Fru Duck Skrevet 2. september 2012 #1 Del Skrevet 2. september 2012 Kan en dagbok hjelpe meg til skjerpings? Det er forsøktet verdt. Status, meg: Normalvektig for så vidt. Men jeg antar at jeg nå ligger i øvre området av det som kan defineres som det. Har ikke veid meg, men vet at jeg har noen par jeans jeg unngår fordi jeg frykter at de ikke går på. Sist jeg prøvde å ta de på presset de frem en valk rundt livet. Ingen krise det, men jeg kjenner at energinivået er nedadgående for tiden. Jeg vet at jeg blir en gladere og mer enerigisk utgave om meg selv om jeg får til en skjerpings.Jeg er vanligvis en typisk sunn i hverdagen, skeier ut i helgen - person. Men i det siste har utskeielsene tatt helt av. Og "i det siste" har vart lenge. Siden før sommeren. Status, trening: Ikke der jeg pleier å være, men ikke helt ille heller. Har ikke gått på treningsstudio i hele sommer, har prioritert å gå turer, blant annet i fjellet. Endel aktivitet, men ikke veldig intensiv. Var på spinn og styrke i forrige uke for første gang siden slutten av mai. Beintøft! Vet at jeg har mye å hente på å trene mer kondisjonstrening i kombinasjon med styrke. Jeg blir mer fornøyd med egen kropp (ikke bare utseendemessig, men først og fremst fornøyd med å ha en kropp som duger!) dersom jeg trener variert. Jeg trenger endorfiner. Jeg trenger å være fysisk sliten! Hodet mitt trenger det, nattesøvnen min trenger det! Status, mat: Det er maten som er den største ufordringen! Det er inntaket av mat som må skjerpes! Både fordi at jeg vokser ut av buksene mine, men også fordi jeg vet at kostholdet mitt inneholder for mye usunt. Spesielt sukker! Og det er så unødvendig, for jeg er egentlig veldig glad i sunn mat. Den usunne maten fortrenger lysten på det som er sunt. Etter tre biter med sjokolade er et eple ikke en gang med i vurderingen. Etter tre biter sjokolade er det kun mer sjokolade som duger. Alternativt noen seige gamle kjeks som jeg egentlig ikke liker. Etter litt sjokolade er jeg altetende bare det består av sukker. Så hvordan skal jeg bruke en dagbok? Jeg vet ikke, egentlig. Men jeg tror jeg trenger et sted for små og store bekjennelser. Skal jeg veie meg? Usikker der også. Null problem i seg selv, jeg har et avslappet forhold til vekt sånn sett. Men fokuset mitt må være sunnhet og overskudd. Ikke vekt. Samtidig er det ikke til å komme utenom at jeg vil at klærene mine skal sitte pent. Selv om det ikke er snakk om veldig mange kilo, så er det slik at jeg gjerne vil ned noen kilo. Første bud: kutte sjokolade. Sjokolade gjør meg gal, når jeg først har begynt er jeg ikke til stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 3. september 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 3. september 2012 Har vært på spinning i dag og spist fornuftig mat i fornuftige mengder. Ikke noen form for søtsaker. Det ligger en sjokolade i kjøleskapet, den bare stirret jeg olmt på og så valgte jeg meg en gulrot istedet. Men jeg har mange slike dager egentlig. Utfordringer er å få det til å bli flest slike dager. Så skjerpings!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 4. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 4. september 2012 Trening i dag også. Step og styrke. Merker at formen har dalt litt i sommer, spesielt i forhold til styrkebiten. Men jeg vet jo hva som skal til for å komme tilbake der jeg var.... Ikke spist noe ufornuftig i dag heller. Takket pent nei til kjeks og boller på jobb. Takker gjerne ja takk til et stykke kake eller noe, skal ikke bli fanatisk (ha-ha, as if..) men det jeg takker ja til skal være ting jeg har lyst på og virkelig liker. Ikke kjeks og boller fra Rema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. september 2012 #4 Del Skrevet 4. september 2012 Kjeks og boller er døden! Liker initiativet Skal følge med litt her jeg, i tilfelle du glemmer å skjerpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 7. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg kan veldig fort glemme skjerpings, så en følger er en god ting! Denne uken oppsummert: to treningsøkter på treningsstudio og en lang tur i regnvær. Uken har vært vilt travel på jobb, så jeg er veldig fornøyd med å ha fått til såpass. Og jeg sitter på ingen måte i ro på rompa på jobb heller. Den lange turen i øsende regn skulle egentlig vært en tur til treningsstudioet, men jeg var så innmari sliten i hodet den dagen og kjente at jeg trengte natur og frisk luft. Et godt valg! På matfronten har jeg spist variert, jeg har spist mye frukt og grønt og jeg har styrt unna bolle- og kjeksdøden. I dag har jeg spist en liten sjokolade, men den var planlagt og da er det greit. Det som ikke er greit er de helgene jeg har "plutselig" har kjøpt en svær pose smågodt som jeg kan dele med alle og spare til neste helg, men som egentlig blir spist fredag og lørdag (og rester søndag). Så i dag kjøpte jeg meg en sjokolade og det var det. Store sjokoladeplater til 17,90 på Rimi er forresten en forbannelse. Helg! Fri! Jeg elsker jobben min, men jeg har det innmari travelt for tiden. Håper det roer seg litt, for jeg kjenner at jeg er litt på grensen i forhold til hvor presset man kan være og samtidig gjøre en god jobb. Denne helgen må jeg gjøre noe her hjemme kjenner jeg. Skape høststemning. Gjøre noe konkret. Flytte noen møbler eller noe. Det høres underlig ut for noen, men det er den totale avslapning for meg. Bruke hodet på en herlig annerledes måte. Mange spør meg om jeg ikke kunne ønske at jeg kunne jobbe med interiør. Jeg kunne ikke det. Jeg vil ha det som et fristed, en hobby. Jeg vil ha det å komme hjem til når hodet mitt er stappfullt. Nok prat. Dette er jo en skjerpingsbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 9. september 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 9. september 2012 Syk:( Har lagt strykeflat hele helgen, så ikke stort å berette. Har spist lite og ikke veldig sunt. Ristet loff og litt chips i går, litt bedre i dag med kylling til middag. Ikke noe snop da, det er jo bra... Satser på å være back in business i morgen, men jeg tviler på at det blir noe trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. september 2012 #7 Del Skrevet 12. september 2012 Man burde holde seg unna trening de første to dagene etter at man er HELT frisk, husk det da Jeg hadde influensa hele forrige uke, og det var virkelg helt forferdelig.. Og enda kjipere når man må trene seg tilbake i form Men det er verdt det! Sender en kopp varm te med honning i din retning, vær forsiktig når du tar den imot så du ikke velter den og søler den midt i fanget! Det er særdels vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 14. september 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 14. september 2012 Takker, varm te gjør godt! (i kroppen - ikke på kroppen) Nei, det ble dårlig med trening denne uken. Formen har vært sånn noenlunde, men jeg har følt at forrige helg hang igjen på et vis. Først i går følte jeg at jeg våknet skikkelig til live igjen. Men jeg har gått noen turer og er fornøyd med det. Det er litt snillere mot kroppen enn styrketrening og spinning. Men mat har vært ok! Litt vin og sjokolade nå i kveld, men fremdeles ikke innkjøpt hauger med snop! I morgen og søndag er vi invitert ihhv rund dag og familieselskap...så det blir vel litt å spise. Håper på en treningsøkt enten i morgen eller søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 17. september 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 17. september 2012 Har hatt noen klare øyeblikk i selvransakelsens navn i helgen, og har kommet frem til at jeg må bekjenne følgende: 1. Jeg er i dårligere form enn jeg har vært på lenge og 2. Jeg har lagt på meg noen kilo Ang form: Joda. Jeg beveger meg mye. Men jeg hiver ikke etter pusten ofte nok. Og styrke! Alt for lite. Nesten ingenting siden mai!! Ang vekt: I kilo, noen i pluss. Men jeg mistenker at jeg har mistet litt muskelmasse, slik at jeg har økt litt mer i størrelse enn hva antall kilo skulle tilsi (blitt dvaskere på godt norsk..). Det positive: Har trent kondistrening og styrke i helgen, samt en økt med kondistrening i dag. Er så støl at jeg knapt klarer å gå ned en trapp. Kondistreningen i dag ble ørlite redusert pga veldig stive bein. Det ble litt bedre da jeg ble varm, men fremdels var det en del bevegelser jeg ikke maktet helt. Beina var som tømmerstokker, og det er innmari vanskelig å være dancestep-graciøs med tømmerstokkbein. I hvert fall for en som ikke er nevneverdig graciøs i utganspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Duck Skrevet 20. september 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 20. september 2012 To treningsøkter til denne uken, totalt tre. Jeg har mer å gå på, både i forhold til kondisjon og styrke, men jeg syntes jeg har klart meg greit. Jeg har valg de "harde" timene på treningssenteret (selv om jeg mener at alle timer kan gjøres hard/ikke hard etter eget ønske og innsats, hva som gjør en time hard sitter delvis i hodet mitt, men også veldig mye i hvilken instruktør som har timen). I helgen blir det ingen trening, men i neste uke blir det tre-fire økter!! Tre om helgen faller vekk, fire dersom jeg er hjemme i helgen. På matfronten har det vært litt mindre skjerpings, det har blitt litt kake og sånn denne uken. Det har vært anledninger så jeg har egentlig ikke ønsket å takke nei heller. Problemet mitt er at når jeg først er begynt så fortsetter jeg. Her en dag var vi i bursdag og jeg spiste et stykke kake. Da jeg kom hjem gumlet jeg kjeks og rester av barnas lørdagsgodt. Jeg tror at den trangen sitter mer i hodet enn at det har med blodsukker å gjøre. Jeg er litt sånn alt eller ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå