Gå til innhold

HUNDEN får mer oppmerksomhet enn meg!

Gjest sofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er ganske trist hva folk får seg til å skrive bare fordi man ikke er helt enig i problemstillingen deres.

ser det på deg :) jeg forstår at du ikke jobber for forholdene dine, er ikke alle som passer i et forhold. men du er jo heller ikke enig i mine meninger, så da er vi vel ganske vrange begge to da :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke feil, det er helt riktig. Synes det er helt forferdelig med denne mennskliggjøringen av hunder som har blitt vanelig i dag. .

Veldig mange av de hundene som kommer inn for behandling hos meg har skader av at de bli behandlet som mennesker. Hunder trenger stimuli utover å bli snakket og koset med. De trenger tur og mental trening, de trenger dyre mat (ikke menneskemat). De trenger eiere som behandler de som dyr og ikke som ett menneske, hunder skal ha en plass som i familien som tilsier at den er med i flokken men at den er nederst på stigen. Hunen skal ikke bli pålakt å ha noen mennesker under seg på rangen, den vil da automatisk bli satt i en situasjon den ikke kan klare å kontrolere og du får en mye mer urolig og stresset hund.

På tide å komme seg ut av den berømte dominans-tåka fra -80 tallet kanskje? For forøvrig er basert på forskning av ulv i fangenskap og nå forsøkt rettet opp av samme forsker som skrev den idiotiske boken. Mitt råd er å lese seg litt opp og ikke dvele ved gammelt oppgulp som rangstiger. Lykke til :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å komme seg ut av den berømte dominans-tåka fra -80 tallet kanskje? For forøvrig er basert på forskning av ulv i fangenskap og nå forsøkt rettet opp av samme forsker som skrev den idiotiske boken. Mitt råd er å lese seg litt opp og ikke dvele ved gammelt oppgulp som rangstiger. Lykke til :-)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det også slike tendenser. Da ikke med kjæresten, men med familien. Hundene kommer foran alt og det gjør meg gal. Ikke fordi jeg må ha oppmerksomhet osv, men fordi det er slitsomt med hunder i fokus hele tiden. Går aldri an å sitte rolig i sofaen og snakke, fordi en eller flere hunder hopper rundt og gneldrer. Spising er et mareritt, her går hunden PÅ bordet (kun den "lille, søte, stakkars"). Alt handler om hund, og om man våger å ymte frempå at det hadde vært ok å sittet med familien og pratet, og å få spise maten i fred, får man høre det. Føler meg rett og slett nedprioitert. Hunden sin rett til å være på bordet er større enn min rett til å spise maten min liksom.

For å si det sånn, jeg skal aldri bli sammen med en med hund! Jeg er glad i dyr, og har flere selv, men hundefolk har en tendens til å sette hunden fremfor mennesker som burde vært nærmere. Visse hundefolk evner ikke å se at andre ikke syns det er like herlig med hund overalt og alltid.

Blir som småbarnsmødre som ikke skjønner at andre ikke syns det er søtt når ungen spyr.

Anonym poster: 7901c3450156d25dfb4543ec3cd1ff9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhode ikke. I mitt yrke så er mann alltid oppdatert. Men ikke føl deg alene med denne innstillingen. Som jeg sier så er den veldig vanelig blant mennesker i dag. Treffer de vær dag med hunder som har alt fra høyt blodtrykk grunnet feilforing, til nærveproblemer grunnet feiloppdragelse.

Seinest sist uke hadde vi inne ein liten chiuaua med ankelskader, grunnet "moten" med å ha de i vesker hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ikke. I mitt yrke så er mann alltid oppdatert. Men ikke føl deg alene med denne innstillingen. Som jeg sier så er den veldig vanelig blant mennesker i dag. Treffer de vær dag med hunder som har alt fra høyt blodtrykk grunnet feilforing, til nærveproblemer grunnet feiloppdragelse.

Seinest sist uke hadde vi inne ein liten chiuaua med ankelskader, grunnet "moten" med å ha de i vesker hele tiden.

Det finne massevis av folk som aldri skulle hatt dyr der ute, enden de følger ene eller andre tankegangen, det tror jeg ingen vil si noe på. En god hundeeier vet meget godt at det er forskjeller på mennesker og dyr, men det betyr ikke at de fremdeles går rundt å tror at hunder er ulver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - ingen fare, jeg er overhode ikke alene da det heldigvis er mange som har oppdatert seg litt og gått videre fra disse utdaterte teoriene og vi ser også at de fungerer så mye, mye bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skjer ikke ofte - så her må det være noe rett :-)

Jeg blir litt lei folk som rett og slett ikke bruker sin sunne fornuft når det kommer til hunder/kjæledyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke feil, det er helt riktig. Synes det er helt forferdelig med denne mennskliggjøringen av hunder som har blitt vanelig i dag. .

