Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #21 Skrevet 1. september 2012 Men mange takk for tipset om vival, det skal jeg huske på. Om jeg må trekke.
2shy Skrevet 1. september 2012 #22 Skrevet 1. september 2012 Kan ikke si at jeg pleier å grue meg vanligvis. Det går fint da, men kjenner mer nervøsitet nå kanskje, for som sagt aldri opplevd en trekking før. Og jeg har hatt en snill tannlege som er vennlig og, så timene har gått fint. Trekking av tann er i de fleste tilfeller veldig fort gjort. Jeg har fjernet alle 4 visdomstenner, 3 ved trekking, 1 med kirurgi. Sistnevnte kjentes, men der legger jeg skylden på idiotisk og lite symptatisk kirurg. Resten var piece of cake
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #23 Skrevet 1. september 2012 Trekking av tann er i de fleste tilfeller veldig fort gjort. Jeg har fjernet alle 4 visdomstenner, 3 ved trekking, 1 med kirurgi. Sistnevnte kjentes, men der legger jeg skylden på idiotisk og lite symptatisk kirurg. Resten var piece of cake Ok, men det her er ikke noe visdomstann, bare en vanlig som sitter bak hjørnetanna. Idag når jeg skulle spise et måltid, hørte jeg igjen en lyd. Så ja må si jeg gleder meg til å få vite hva det her er for noe. Å ha plager med tennene, er noe jeg liker å få gjort å ikke måtte gå med det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #24 Skrevet 1. september 2012 Jeg har EKSTREM tannlegeskrekk. Men trekke tenner er MYE bedre å borre vanlige hull. Uansett, jeg har trukket en jeksel i narkose siden jeg var så utrolig redd. I tilegg hadde jeg noen andre ting som måtte fikses og jeg var sånn type fosterstilling bare for å ta en sjekk i munnen. Når de snakket om å ta bilder løp jeg. Så må være ganske redd før du får tror jeg. Og tror også du må prøve beroligende og lystgass først. Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #25 Skrevet 1. september 2012 Jeg har EKSTREM tannlegeskrekk. Men trekke tenner er MYE bedre å borre vanlige hull. Uansett, jeg har trukket en jeksel i narkose siden jeg var så utrolig redd. I tilegg hadde jeg noen andre ting som måtte fikses og jeg var sånn type fosterstilling bare for å ta en sjekk i munnen. Når de snakket om å ta bilder løp jeg. Så må være ganske redd før du får tror jeg. Og tror også du må prøve beroligende og lystgass først. Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5 Høres jo ut som beroliggende kan være fint. Dessuten hjelper det litt på at tannlegen er en ok og vennlig person som forteller underveis hva han gjør og sørger for at jeg har det bra. :-) Men får man lystgass, og hvordan virker det på et tannlegekontor og det dem skal gjøre i munnen?
2shy Skrevet 1. september 2012 #26 Skrevet 1. september 2012 Ok, men det her er ikke noe visdomstann, bare en vanlig som sitter bak hjørnetanna. Idag når jeg skulle spise et måltid, hørte jeg igjen en lyd. Så ja må si jeg gleder meg til å få vite hva det her er for noe. Å ha plager med tennene, er noe jeg liker å få gjort å ikke måtte gå med det. Da er det ihvertfall ingenting å stresse over! Går mye fortere enn å borre et hull, går så bra!
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #27 Skrevet 1. september 2012 Da er det ihvertfall ingenting å stresse over! Går mye fortere enn å borre et hull, går så bra! Godt det da. Gjort på noen små min? Hvordan blir en tann egentlig trekt? Beskrivelse?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #28 Skrevet 1. september 2012 Lystgass er det en del tannleger som har. Hvilken by bor du i? Er sikkert bare å søke på lystgass tannlege også din by evt. da. Man får en sånn greie som ser litt ut som en vanntett klokke (de tynne fargerike) som går rundt hodet så puster du med nesen og blir helt rar i hodet Jeg var så redd at det ikke slo skikkelig inn før etterpå, men var morsomt da. Når det gjelder hvordan det er å trekke så varierer det litt. Enten så får de den ut med å dra med en slags tang (spørs hvor godt den sitter), ellers stikker de noe litt innunder tannen og vipper den ut, ellers blir det å borre litt nedover under tannen sånn at den skal slippe kjevebeinet (men det tror jeg er mest jeksler og visdomstenner). Min jeksel hoppet nærmest ut selv så Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5
2shy Skrevet 1. september 2012 #29 Skrevet 1. september 2012 Godt det da. Gjort på noen små min? Hvordan blir en tann egentlig trekt? Beskrivelse? I de fleste tilfeller blir den bare lirket ut. Jeg ble nesten skuffa over hvor fort det gikk Alt avhenger selvsagt av roten og hvordan tanna står i forhold til andre tenner, men stort sett er det en veldig lett prosess. Ingenting å få narkose for ihvertfall, knapt nok vival
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #30 Skrevet 1. september 2012 jeg har operert ut en tann med bare lokalbedøvelse . så tviler på du får narkose. Anonym poster: 1a314494313af4f86aead506601ced95
2shy Skrevet 1. september 2012 #31 Skrevet 1. september 2012 jeg har operert ut en tann med bare lokalbedøvelse . så tviler på du får narkose. Anonym poster: 1a314494313af4f86aead506601ced95 Narkose gies i noen tilfeller til de med ekstrem skrekk. Noen borrer faktisk i narkose. Ikke anbefalt, men for noen er det nødvendig for å få det gjort.
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #32 Skrevet 1. september 2012 Lystgass er det en del tannleger som har. Hvilken by bor du i? Er sikkert bare å søke på lystgass tannlege også din by evt. da. Man får en sånn greie som ser litt ut som en vanntett klokke (de tynne fargerike) som går rundt hodet så puster du med nesen og blir helt rar i hodet Jeg var så redd at det ikke slo skikkelig inn før etterpå, men var morsomt da. Når det gjelder hvordan det er å trekke så varierer det litt. Enten så får de den ut med å dra med en slags tang (spørs hvor godt den sitter), ellers stikker de noe litt innunder tannen og vipper den ut, ellers blir det å borre litt nedover under tannen sånn at den skal slippe kjevebeinet (men det tror jeg er mest jeksler og visdomstenner). Min jeksel hoppet nærmest ut selv så Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5 Bor i Gjøvik, men er ikke der jeg har tannlege. Litt mer tettsted. Den tannen som jeg har som er problemet nå, er vel en jeksel tann, eller ja den bak hjørnetanna hvert fall. Høres ut som litt brutale metoder da, hehe.
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #33 Skrevet 1. september 2012 I de fleste tilfeller blir den bare lirket ut. Jeg ble nesten skuffa over hvor fort det gikk Alt avhenger selvsagt av roten og hvordan tanna står i forhold til andre tenner, men stort sett er det en veldig lett prosess. Ingenting å få narkose for ihvertfall, knapt nok vival Min mamma hadde problemer med en tann når hun skulle trekke en gang, vet ikke om det var samme typen tann som tannlegen min skal se på nå. Men går det ikke hos tannlegen i værstefall blir jeg jo bare sendt på sykehuset. Tror nok at jeg skal få testen tann og tannkjøtt på mandagen med bedøvelse, så får vi se da hvor godt ting funker, så får man ta avgjørelse da hvordan man skal gjøre det videre om bedøvelsen ikke gir maks effekt ved en eventuell trekking.
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2012 #34 Skrevet 1. september 2012 Narkose gies i noen tilfeller til de med ekstrem skrekk. Noen borrer faktisk i narkose. Ikke anbefalt, men for noen er det nødvendig for å få det gjort. Borrer de da i tanna før trekking til pasienter med veldig skrekk da, og i narkose? Hvorfor er ikke det anbefalt? Får komme med en oppdatering her på mandagen når jeg vet hva galt det er med tanna.
Gjest Gjestus Skrevet 1. september 2012 #35 Skrevet 1. september 2012 Tannlegen henviste meg til sykehuset grunnet tannlegeskrekk. Var noen måner venting og de tok tre visdomstenner på en gang, men var absolutt verd det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #36 Skrevet 1. september 2012 Jeg mente de jekselene helt bak. 6,12 og visdomsjekselene. De sitter nok litt bedre. Men vanligvis går det greit med bare tang. Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5
SmallTalk Skrevet 1. september 2012 #37 Skrevet 1. september 2012 Min mamma hadde problemer med en tann når hun skulle trekke en gang, vet ikke om det var samme typen tann som tannlegen min skal se på nå. Men går det ikke hos tannlegen i værstefall blir jeg jo bare sendt på sykehuset. Bare sånn så du er klar over det - det er flere måneders venting på tannbehandling i narkose på sykehus. For din egen del så slipper du mye plager dersom du fikser tannen hos tannlegen isteden.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 1. september 2012 #38 Skrevet 1. september 2012 Jeg vil heller trekke enn å fjerne tannstein eller borre. Hos meg brukte de maks 15 minutter i alt på å sette bedøvelsen og røske ut tannen. Ikke vondt, ikke noe problem, bare ekkelt. 1
2shy Skrevet 1. september 2012 #39 Skrevet 1. september 2012 Min mamma hadde problemer med en tann når hun skulle trekke en gang, vet ikke om det var samme typen tann som tannlegen min skal se på nå. Men går det ikke hos tannlegen i værstefall blir jeg jo bare sendt på sykehuset. Tror nok at jeg skal få testen tann og tannkjøtt på mandagen med bedøvelse, så får vi se da hvor godt ting funker, så får man ta avgjørelse da hvordan man skal gjøre det videre om bedøvelsen ikke gir maks effekt ved en eventuell trekking. Borrer de da i tanna før trekking til pasienter med veldig skrekk da, og i narkose? Hvorfor er ikke det anbefalt? Får komme med en oppdatering her på mandagen når jeg vet hva galt det er med tanna. Det skal ganske mye til for at tannlegen ikke fikser en tanntrekking. Trengs det kirurgi hender det at tannlegen har avtale med kirurg som kommer til selve tannlegen også. Jeg fikk operert ut ene visdomstanna av kirurg, men hos tannlegen. Å bli behandlet i narkose innebærer alltid helserisiko, og i tillegg vil det aldri hjelpe tannlegeskrekken. I tillegg også ofte lang ventetid, og har man tannproblemer bør man få bukt med det så fort som mulig. De borrer jo ikke i en tann som skal trekkes?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #40 Skrevet 1. september 2012 Kan ikke ha ment at de borrer den i deler da? På vanskelige jeksler (gjerne visdomstenner) er det vanlig å dele den i 4 med borret for å få den lettere ut. Anonym poster: c43583fb7e002c4d34c4ce37e34b0bd5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå