Gå til innhold

HIV

Gjest hejj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om din partner testet hivpositiv og du ikke, hadde du forlatt partneren din? Hvorfor/hvorfor ikke?

Du vet at det fins medisiner i dag som HIV-positive kan ta, som gjør at mengden HIV-virus i blodet blir såpass redusert at vedkommende ikke kan smitte sin partner?

Utroskap er en helt annen problemstilling, som jeg syns man må ta separat.

Noen ganger har folk også pådratt seg HIv før de traff den de er sammen med, når de oppdager at de har viruset i kroppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ble smittet før han ble sammen med meg, og vi testet oss før vi skulle ha sex, så ville jeg nok ikke gått ifra han om jeg virkelig elsket/var forelsket i han. Det tar jo ofte tid fra man blir kjent til man har sex, og da ville jeg jo rekke å få følelser for han.

Jeg tror de fleste, så fremt han ikke hadde vært utro, og testet seg før man hadde sex første gang, ville blitt om følelsene var tilstede.

Anonym poster: a18a3dcd629bab11c96c8fe5b029b8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig ja, i og med at det betyr at han har vært utro....

Eller voldtatt, blodsmitte under kamp, stukket seg på en nål, blodoverføring +++. Det er uvanlig, men det er ikke alltid det er snakk om utroskap.

Du vet at det fins medisiner i dag som HIV-positive kan ta, som gjør at mengden HIV-virus i blodet blir såpass redusert at vedkommende ikke kan smitte sin partner?

Utroskap er en helt annen problemstilling, som jeg syns man må ta separat.

Noen ganger har folk også pådratt seg HIv før de traff den de er sammen med, når de oppdager at de har viruset i kroppen.

Det er noe omdiskutert om det også senker mengden av HIV virus i sæd, eller kun i blod. Jeg er usikker på om jeg hadde tatt sjansen, men kondom beskytter forholdsvis godt, det samme gjør å være selektiv på hvilke sexuelle handlinger som utføres.

TS: Jeg er usikker. Det kommer svært, svært mye an på hvorfor, og om jeg hadde andre partnere, eventuelt hva de hadde sagt. I utgangspunktet tror jeg at jeg hadde blitt, men jeg er langt fra sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Eller voldtatt, blodsmitte under kamp, stukket seg på en nål, blodoverføring +++. Det er uvanlig, men det er ikke alltid det er snakk om utroskap.

Nei, men jeg kjenner samboeren min så godt at hadde noe av dette skjedd at jeg visst om det. Dessuten er han ikke den type person som er borti andre folks blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske mye annet som normalt sett fører til brudd i et forhold som jeg annser som mindre problematisk enn akkurat det. En ting er om man har vært i et forhold i mange mange år og noe slikt hadde dukket opp av mirakuløs grunn. Men om det er et nytt forhold ser jeg bare for meg problemer dessverre. Jeg ser ikke for meg at jeg ville hatt barn med en person som er HIV positiv heller. Både for min egen og barnets del. Man kan si at det finnes masse medisiner og at man kan leve et "tilnærmet normalt liv" men stikker man en finger i jorda så er det skjønnmaling av dimensjoner.

Familiemedlemmer, venner osv hadde jeg aldri tenkt tanken på å endre meg i forhold til hvis noe slikt skjedde - men ikke et forhold som skal bli noe mer. Det kræsjer så brutalt med hva jeg ønsker og trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjent på skrekken ift hivsmitte..... mannen min er kirurg, og for ei stund tilbake så kuttet han seg under operasjon på en smitterisikopasient. Han begynte tvert med hivforebyggende medisiner, og ble testet for hiv og hepatitt (hepatitt er og ille). Heldigvis kom de to første prøvene negativt tilbake, han må ta blodprøver for hiv i et år, men siden de to han tok var negative så er sjansen minimal.

Uansett; jeg kommer ikke til å gå fra han skulle han bli smittet. Vi har vært sammen lenge, gift lenge, og har barn sammen. Jeg elsker han, og ville ikke gått fra han pga sykdom.

Endret av maya76
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan leve et "tilnærmet normalt liv" innebærer at medisinene faktisk fungerer, noe som slettes ikke er tilfelle for alle, dessverre.

Og det er heller ikke fakta at medisiner gjør at den smittede personen ikke kan smitte andre. De bare reduserer risikoen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hadde han blitt smittet på grunn av utroskap, så hadde jeg gått. Hvis ikke, så hadde jeg blitt hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt og holdent an på omstendighetene.

Hadde han blitt smittet via utroskap, hadde jeg utvilsomt gått. Alt annet ville blitt tankemateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok blitt værende hvis jeg elsket han, men det hadde vært helt avgjørende om hvordan han hadde taklet å leve med HIV også. Jeg hadde ikke orket hvis han gikk under jorda og sluttet å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...