Gå til innhold

Får jeg støtte dette året?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Nå er jeg livredd!

Søkte om lån og stipend. Ante fred og ingen fare, før jeg fikk et brev fra lånekassen. Det står at jeg ligger 60 stp etter, og har derfor ikke rett på støtte.

Det har seg slik at jeg var syk på den ene eksamen våren 2012, og dette fikk jeg legeerklæring på. Dette faget er 10 stp. Hvis jeg sender legeerklæring på dette til lånekassen, og tar denne eksamen våren 2013, kan jeg få støtte dette året likevel? Dette semesteret er så ufattelig hektisk, at jeg ikke kan ta et ekstra fag (fristen for oppmelding har også gått ut), og jeg har aldeles ikke tid til jobb ved siden av studier. Skal prøve å få jobbet som vaskehjelp nå og da, men inntektene fra det kan ikke dekke husleie, strøm, og alt av nødvendige ting.

Hva tror dere?

Jeg ante ikke at jeg lå 60 stp bak. Vet jo at det noen eksamener jeg ikke har tatt, men ikke såå mange. Har studert i mange år, byttet studie, mye tull, flyttet til en annen by og fortsatte studiet her. Fra dette studiestedet ligger jeg kun de 10 stp bak, så de andre 50 stp er fra det andre studiestedet, og jeg kan ikke en gang huske når jeg ikke tok eksamen. uff! jeg er egentlig en veldig pliktoppfyllende person. men har hatt det utrolig vanskelig pga seksuelle overgrep over flere år. Vet at det ikke er en unnskyldning, men jeg sliter virkelig med det. Vet jeg burde bearbeide det, men klarer ikke prate med noen om det. Nå er jeg helt på gråten. Aner ikke hva jeg skal gjøre dersom jeg ikke får støtte! Har klart etter mange år med surr og rør, kommet inn på master. Har så lyst å fullføre, men det blir umulig dersom jeg ikke får støtte. Herregud håper virkelig ikke jeg har ødelagt alt :(

Anonym poster: c29796514cec67b94f1fcc81203bc3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du harlegeærkkeribg kan du søke omdet tillnekassen ja. du burde sbsolutt prøve det enn å la vøre. sorry for skrivefeil.

Anonym poster: fbf27a2f8b772f5b33eef48b78430cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje postet denne under Karriere og Utdanning. Moderator kan flytte den i så fall.

Ja, må ringe lånekassen på mandag. Men jeg freaker helt ut her, så hadde vært fint om dere visste noe ang dette :)

Må bare presisere at jeg kun har legeerklæring på den ene eksamen med 10 stp.

Og overgrepene var ikke grunnet til at jeg var syk på eksamen (hadde omgangssyke).

Men overgrepene er grunnleggende årsak til fravær på de andre eksamenene, som førte til konsentrasjonsvansker (litt likegyldighet også) ja sånne ting. Men dette vet ikke legen min om, og kan ikke dokumentere dette. Klarer uansett ikke å ta igjen alle 60 stp.

TS

Anonym poster: c29796514cec67b94f1fcc81203bc3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være 60 studiepoeng bak og få støtte, mens 70 studiepoeng bak gjør at man mister støtte.

Det vil med andre ord si, med utgangspunkt i det du sier her, at du fortsatt skal ha støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot vil jeg påstå at de seksuelle overgrepene du har opplevd er en meget god unnskyldning.

Jeg håper du klarer å åpne deg opp for når noen du stoler på så du kan få pratet om det, så du slipper å bære på dette helt alene. Jeg ønsker deg alt godt og håper det ordner seg.

Hva lånekassen angår vet jeg dessverre ikke, men kanskje dette kan være aktuelt?

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Sykdom/?id=3016

Søknadsfrist

Søknaden må være kommet inn til Lånekassen senest seks måneder etter at undervisningsåret eller kurset er avsluttet.

Om du skynder deg og sender inn legeerklæringen ser det ut til at det kanskje kan ordne seg, om jeg ikke tar helt feil. Krysser fingrene for deg.

Anonym poster: fbf5d9f88e79b01637695f1753a7c2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være 60 studiepoeng bak og få støtte, mens 70 studiepoeng bak gjør at man mister støtte.

Det vil med andre ord si, med utgangspunkt i det du sier her, at du fortsatt skal ha støtte.

Uff, det står 'forsinket med mer enn 60 studiepoeng'. Herregud, da betyr det at jeg ligger 70 studiepoeng bak. Jøye meg :(

Anonym poster: c29796514cec67b94f1fcc81203bc3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert imot vil jeg påstå at de seksuelle overgrepene du har opplevd er en meget god unnskyldning.

Jeg håper du klarer å åpne deg opp for når noen du stoler på så du kan få pratet om det, så du slipper å bære på dette helt alene. Jeg ønsker deg alt godt og håper det ordner seg.

Hva lånekassen angår vet jeg dessverre ikke, men kanskje dette kan være aktuelt?

http://www.lanekasse...Sykdom/?id=3016

Om du skynder deg og sender inn legeerklæringen ser det ut til at det kanskje kan ordne seg, om jeg ikke tar helt feil. Krysser fingrene for deg.

Anonym poster: fbf5d9f88e79b01637695f1753a7c2b8

Takk for svar :)

Får se om jeg etterhvert tør å prate om det. Det er en litt spesiell situasjon, og vet at jeg ikke mottar mye støtteforståelse fra folk hvordan det er nå. Jeg omgås og har kontakt med overgriperen så og si daglig (later som om det aldri skjedde). Er utrolig glad i han og vil ikke ødelegge forholdet vårt. Det er min pappa.

Jeg skal ringe både lånekassen og legen på mandag, og håper håper at alt går i orden. Herreminhatt. hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør! :sukk:

TS

Anonym poster: c29796514cec67b94f1fcc81203bc3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...