eller middagsretter). Jeg er egentlig veldig flink til å bruke fryseren, men det har aldri slått meg at jeg kan fryse oppkuttede grønnsaker! Jeg sliter veldig med slappe grønnsaker på slutten av uka så det var et passende og KNALL forslag! Nå følte jeg meg nesten lur Siden jeg har studentøkonomi og er ganske småspist til tider så har jeg prøvd å fryse ned det meste av grønnsaker, hater å kaste mat, og det er veldig greit å ha liggende i fryseren. Spesielt siden jeg stort sett lager wok uansett Endret 4. september 2012 av Raindrops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 4. september 2012 #18 Del Skrevet 4. september 2012 1) Skriv en meny for en måned av gangen. Planlegg det slik at du kan bruke rester og annet for å unngå at noe blir kastet 2) Handle inn stort. Kan du handle i Sverige så er det bra, pass bare på å ikke handle mer enn hva du må ha. Mange går og tar med seg alt mulig rart som til slutt bare blir kastet. Skriv en handleliste utifra menyen du har skrevet og regn med at du burde handle for ca 3 mnd om gangen. Vi er to voksne og handler for ca 2500,- hver 2.-3. Mnd (da inngår kattesand, hygieneartikler, pålegg, tørrvarer osv i denne summen). Eneste jeg kjøper hjemme er melk, grønnsaker og annet ferskt med lav holdbarhetstid 3) Et par ganger i måneden (avhengig av hvor ofte du trenger det) så lager du mye av noe som kan porsjoneres ut og fryses ned (lasagne, supper, etc etc) slik at du har noe enkelt å ta opp og varme på travle dager. 3) Bruk middagsrester til lunch neste dag. Det går greit å spise middagsmat til lunch. Er vel bare i Norge hvor lunch "bare" skal være kald mat og gjerne brødskiver med pålegg 4) Lag mer mat fra bunnen av. Det er en myte at dette er dyrere enn ferdigmat. Det tar heller ikke så mye lengre tid når man har kommet inn i rutinen og lært seg å lage ting slik at man gjør det automatisk. Jeg kunne knapt steke egg når jeg flyttet for meg selv og i dag baker jeg brød uten å tenke over hva jeg har i brødet engang...alt går på automatikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 4. september 2012 #19 Del Skrevet 4. september 2012 Handle også i innvandrerbutikker. Der finner man kjempemye godt man ikke finner i vanlig matbutikk, og det er som regel ganske billig der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 4. september 2012 #20 Del Skrevet 4. september 2012 Nå følte jeg meg nesten lur Siden jeg har studentøkonomi og er ganske småspist til tider så har jeg prøvd å fryse ned det meste av grønnsaker, hater å kaste mat, og det er veldig greit å ha liggende i fryseren. Spesielt siden jeg stort sett lager wok uansett Er det mamman din eller du som er så smart? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå