-frøya- Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Når på kvelden har dere siste måltid og legger babyen? Sønnen min på 8 uker legger jeg for kvelden sånn ved 22-23 tiden. Jeg har skjønt på flere andre at de synes det er veldig sent,men han har en veldig våken periode på kvelden som han rett og slett nekter å sove. Men før jeg får lagt han,så er han grinete et par timer fordi han er trøtt. men han vil fortsatt ikke sove,og sovner han så er det for 5-15 min.
Gjest chiki Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 La henne samtidig som vi selv la oss:) Men skiftet til pysj ca kl20
Gjest Magdalene Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 (endret) Gjør akkurat det som passer for dere. Ikke bry dere noe om andre syns det er for seint. Rutiner og tidligere leggetider kommer tidsnok. Da datteren vår var 8uker la hun seg når hun sovnet for kvelden. Uavhengig om det var kl 19, eller 24. Det eneste vi gjorde var å bytte til pysj i syvtiden hver kveld, om vi var hjemme. Rutiner kan man begynne med når babyen blir litt større. Endret 4. september 2012 av Magdalene 1
Redbull Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 La henne 18. Siste måltid fikk hun ikke i den alderen, da hun fikk mat om natta også
Nektarin Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Min la seg mellom 21 og 22 da han var 8 uker. Er helt vanlig, for babyer produserer ikke "natt-hormoner" før de er ca 3 mnd. Min endret rytme da han var 11 uker, nå sovner han 19.30-20.
Schadenfreude Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Min er jevngammel med din. Her er det kveldsstell kl sju og så hyppige måltider med småslumring imellom frem til 22-23, avhengig av når han sovner. Før den tid er det rett og slett ikke natta. Som Nektarin sier skiller jo disse små ikke på natt og dag før om noen uker, så egentlig burde vi være glade for at babyene tilfeldigvis har den lengste soveperioden sammenfallende med natterstid.
-frøya- Skrevet 4. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2012 Godt å høre at det er flere som legger babyen rundt den tiden,for følte at "alle" andre la de mye tidligere. Og siden det er første barnet er det lett å bli usikker.Men da kan jeg hvertfall nyte det,han er sent oppe på kvelden, men han sover hvertfall hele natten uten noen måltider
Honesty Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Her legger babyen på fem måneder seg stadig sammen med oss, selv om spesielt bestemoren sier at vi jo må begynne å legge ham. Vel, han er ikke trøtt før, så da får hun komme og ta den biten. Han våkner ca. to-tre ganger for pupp i løpet av natten. Når babyen på åtte uker sover hele natten, kan du muligens forvente at han etterhvert vil våkne oftere for mat, rett og slett fordi han vokser og har behov for mer, uten at du trenger å være fortvilet.
Tolly Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 På den tiden skiftet vi til pusj ca kl 19, og så sovnet hun rundt 23. Ved rundt tre måneder og i et par tre måneder fremover, begynte hun av seg selv å sovne kl 20 presis. Men nå er det ut. Nå tar hun kveld en gang mellom 19 og 23. Det kommer veldig an på hva dagen har inneholdt. (hun er åtte mnd). Hun får selvregulere søvnen. Har stor tro på selvregulering, men kan hende at "faste rutiner" burde vært innført. Det får vi bare se når hun blir eldre...
Kahlan Amnell Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Mine to er 9 uker gamle og legger seg når de endelig sovner. De er alltid veldig sultne om kvelden så da går det i ett med amming og kos til 24-01 tiden om natten. Så sover de 3-6 timer før de er sultne igjen. Vi har altså ingen faste rutiner, uansett ikke lett når man har to babyer, og jeg tror det er best å la de regulere det med søvn og spising selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå