AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg virkelig ser frem mot min aller siste samleie, og når den dagen kommer så skal det sprettes i champagne og skåles i i lange baner og det er noe jeg ser frem til med stor glede, for sex er inn i hampen så oppskrytt og gir meg absolutt ingenting, annet enn avsky overfor hele konseptet med mann og det med å gi ham forpliktende sex. Det er ingenting som er mer avskyelig enn å bli tatt på av en mann. Og ja, jeg mener hvert eneste ord av det jeg skriver. Anonym poster: 86dafcd9a4854e2b956ba9eebdc69793 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Hvis det er så ille med en mann, så kan det hende du er lesbisk? Anonym poster: e69812549aa9650c8b0e8dd8e460a561 3
LadySinatra Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Det var trist...men du vet du MÅ ikke ha sex. 1
Feminist1 Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Så er du a-seksuell, lesbisk eller at du har en annen legning? Eller har det skjedd noe som gjør at du misliker menn?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Hvis det er så ille med en mann, så kan det hende du er lesbisk? Anonym poster: e69812549aa9650c8b0e8dd8e460a561 Selv om jeg skulle inderlig ønske det er slik, så er det ikke derfor. Jeg bare misliker sterkt å bli tatt på av hankjønn, beklageligvis og slik er det bare. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Det var trist...men du vet du MÅ ikke ha sex. Har man ikke sex, blir man sett på som rar, unormal, aseksuell (noe jeg ikke er), og mer til, så jeg gjør det for å leve opp til samfunnets normer, og for å bli oppfattet som normal. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Så er du a-seksuell, lesbisk eller at du har en annen legning? Eller har det skjedd noe som gjør at du misliker menn? Jeg er ikke aseksuell eller lesbisk. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
Feminist1 Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Har man ikke sex, blir man sett på som rar, unormal, aseksuell (noe jeg ikke er), og mer til, så jeg gjør det for å leve opp til samfunnets normer, og for å bli oppfattet som normal. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69 Hvor gammel er du? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om du ikke hadde hatt sex. A-seksuell er heller ikke noe stygt uttrykk i min ordbok. Du får ikke ha sex og kose deg med det! Det er jo ikke sånn at man forteller -eller mange gjør det- hver gang man har sex med en ny person.
solch Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Det virker da som du er a-seksuell, om du missliker sex og nærhet så mye. Altså, tenner du eller tenner du ikke på menn seksuelt? Liker du å ha en penis inni deg? Så du liker verken sex eller mannfolk som tar på deg. Virker for meg som du er a-seksuell? Er vell ikke noe galt i det?
frøkna Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Du liker ikke sex, og gleder deg til å slippe det og mener det er oppskrytt men mener du ikke er aseksuell. Kan du utdype?
MaiTai Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Det er ikke noe galt å være a-seksuell, og jeg synes ikke du skal ha sex om du ikke liker det. Har du tenkt på om det kan være noen grunn til at du misliker det så sterkt, om du ikke er aseksuell? Har du noen vonde opplevelser knyttet til sex?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Hvor gammel er du? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om du ikke hadde hatt sex. A-seksuell er heller ikke noe stygt uttrykk i min ordbok. Du får ikke ha sex og kose deg med det! Det er jo ikke sånn at man forteller -eller mange gjør det- hver gang man har sex med en ny person. 20, snart 21. Jeg er ikke aseksuell, jeg vet det, for jeg vet hva aseksuell betyr og jeg hører ikke til den kategorien. Sex i seg selv er ikke problemet, det er det å ha et annet menneske (eller mann) så nært innpå seg, som er problemet. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 Det virker da som du er a-seksuell, om du missliker sex og nærhet så mye. Altså, tenner du eller tenner du ikke på menn seksuelt? Liker du å ha en penis inni deg? Så du liker verken sex eller mannfolk som tar på deg. Virker for meg som du er a-seksuell? Er vell ikke noe galt i det? Igjen: nei, jeg er ikke aseksuell, hadde det vært slik, så hadde jeg selvsagt bekreftet at jeg er aseksuell, men slik er det ikke. Sex forholder jeg meg ikke til i særlig stor grad, nærhet er noe jeg misliker. Det er forventninger om at folk skal være såååå nære at jeg får mark av det. Jeg får en tenning, ja. Menn er OK, jeg liker menn, ikke noe galt med dem, blir tiltrukket av menn, men sex? Nei. Nærhet? Nei. Nei, det er ikke galt å være aseksuell, men den kategorien hører jeg ikke hjemme i. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 Du liker ikke sex, og gleder deg til å slippe det og mener det er oppskrytt men mener du ikke er aseksuell. Kan du utdype? "Alle" spør meg om jeg er aseksuell bare fordi jeg åpenbart går utenfor normen og sier at jeg ikke liker nærhet, at sex er oppskrytt...det er jo litt av poenget mitt, så fort noen ytrer om ting som høres unormalt ut, da er man kjappe med å plassere folk i en kategori, nærmest bastant. Jeg vet 100 % sikkert at jeg absolutt ikke er aseksuell. Man er ikke aseksuell bare fordi man misliker nærhet intenst, og at sex er oppskrytt. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #15 Skrevet 29. august 2012 Det er ikke noe galt å være a-seksuell, og jeg synes ikke du skal ha sex om du ikke liker det. Har du tenkt på om det kan være noen grunn til at du misliker det så sterkt, om du ikke er aseksuell? Har du noen vonde opplevelser knyttet til sex? For mye plikt, for mye mas og kjas og stress, og mange mer negative uttrykk som passer til dette. Er lut lei av at folk ikke klarer å vente, ta det med ro. Alt skal skje i en ekspressfart. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
