Gå til innhold

Legitimering i banken - har ikke pass!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen papirer jeg kan få på politistasjonen eller noe?

Jeg er nødt til å legitimere meg i banken, egentlig er det en hastesak, men jeg har ikke passet mitt tilgjengelig, det er på andre siden av landet fordi jeg er midt i en flytting.

Er det absolutt ingen andre muligheter? Jeg har jo bankkort fra en annen bank, men siden det står spesifikt pass i papirene mine så må jeg jo bare gå utifra at det ikke holder.

Anonym poster: 88cea1ebaef912f12711faca87a6af1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sertifikat skal også godtas.

Edit: Bankkort skal på sikt ikke lenger være godkjente som gyldig legitimasjon, men meg bekjent så har ikke denne endringen tredd i kraft enda.

Endret av svante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Bank ID? Nå er det mulig å legitimere seg med med Bank ID via internett hos enkelte banker. Hør med banken din om de har åpnet for denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Du må ha pass hvis du skal ha visakort med bilde eller nettbank, men ellers skal det holde med førerkort/ID-kort fra posten/bank-kort med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha pass hvis du skal ha visakort med bilde eller nettbank, men ellers skal det holde med førerkort/ID-kort fra posten/bank-kort med bilde.

Jeg trengte ikke pass da jeg skulle få bankortet mitt med bilde hos dnb. Men da jeg skulle ha kredittkort fra andre banker, da sto det i hente brevet at jeg måtte ha med pass, men igjen, jeg hentet uten pass. De i posten sa bare at kortet ikke virket før jeg legitimerer meg med pass, men det viste seg å være tullball, for jeg signerte med en gangs kode på sms, og så var alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...