Gå til innhold

Stuetanker og loffefortellinger


Stueloff

Anbefalte innlegg

Jeg lurer av og til på om jeg har en psykisk diagnose som tvinger meg til å være våken om natta og sove om dagen. Det er snart leggetid for meg, men først ville jeg skrible ned et par ord i det som fra nå skal være dagboka mi. Jeg har prøvd meg på private dagbøker før, men har gitt dem opp tidlig. De skapte alltid en frykt for at noen skulle finne dem og lese mine innerste tanker, så denne gangen gjør jeg den heller offentlig så jeg vet at det ikke blir skrevet noe jeg ikke ønsker skal leses.

Det er lite aktivitet på KG på natterstid, men jeg føler at det er da de mest intense emnene startes, det er dessverre også disse som avsluttes først. Antakelig fordi det er vanskelig å finne de rette ordene å komme med når man merker at trådstarteren snakker fra sitt innerste jeg. Jeg håper likevel at emnestarterne vet at tankene deres blir lest og reflektert over, og det er ikke fordi vi ikke bryr oss at vi ikke svarer, det er bare at våre tanker blir så små og meningsløse i forhold.

Jeg har alltid foretrukket natten. Alt er stille, verden sover og tilogmed internettet stopper sånn halvveis opp. Det er vanskelig å sovne til lyden av barn som leker i gatene, naboen som peiser på den helvetes technomusikken sin og arbeidere som kjører til og fra jobb i de bråkete bilene sine. Men det er bedre enn å være våken gjennom det. Ingenting stresser meg mer enn hverdagen og alle byrdene som følger med. En enkel tur på butikken for å kjøpe litt røyk og Pepsi Max er en stor utfordring, og jeg blir alltid utrolig stolt over meg selv når jeg klarer å gjennomføre det, men også ekstremt sliten.

Det finnes så vanvittig mye mennesker på denne planeten, så mange du skal møte og som skal påvirke livet ditt, om så bare litt. Jeg har en tendens til å forsøke å sette meg inn i livet til alle jeg ser. Tenke over hvor de skal, hvorfor de har så mye melk i handlekurven, hvilken relasjon de har til personen de går sammen med. Det er selvfølgelig bare spekulasjoner, men det blir utrolig tungt i lengden. Jeg skulle ønske jeg bare kunne slutte og gi mer faen.

Merker at jeg ikke er klar til å sove enda. Jeg må bestandig vente til jeg er så trøtt at jeg nesten slokner ved tastaturet før jeg tar kveld. Må holde meg opptatt til siste sekund for jeg klarer ikke å være alene med tankene mine før jeg sovner. De blir så intense at det er uholdbart og i alle situasjoner jeg forestiller meg finner jeg den absolutt verste forklaringen og funderer på den lenge nok til at jeg begynner å tro på den.

Det er godt vi har Kvinneguiden til å holde oss med selskap når vi prøver å ikke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis livet er ei bok, så er jeg enda på kapittel én og det virker som om det ikke nærmer seg slutten engang. Kanskje det blir ei slik bok med bare et jævla langt kapittel som ingen gidder å lese, for det er ingen naturlige stoppepunkter. Antakelig like greit, for den har utsikt til å bli helvetes kjedelig.