frøkna Skrevet 29. august 2012 #16 Skrevet 29. august 2012 "Alle" spør meg om jeg er aseksuell bare fordi jeg åpenbart går utenfor normen og sier at jeg ikke liker nærhet, at sex er oppskrytt...det er jo litt av poenget mitt, så fort noen ytrer om ting som høres unormalt ut, da er man kjappe med å plassere folk i en kategori, nærmest bastant. Jeg vet 100 % sikkert at jeg absolutt ikke er aseksuell. Man er ikke aseksuell bare fordi man misliker nærhet intenst, og at sex er oppskrytt. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69 Vel nå overdriver du. Du beskriver holdninger som ligner aseksualitet i det første innlegget ditt så det er ikke rart folk tenker det. Et typisk tegn på aseksualitet er jo netopp det at man mangler interesse for sex som du. Men også at man på en måte mangler en legning, og du sier at du blir tiltrukket av menn, så da er du kanskje ikke aseksuell. Å være aseksuell er å gå utenfor normen. 1
solch Skrevet 29. august 2012 #17 Skrevet 29. august 2012 (endret) Igjen: nei, jeg er ikke aseksuell, hadde det vært slik, så hadde jeg selvsagt bekreftet at jeg er aseksuell, men slik er det ikke. Sex forholder jeg meg ikke til i særlig stor grad, nærhet er noe jeg misliker. Det er forventninger om at folk skal være såååå nære at jeg får mark av det. Jeg får en tenning, ja. Menn er OK, jeg liker menn, ikke noe galt med dem, blir tiltrukket av menn, men sex? Nei. Nærhet? Nei. Nei, det er ikke galt å være aseksuell, men den kategorien hører jeg ikke hjemme i. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69 "Aseksualitet i dens bredere betydning, er mangelen på seksuell tiltrekning, og, i noen tilfeller, mangelen på interesse for samleie" Kanskje du skal slå opp aseksualitet. Syntes du passer fint inn i den kategorien jeg, ut i fra hva du beskriver. Det er faktisk veldig mye som passer inn i kategorien aseksualitet. Endret 29. august 2012 av solch 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #18 Skrevet 29. august 2012 Siden TS bare er 20 år er det langt mer sansynlig at hun rett og slett er normalt uvitende om egen seksualitet, eller har valgt å innlede et seksuelt forhold til en mann hun ikke tenner på, og som som heller ikke vet nok om eget og hennes tenningsmønster. Eller at dette er et vanlige jeg-er-en-hormonell-bombe utsagn som heldigvis gjerne gir seg med åra. Om ti år kan du se tilbake og gremmes (om du lagrer innlegget!) Anonym poster: 932a6fef708d1907e49a503cfbd73a71 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #19 Skrevet 29. august 2012 "Aseksualitet i dens bredere betydning, er mangelen på seksuell tiltrekning, og, i noen tilfeller, mangelen på interesse for samleie" Kanskje du skal slå opp aseksualitet. Syntes du passer fint inn i den kategorien jeg, ut i fra hva du beskriver. Det er faktisk veldig mye som passer inn i kategorien aseksualitet. Jada, jada, jada, jeg sa jo at jeg vet hva aseksuell betyr og det var derfor jeg avviste det blankt når jeg ble spurt om jeg var aseksuell og at jeg hadde bekreftet det om jeg var aseksuell, men det er jeg altså ikke. Hvorfor er jeg ikke aseksuell? Fordi, som jeg skrev i et av innleggene, jeg blir tent og jeg blir tiltrukket av folk, og at sex i seg selv ikke er noe problem. Det skrev jeg lenger oppe. Virker som du er veldig hypp på å plassere meg i denne kategorien, er det fordi jeg ytrer at jeg ikke liker å bli plassert i en kategori jeg vet jeg ikke passer i, eller? Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #20 Skrevet 29. august 2012 Siden TS bare er 20 år er det langt mer sansynlig at hun rett og slett er normalt uvitende om egen seksualitet, eller har valgt å innlede et seksuelt forhold til en mann hun ikke tenner på, og som som heller ikke vet nok om eget og hennes tenningsmønster. Eller at dette er et vanlige jeg-er-en-hormonell-bombe utsagn som heldigvis gjerne gir seg med åra. Om ti år kan du se tilbake og gremmes (om du lagrer innlegget!) Anonym poster: 932a6fef708d1907e49a503cfbd73a71 For det første: du vet absolutt ingenting om meg, om mine erfaringer, hva jeg vet og hva jeg har opplevd, hvorfor jeg ikke liker nærhet osv. Det er faktisk du som virker som unormalt uvitende om folk og at folk er VELDIG forskjellige og at alle kan ha sine erfaringer og opplevelser som ikke helt faller inn under den trygge a4-kategorien. Jeg kommer ikke til å gremmes fordi jeg vet at jeg også kommer til å ha samme holdning om ti år. Det er ikke alle som liker og elsker nærhet og nærhet er knyttet til sex. Jeg hadde gjerne sett at nærhet og sex var to totalt atskilte ting, men det går ikke å skille de to tingene fra hverandre. Å ha sex betyr at du må være nær et annet menneske fysisk og det er ikke alle som liker det. Så jeg kommer ikke til å gremmes over at jeg ikke liker fysisk kontakt, alle er ikke som deg f.eks. Anonym poster: 1df0fb967a61e9014bdab017c5fcbf69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå