Gå til innhold

Kan høyden min være utslagsgivende iht. det at jeg aldri får meg jente ?

Gjest geir

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er en mann på 19 år, som BARE er 1.65 (ish) høy. Lets face the facts, jeg blir ikke høyere.

Jeg ser generelt sett veldig godt ut (ifølge andre), er topptrent og veldig omtenksom. Jeg er en veldig hyggelig fyr, og strengt tatt helt motsatt av disse "badboysene". Jeg er som sagt veldig omtenksom, snill, moden og uselvisk. Og nå sier dere sikker noe sånt som; "Kvalitetene er gode, men problemet ditt er nok at du er for kjedelig, og ikke nok av en utfordring". Vel, selv om jeg ikke har det i meg å såre noen, ha sex med alt og alle jeg kommer over, ikke kjører BMW med solbriller og tror jeg er tøff (ja, jeg liker dem ikke...) så er jeg vel ikke kjedelig ? Vil si jeg har et spennende liv, driver med alt fra dykking til MMA og Muay thai, drar på ferie til afria tvitt og ofte.

Der sporet jeg nok av en del, men nå har dere ihvertfall litt info om meg :) Og the downpoint; jeg har ikke sjangs på jentene. Ikke i det hele tatt. Og jeg er ikke den sære typen som sitter og tygger negler når han ser ei jente, har ingen problemer med det sosiale heller. Så jeg lurer på om høyden min virkelig kan være utslagsgivende, uten at det betyr alt, så er jeg vel totalt utelukket for en del kvinner ?

- Kunne du gått ut med en på min høyde om han hadde alle de andre kvalitetene du var ute etter ?

- Tror du ei jente på 170 ville utelukket meg ? (har ei som muligens er litt interessert, uten å ha sett meg i virkeligheten)...

Okay, det var mine spørsmål, jenter :) Takker for alle svar, selv om spørsmålene nok var litt dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig tror jeg du vil få det lettere etterhvert som du blir eldre. Jenter som gutter modnes mye etterhvert i 20-åra og flokkmentaliteten samt gruppepresset fra venninnegjengen mister tak. STOR forskjell på vgs-jenter og de som har kommet seg videre på høgskole og universitet blant annet.

Jeg har selv kompiser på rundt din høyde som drar damer uten problem. Felles for dem alle er at de nå er blitt eldre og ikke jager tenåringsjenter,, samt at de generelt gir totalt faen i både hvor høye de er og om noen finner de attraktive eller ei.

Det er noe som heter at vannet koker ikek når man stirrer på det.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som er på din høyde og har dame, så det burde ikke være noe problem. Har selv datet en som var lavere enn meg selv. For noen, så er kanskje høyden et hinder, men absolutt ikke for alle.

Anonym poster: 3d65dcfb72ae814ab34368c3e24647c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

to av mine ungdomskjærester var henholdsvis 152 og 188, jeg selv er 159

er ikke høyden det kommer an på , men blikket og utstrålingen ,

så gi deg selv tid så er det nok minst ei jente som finner det hun ønsker i deg

glemte å si at han på 152 ble senere gift med en dame på 178 , fikk barn og for et par år siden ble han bestefar

Endret av muttra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er grunnen. Det kan sikkert være deal breaker for noen, men det gjelder nok svært få. Den ene eksen min er ca. 3 cm høyere enn deg, og han har aldri hatt noe problem med damene. Gi det litt tid du, du er jo ung ennå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 1.72 og typen er vel fire-fem cm. høyere enn meg.

Svarer rett fra levra nå...

Jeg likte en fyr som var 5 cm. lavere enn meg, men jeg lot være å gå videre med det selv om han likte meg også. For meg så var høydeforskjellen en turn-off. Hvis det er såpass at han er tydelig lavere, da blir det ett problem for meg. Hvis han er like høy eller litt høyere så går det helt greit.

Jeg tror jeg ville følt meg litt mindre feminin om jeg var høyere enn kjæresten min. Han skal liksom være den som "beskytter" meg. Vanskelig å forklare ytterligere.