Jeg har forresten vært våken i to døgn nå, så det er ikke sikkert det jeg skriver gir noe mening for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Atter engang sitter jeg våken altfor sent. Dog denne gangen med vilje. Har en skummel legetime på mandag, og jeg vet jeg ikke vil få sove i natten som kommer, derfor holder jeg meg heller våken nå og skal sove bort dagen, så jeg kan legge meg etter legetimen i stedet. Har skrevet en liste over symptomer jeg har hatt de siste månedene, og den lista skremmer livet av meg. Jeg har alltid slitt med psykiske plager, og har fått noen av de skumleste diagnosene, som jeg trolig aldri vil bli kvitt, jeg har sett det meste psykiatrien har å by på og ingenting av det skremmer meg lengre. Jeg har akseptert hvem jeg er, hva jeg lider av og alt jeg må gjennom for å bli bedre. Nå, på den andre siden, er det det fysiske det er noe galt med og det føles som første gangen jeg skulle inn til psykolog for mange år siden. Jeg er liten, sårbar og redd og alt jeg kan håpe på er at legene tar godt vare på meg og gir meg de testene jeg trenger for å gi slipp på denne redselen og behandlingen som kreves for å bli kvitt plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror på ganske mange fenomener som ikke den vanlige mannen i gata tror på. Noen ting har jeg erfaringer fra selv, noe har jeg hørt andre fortelle om og enkelte saker tror jeg på bare fordi det gir mening for meg. Det dette innlegget skal handle om er såkalte "time slips" som jeg nylig fikk øynene opp for. Det som ligger i det er at ting vi ser som vi muligens tror er spøkelser eller ånder egentlig er mennesker fra en annen tid som, uten å innse det, sklir inn i vår tid et øyeblikk for så å forsvinne tilbake til sin egen.

Se for deg at du sitter i skogen og tar deg en pause mens du går tur med hunden. Forbi deg ser du det går en dame, kanskje kledd i klær ifra Viktoriatiden (noe jeg har blitt veldig interessert i etter å ha lest Noirs fantastiske dagbok, men det er en annen sak), med seg har hun en bøtte i tre, du prøver kanskje å hilse, men hun enser ikke at du er der, hun går til bekken like ved, fyller bøtta og så forsvinner i løse luften. Det du sannsynligvis tenker da er at du så et spøkelse (Evt. at det er på tide å legge seg inn på psykiatrisk), men tenk om den damen var helt i live og bare besøkte vår tid uten å vite det selv. Eller kanskje det var du som besøkte hennes?

Jeg begynte fort å fundere i hvordan dette ville være mulig (og hvis noen som har peiling vil forklare meg hvordan en fjerde dimensjon, hvor vi kan bevege oss i tid like enkelt som vi kan geografisk, fungerer, så takker jeg og bukker) så var den mest logiske forklaringen at tiden som vi oppfatter som lineær overhodet ikke er det, men heller ligger side om side med seg selv. Altså at tiden er parallell med seg selv. Om tiden faktisk er lineær så ville ikke dette fenomenet vært mulig, da kvinnen jeg snakket om i forrige avsnitt sannsynligvis ville vært død i 100 år, og da er vi tilbake på spøkelser igjen.

Dette har alltid vært argumentet mitt for at tidsreising aldri vil være mulig "man kan ikke reise inn i noe som ikke finnes", for jeg var jo overbevist om at når vi beveget oss inn i fremtiden ville fortiden slutte å eksistere, så alt som fantes var nåtid. Men med denne teorien finnes det verken fortid eller framtid, bare en universell samtid som omfavner alle tre begrepene som ett.

Dette ble temmelig rotete, men jeg håper det gir mening likevel, noe av grunnen til at jeg skrev innlegget var for å få orden på mine egne tanker når det kommer til temaet, for i topplokket var det enda mer rot enn i teksten. Og hvis noen har noen form for spørsmål rundt fenomenet eller teorien så har jeg sannsynligvis ingen av svarene, men du kan jo prøve å spørre likevel. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg så en kjole i et butikkvindu i dag som jeg fant ut at jeg måtte ha og bruke i jula, bare for å finne ut at den var en del av et fekostyme med tilhørende vinger og stringtruse, og butikken var slettes ingen klesbutikk, men en forretning som solgte sexleketøy og kostymer til samme bruk. Skal flaut nok innrømme at hvis det ikke hadde vært for prisen så hadde jeg pikadø kjøpt den også. Tror jeg må roe ned stilen min litt... :rodme:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

I morgen blir jeg innlagt på psykiatrisk. Det er tredje gang, og tidligere har jeg alltid prøvd å holde det veldig hemmelig. Bare nærmeste venner og familie visste hvor jeg var, men jeg skjenner ikke at jeg orker det denne gangen. Ser ikke noe poeng i å holde det faktum at jeg er syk skjult når alle som kommer til å bli kjent med meg vil finne ut av det uansett, og hvis det gjør at folk ikke vil bli kjent, så sier vel det mer om dem enn om meg.

Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så tabulagt å være psykisk syk, men innser at ved å ikke være åpen om at jeg er det selv gjør jeg det ikke bedre for andre som sliter med noe av det samme. Så fra nå av skal jeg slutte å svare at jeg er opptatt på dager jeg er dårlig, jeg skal begynne å svare ærlig når noen spør hvordan jeg har det og jeg skal slutte å si at jeg er arbeidsledig når sannheten er at jeg går på AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er hjemme i helga på permisjon, og jeg har ikke ord for hvor godt det var å se hunden igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skrives jeg ut herfra. Det er utrolig godt å tenke på. Har lært endel på disse ukene, blandt annet hvor sakte tid kan gå, og at mennesker som føler på det samme beveger seg veldig sakte for å få tiden til å gå fortere. Jo lengre jeg har vært her, jo saktere går jeg gjennom gangene, sikkert fordi jeg ikke har noen destinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skal bytte til nye medisiner i morgen, og sitter å leser på mulige bivirkninger på nett. Der står det mye fælt jeg helst vil slippe, blant annet koma og plutselig, uforklarlig død. Tror jeg dropper den ideen!

Mistenker at psykiateren har noe personlig imot meg nå. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Må si det er ganske interessant å være våken på denne tiden av døgnet. Hallo KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotstueloff (morsomt at stavekontrollen godtok det) er død, igjen står Sjøgresstueloff :laugh:

12.03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fancy! All dem colors *-*

Velkommen til dagboken min! :hoppendeglad:

Takk skal du ha! Det var helt og holdent et uhell, hele håret skulle egentlig bli lilla, men det ble visst litt lilla, litt blått, litt grønt og bittelitt gult :tongue: Jaja, sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, takk! Håper du fortsetter å oppdatere her, for jeg er herved fast leser! :hallo:

Synes det ser bra ut, så det var et nice uhell! :D Meeen hvordan er det egentlig mulig å få grønt, blått og altmulig farge med lilla? Tror de fleste hadde frika helt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :bolledeig: Skal gjøre så godt jeg kan!

Jeg har virkelig ikke snøring, håret var rødt og gult etter mislykka hjemmebleking i utgangspunktet, hadde trodd at lilla ville være den enkleste fargen å oppnå da, men den gang ei! :

1609997_10202086127368659_1039835906_n.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært at det ble sånn, men du kler det hvertfall! Synes det røde og gule også så bra ut :D Har litt sånn gulrot/rødt/gult/blondt selv nå og jeg vurderer å farge, jeg blir så fort dønn lei av håret mitt. Begynner å "haste", men er uten ideer. Blir aldri fornøyd uansett da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sært at det ble sånn, men du kler det hvertfall! Synes det røde og gule også så bra ut :D Har litt sånn gulrot/rødt/gult/blondt selv nå og jeg vurderer å farge, jeg blir så fort dønn lei av håret mitt. Begynner å "haste", men er uten ideer. Blir aldri fornøyd uansett da :rolleyes:

Takk, takk! Meg med gulrothår så ikke bra ut i virkeligheten, hadde det bare i én dag før jeg prøvde på lilla. :tongue:

Jeg vet akkurat hva du mener! Blir så fort lei og aner ikke hva jeg skal gå for, så jeg kjøper inn en farge eller to og prøver meg fram. Har aldri blitt veldig misfornøyd med resultatet da, annet enn når jeg har bleket det uten hell, men det varer aldri lenge :)

Hva slags farger har du hatt tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart og rødt høres vanvittig kult ut da! Men skjønner at det kan være et helvete å holde vedlike.

Dreads tror jeg blir utrolig stilig! Elsker det, men tror ikke jeg kunne gjort det med mitt eget hår. Hvem vet, kanskje jeg får det for meg når det blir langt nok. Hadde også syntetiske dreads en gang i tiden som jeg hadde laget selv. Skal se om jeg finner bilde.

Her:

428858_2809461829641_668286403_n.jpg

Ikke de beste resultatet og de var veldig krevende å lage, så neste gang kjøper jeg ferdige, selv om det er svindyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...