Gå til innhold

Pengegave bryllup- notere beløp i kort eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i et bryllup hvor brudeparet ønsker seg penger og har opprettet en konto hvor man kan sette inn penger.

Er det vanlig at man skriver beløp i kortet eller skal man merke det "pengegave" eller noe sånt?

Erfaringer/ meninger om det?

Anonym poster: 7db23e7829bad0c1d5b56f6dbde71aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :smilorange:

Jeg tror kanskje jeg hadde villet skrevet beløpet i kortet jeg! Da slipper brudeparet å gå inn på kontoen og sjekke hvem ditt og datt har kommet fra med lupe (satt litt på spissen). Mange glemmer å skrive i "meldingen" på nettbanken hvem det er fra og da er det vanskelig å finne ut hvem det kommer fra siden banker ikke oppgir navn på kontonummer-eier..

Vi skal gifte oss nå til vinteren og vi ønsker oss penger til bryllupsreisen. Og jeg har ikke tenkt på å opprette kontonummer til innbetaling av gave før jeg så dette! Smart! For hva om man får betydelige pengebeløp fra mamma/pappa/svigers osv, da er det vel bedre å få det på konto enn å få det i kontanter på selve dagen?!

Men er det ansett som ok å gjøre det?? Reagerer mange negativt på å sette opp et kontonummer i ønskelisten?

Anonym poster: 0cdd1858c133aced2198317b0df17b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ansett som ok å gjøre det?? Reagerer mange negativt på å sette opp et kontonummer i ønskelisten?

Anonym poster: 0cdd1858c133aced2198317b0df17b83

det får man nok mange meninger på å kan like godt lage en egen tråd om det. men jeg synes ikke noe om det. spesielt ikke vis man har et stort bryllup.

Anonym poster: c0bb7a552e73aa96a8cd92e8ac40802a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere som satte inn penger på konto til oss, men de færreste skrev sum i kortene. Man ser jo på kontooverføringene hvem som har gitt hva. Dessuten spiller det fett liten rolle rolle for oss om en onkel gav 1000,- mens en annen gav 1500,-. Det viktigste var at de kom og hadde en hyggelig dag med oss^_^

Vi hadde ingen kontonummer i ønskelisten, men sa til de fleste at vi helst ville ha penger også var det noen som ville ha kontonummer og andre gav cash eller sjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er kanskje ikke nødvendig å skrive summen i kortet da. Men skriver man at man har gitt pengegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som satt penger på konto opplyste om det i kortet. Gjerne som "ps! Gaven står på konto".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...