Jeg har venninner som har vært sammen med karer som har vært lavere enn dem, så dette her varierer for mye til at noen her inne kan gi deg ett skikkelig svar. Du får egentlig bare prøve lykken, tror jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det burde ikke være noe stort problem med høyden i seg selv. Men kan være du fremstår som veldig usikker, og at du fokuserer så mye på deg selv, og på at du er lav. Dermed glemmer du å vie damen nok oppmerksomhet. Damer vil bli sett! Vær interessert i ting utenfor deg selv, og glem høyden din litt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,60 og om du hadde vært en cm lavere enn meg hadde det ikke gjort meg noe, og selv om jeg ikke bruker sko med høye stiletthæler har det hendt jeg har følt at høydeforskjellen ble dramatisk og ... mener ... den ble uvant, men ikke noe problem..man blir vant til å kysse ved døra likevel... :) Forstår ikke problemet ditt, for det sitter i noe i hodet ditt du har innbildt deg og tror på, da blir det en sannhet for en selv, vanskelig å endre tankegangen, men verdt all verdens forsøk. Lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

In before en mann kommer inn her og sier at du ikke skal høre på kvinnene som sier at høyde ikke har noe å si. De prøver bare å være politisk korrekte.

Er ikke umulig å få seg dame selv om du er 1.65. Du må bare ta fra nederste hylle. Ja, short jokes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kjenner gutter som er mye lavere enn deg og som ikke har problemer med å få seg dame.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er 1.65, selv er jeg ca 3-4cm høyere enn han.

Aldri vært noe problem, selv om det var uvant i starten for meg.

Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at på områder hvor du stiller helt likt - som på kjøttmarkeder som nettsjekking og sjekkesteder kan du komme til kort (pun not intended). Der handler det ekstremt mye om førsteinntrykk og dette går jo da stort sett på det fysiske. Jenter flest ser for seg en fyr som er noe høyere enn dem selv - sånn er det bare. Men de fleste skikkelige forhold etableres jo basert på noe helt annet - og blir man kjent med noen på et annet vis enn bare på avstand over en tettpakket bar så vil jeg nok si at de fleste som er verdt å bli kjent med ikke setter opp sperrer basert på denslags.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også mange på din høyde som er i forhold. Personlig ville jeg nok ikke datet deg fordi jeg ikke er interessert i noe av det du skrev at du interesserer deg for, høyden ville derimot ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 10 cm høyere enn mannen min, og jeg går også i høye hæler rett som det er. Skulle jeg gå glipp av den beste fyren jeg noensinne har møtt fordi han er lavere enn meg? Høres teit ut for min del. Har datet modeller og menn på over 2 meter, men min mann danker dem ut, alle som en :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker mannen høyere. Det går an med like høy også. Jeg er ikke så veldig høy selv, 170 cm, så en mann som har vært lavere enn det, nei et hadde blitt for lavt. Det ser bare litt "malplassert" ut når mannen går der mye lavere enn dama. :P Men uansett, det finns jo mange damer som er lave da! Det viktigste er at du har gode indre kvaliteter og god selvfølelse.

Ok etter å ha tenkt meg om, så hadde jeg nok vært åpen for å prøve da. hehe. Så overflatisk skal jeg ikke være! Innlegget var bare basert ut ifra personlig smak.

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Memories

Jeg er 174 og en på din høyde ville dermed blitt relativt kjapt utelukket. Samboeren er 175 og det er helt ok. Lik høyde eller noen cm lavere gjør ingenting, ti cm blir dessverre i overkant.

Endret av Memories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort meg noe nei.

Anonym poster: 723a640a6320a5838ec6102c5fe263cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis ha noe med høyden å gjøre. Jeg vet om flere flotte gutter i ymse høyder som av en eller annen grunn ikke fikk seg dame før de var i første halvdel av tjueårene.

Sikkert kjedelig nå, men ingen grunn til å gi opp eller prøve å være en annen bare for å få seg dame. Det kommer når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min er vel rundt der, og jeg er 180! Kunne ikke gitt mer f*** jeg! Er da absolutt ikke høyde det går på hos meg! Samboern min er vel rundt 176-177 tenker jeg, fortsatt lavere gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...