Gå til innhold

Å stille opp for ny kjæreste når han har mistet sin far

Gjest LN

Anbefalte innlegg

Hei,

I begynnelsen av mars ble jeg kjent med en fantastisk mann. I begynnelsen var jeg ikke interessert i noe annet enn bare vennskap men etter to måneder falt jeg for han.

Siden vi har forskjellig bakgrunn så har vi trengt litt tid til å bli kjent med hverandre. Vi har snakket om en framtid sammen. Vi er begge i 30-årene så vi veit vel at dette er ganske seriøst.

Hans far har siden torsdag vært på Ullevål sykehus etter mange års kamp. I dag døde han dessverre. På lørdag skal de hjem til sitt hjemland for å begrave faren og holde de seremoniene som må holdes og de ritualene som er innenfor deres religion og kultur.

Jeg veit at det er veldig egoistisk av meg å tenke sånn men det sårer meg veldig at jeg først og fremst aldri fikk møtt hans far men også at jeg ikke kan støtte han i den tunge tiden han nå går gjennom. Vi er nyforelsket og det er nå vi skal reise på romantiske turer, være mye sammen og flørte for å stabilisere et godt og sunt forhold.

Innen for hans kultur så skal de sørge i 40 dager. Han kommer til å være der som den «eldste» sønn og for å ta vare på sin mor.

Jeg har hatt det veldig tungt i dag. Først og fremst fordi han jeg elsker har mistet sin far men også fordi jeg ikke veit hvordan jeg skal takle den tiden uten han.

Det er ekstra vond tid siden min beste venninne har flyttet til et annet land og jeg har på grunn av mye drama og sjalusi måtte ta avstand fra mine aller nærmeste de siste 1,5 årene. Jeg føler meg rett og slett alene.

Håper noen har gode innspill og tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så trist. Kondolerer.

Det er naturlig at du føler sorg når mannen i ditt liv har det vondt. Hvorfor reiser du ikke til han i løpet av disse 40 dagene etter begravelsen?

Ta deg noen dager hos han, når alt har roet seg

Anonym poster: 3565f469b602f68e9d0bd44d49177d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist. Kondolerer.

Det er naturlig at du føler sorg når mannen i ditt liv har det vondt. Hvorfor reiser du ikke til han i løpet av disse 40 dagene etter begravelsen?

Ta deg noen dager hos han, når alt har roet seg

Anonym poster: 3565f469b602f68e9d0bd44d49177d23

Det var veldig fin tanke å reise ned dit men jeg har ikke hilst på familien hans enda. De er ganske stor familie og enda større slekt. Vil virkelig ikke være til bry for dem når de skal sørge over en mann som har betydd mye for familien sin, slekt og venner/bekjent. Ønsker kke å ta bort fokuset fra faren hans og over til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...