Veldig mange av de hundene som kommer inn for behandling hos meg har skader av at de bli behandlet som mennesker. Hunder trenger stimuli utover å bli snakket og koset med. De trenger tur og mental trening, de trenger dyre mat (ikke menneskemat). De trenger eiere som behandler de som dyr og ikke som ett menneske, hunder skal ha en plass som i familien som tilsier at den er med i flokken men at den er nederst på stigen. Hunen skal ikke bli pålakt å ha noen mennesker under seg på rangen, den vil da automatisk bli satt i en situasjon den ikke kan klare å kontrolere og du får en mye mer urolig og stresset hund.

Nå var problemstillingen til ts at hunden fikk kos, ikke at den ikke fikk tur,annen stimuli og menneskemat.

Jeg behandler mine hunder som de dyra de er, med ordentlig hundemat, tur, hjernetrim og de får også kos. Det betyr ikke at de tror de er høyere enn meg på denne "rangstigen" du snakker om.

Jeg er enig i at veskehunder og påkledning hvor det ikke er nødvendig er noe stort tull men å kose med dyret sitt er jo virkelig ikke noe å være sjalu på?

Et forhold der man ikke kan snakke sammen om slike ting er ikke noe godt forhold for noen parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var problemstillingen til ts at hunden fikk kos, ikke at den ikke fikk tur,annen stimuli og menneskemat.

Jeg behandler mine hunder som de dyra de er, med ordentlig hundemat, tur, hjernetrim og de får også kos. Det betyr ikke at de tror de er høyere enn meg på denne "rangstigen" du snakker om.

Jeg er enig i at veskehunder og påkledning hvor det ikke er nødvendig er noe stort tull men å kose med dyret sitt er jo virkelig ikke noe å være sjalu på?

Et forhold der man ikke kan snakke sammen om slike ting er ikke noe godt forhold for noen parter.

Jeg oppfattet ikke at det var noe problem at hunden fikk kos, men derimot at den fikk prioritet foran ts i for stor grad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfattet ikke at det var noe problem at hunden fikk kos, men derimot at den fikk prioritet foran ts i for stor grad.

Ja, i for stor grad da, hva enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri sagt at hunden ikke skal få kos. hunden får skikkelig hundemat (veldig sjeldent litt middagsrester hvis det ikke er krydret), får hjernetrim og mosjon som hun behøver så hunden er det jo ikke synd på. bare sånn at jeg har sagt det :)

men her får ikke hunden ta NOE fra bordet, får ikke komme opp i sofaen eller sengen (hunden er STOR).

men når hunden kommer å maser og gnåler ved middagsbordet og det eneste typen gjør er å si "neimen er det du som kommer" med en sånn tone at hunden tror den gjør noe riktig. å hvis jeg prøver å irettsette oppførselen der så blir det månelyst. på alle andre områder har vi det kjempefint. men hunden kommer mellom oss veldig ofte. men har nå begynt å kreve at når jeg og typen ligger på sofaen så er det VÅR tid, da må hunden vente. så det går igrunn bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det på deg :) jeg forstår at du ikke jobber for forholdene dine, er ikke alle som passer i et forhold. men du er jo heller ikke enig i mine meninger, så da er vi vel ganske vrange begge to da :sprettoy:

Niks, for jeg ville aldri ha ment at gi hunden oppmerksomhet = å ikke være glad i samboeren sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Niks, for jeg ville aldri ha ment at gi hunden oppmerksomhet = å ikke være glad i samboeren sin.

nå er det ikke det jeg sier heller. men det at han ignorerer meg til tider men behandler hunden som kjæresten sin istedet er direkte sårende. men er jo ikke alle som skjønner at man kan være så glad i en person at man prøver alt for å redde forholdet :) eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ikke det jeg sier heller. men det at han ignorerer meg til tider men behandler hunden som kjæresten sin istedet er direkte sårende. men er jo ikke alle som skjønner at man kan være så glad i en person at man prøver alt for å redde forholdet :) eller??

Så du ser på det å gi hunden kos og oppmerksomhet som å behandle den som en kjæreste? Du er ganske skrudd i hodet, synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har nå begynt å kreve at når jeg og typen ligger på sofaen så er det VÅR tid, da må hunden vente. så det går igrunn bedre.

Jeg tror du er inne på noe riktig. Det er viktig at du tar din plass i familien. At du viser at du er noe, og ikke bare en dott av ei dørmatte. Typen din er ikke enkel , og det er lett å bli skviset av slik mann. Han vil herje dersom du tillater det. Er du sterk og tøff, så kan du ha det godt med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ser på det å gi hunden kos og oppmerksomhet som å behandle den som en kjæreste? Du er ganske skrudd i hodet, synes jeg.

da er vi hvertfall to da :) siden du tar det så bokstavelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...