Gjest gjest Skrevet 29. august 2012 #41 Del Skrevet 29. august 2012 50-tallet ringte, de vil ha holdningene sine tilbake. Hva vet du om TS har en krevende jobb? Eller om hun er en ansvarsfull medarbeider for den saks skyld? Basert på ett innlegg fra TS så har nesten samtlige her bestemt at han er en slags working class hero mens hun er en bortskjemt prinsesse. Latterlig.<br /><br /> Anonym poster: 3a15db005b2694c6c42c7964577b0774 Snakker ikke mye om 50 tallet. Det jeg sier er at hun bør vokse opp og ikke ta seg selv så høytidlig, men heller være glad for at hun har en ansvarsfull sambo. Jeg har heller ikke sagt noe om hva slags jobb/arbeidsbelastnig hun har, men dersom hun har anledning til å "bli" feiret, så har hun nok anledning til å stelle i stand for sambo når han kommer hjem fra arbeid. Slik bør det være i et samfun som setter stor pris på likestilling. Ja jeg er mann og jeg tar selv minst 50% av husarbeid og følger opp barna våre, men det er ikke alltid jeg har anledning til å gjøre så mye ut av min kjære kone eller min egen bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa Skrevet 29. august 2012 #42 Del Skrevet 29. august 2012 Å bli skuffet er helt normalt, men å bli sur og grinete hjelper ingen. Han kan ikke noe for å måtte jobbe overtid. Du burde heller sagt at: æsj det var synd, men kan vi ta det igjen litt senere da? jeg syns det var unødvendlig av han å si at bursdager er barnslige osv, men tror det ble sånn pga du ble sur. Hvis dere har vært sammen en stund, bør han vite at bursdager er viktig for deg, så da er det unødig å si slikt. Men samtidig er det unødig å bli sur for noe han ikke kan noe for. Ta bursdagsfeiringen senere og beklag til hverandre for teit oppførsel, så blir det så mye mer koselig etterpå Husk, skjer det noe slik en annen gang, snakk heller sammen om å avtale noe ilag og blir enige om noe, istedet for å bli sur og at det blir krangling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #43 Del Skrevet 29. august 2012 Å feire bursdagen sin er noe mange syns er viktig, og det er det jo egentlig også. Selv har jeg aldri vært så opptatt av det, men etter å ha mistet flere av mine nærmeste brått og uventet - flere av de i ung alder - så har jeg fått et annet syn på det. Man bør feire bursdagen sin, fordi man faktisk lever. På sett og vis feirer man livet da, like mye som bursdagen. MEN, det spiller da overhodet ingen rolle om man feirer akkurat på selve dagen, eller på en dag nær bursdagen som passer bedre enn selve bursdagen. Det der har jeg aldri skjønt. Har ei venninne som for envher pris skal feire sin egen, sin manns og sine barns bursdager på den eksakte datoen - uansett hvor upraktisk det måtte være for alle andre som inviteres, å måtte dra seg dit de bor for å feire en helt vanlig bursdag kl 20 på en hverdag... Merkelig innstilling syns jeg. Feirer gjerne andres dag jeg, men det hadde vært fint om feiringen ble lagt til mer praktiske tidspunkter I ditt tilfelle: at kjæresten din kaller deg barnslig osv fordi du vil feire bursdag, blir litt dumt, men det gjorde han nok fordi han blei irritert på deg (og kanskje samtidig fikk litt dårlig samvittighet). Høres ut som han har en jobb hvor det ikke er bare-bare å si at man ikke kan jobbe; og kanskje føler han at jobben hans er veldig viktig og bør prioriteres. (Hva jobber han som? Dersom han jobber innen helsesektoren, politiet, brannvesen e.l., så forstår jeg godt at han velger å jobbe når andre blir syke.) For å svare på spørsmålet ditt: Du er ikke teit, men du er storforlangende om du krever at han skal si nei til å steppe inn for syk kollega fordi du har bursdag. (Hadde det vært rund dag og stor feiring stiller det seg litt annerledes.) Jeg er helt sikker på at hvis du hadde sagt til ham at sånn er det bare, jeg forstår at du må jobbe, vi kan feire senere - så ville han lagt seg skikkelig i selen for å glede deg med en fin feiring senere. Men når du reagerer som du gjør, kan det fort være at hans reaksjon blir motsatt, og at han ikke gidder finne på noe i det hele tatt... Anonym poster: 0972eaca3deddf1852200951c9b44f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 29. august 2012 #44 Del Skrevet 29. august 2012 Ut ifra slik TS beskriver situasjonen, så synes jeg hun var teit å bli sur pga mannen måtte jobbe. Ja, det var sikkert kjipt at planene gikk i dass. Men jeg tipper at mannen også såg fram men ble tvunget til å jobbe. Her jeg jobber har vi mer eller mindre ikke noen vikarer så om en blir syk og en annen kan jobbe så er det noe han burde si ja til. Og damens bursdag faller ikke så veldig høyt på prioriteringslisten. Kan vel også si at jeg ikke er noe spesiel fan av bursdager, så jeg har vel et annet syn på det enn hva du har TS. Er litt eldre enn deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 29. august 2012 #45 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg reagerer på at han sier at jobben alltid kommer først. Og at han er negativ til at du ønsker å feire bursdag. Min holdning er at familie alltid bør komme først, og at man bør feire det som feires kan. Det er svært få som har pålagt overtid her i landet. Var denne overtiden pålagt av arbeidsgiver, eller meldte han seg frivillig? Uansett burde han skjønne at du blir skuffet over at han bryter avtaler, uansett grunn, og stedet for å bli irritert, bør han gjøre hva han kan for å gjøre det godt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #46 Del Skrevet 29. august 2012 Snakker ikke mye om 50 tallet. Det jeg sier er at hun bør vokse opp og ikke ta seg selv så høytidlig, men heller være glad for at hun har en ansvarsfull sambo. Jeg har heller ikke sagt noe om hva slags jobb/arbeidsbelastnig hun har, men dersom hun har anledning til å "bli" feiret, så har hun nok anledning til å stelle i stand for sambo når han kommer hjem fra arbeid. Slik bør det være i et samfun som setter stor pris på likestilling. Ja jeg er mann og jeg tar selv minst 50% av husarbeid og følger opp barna våre, men det er ikke alltid jeg har anledning til å gjøre så mye ut av min kjære kone eller min egen bursdag. Det at du ikke tar deg tid til å gjøre noe ut av disse anledningene handler om prioriteringer ingenting annet. Når jeg har anledning til det så er middagen klar på bordet når mannen kommer hjem, men som regel jobber vi like mye og da lager vi sammen, eller han lager til meg hvis han har tid. Du hadde aldri sagt til en mann at han burde vise takknemlighet for at dama jobber ved å ha middagen på bordet når hun kommer hjem, så holdningene dine hører hjemme på 50-tallet jo.<br /><br /> Anonym poster: 3a15db005b2694c6c42c7964577b0774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2012 #47 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg synes ikke nødvendigvis at "jobben kommer først". Det er viktig med god arbeidsmoral, men synes ikke jobben bør styre noens liv. Men hvis dere ikke hadde planlagt å gå på konsert den kvelden eller gjøre noe annet dere hadde billetter til/som bare kunne gjøres den dagen forstår jeg at du ble irritert. Men ellers kunne dere jo bare feiret på søndag f.eks? At kjæresten din valgte å jobbe ser jeg ikke mye galt i. Men måten han gjorde ting på/det han sa var ikke helt ok. Dere har nok ulikt syn på hvor viktig det er å feire bursdager? La han vite hva du forventer, ellers er det ikke rart at han handler utifra sitt syn i tro om at du sikkert mener det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. august 2012 #48 Del Skrevet 29. august 2012 Ja det er jo KJEMPEARTIG å feire bursdagen med en sur og gretten dame. Mindre lyst til å tilbringe tid med deg da vet du . Når du blir sur forsvinner han iallefall ut med jobben sin fremfor og må stå til ansvar ovenfor deg over en jobb han må gjøre. Kvinnfolk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 29. august 2012 #49 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg har ikke feiret bursdag siden jeg var, tja.. 16-17 år gammel? Anser det som en barnegreie, samt en rimelig sleip "unnskyldning" for å få folk til å føle at de må kjøpe ting til en (derav fenomenet "bursdagsselskaper") - lenge leve materialismen.. Men det er sikkert bare meg.. Så selv om du i mine øyne nok kan sies å være.. rimelig teit.. som krever at mannen heller skal feire bursdag med deg som er over 30 år gammel fremfor å jobbe, så er det sikkert folk som synes det motsatte også. Det er vel en form for verdiforskjell (hvis man ser det å feire bursdag som en verdi). Selv hadde jeg aldri droppa jobb for å feire bursdag, det blir for dumt i mine øyne.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 29. august 2012 #50 Del Skrevet 29. august 2012 Det at du ikke tar deg tid til å gjøre noe ut av disse anledningene handler om prioriteringer ingenting annet. Når jeg har anledning til det så er middagen klar på bordet når mannen kommer hjem, men som regel jobber vi like mye og da lager vi sammen, eller han lager til meg hvis han har tid. Du hadde aldri sagt til en mann at han burde vise takknemlighet for at dama jobber ved å ha middagen på bordet når hun kommer hjem, så holdningene dine hører hjemme på 50-tallet jo.<br /><br /> Anonym poster: 3a15db005b2694c6c42c7964577b0774 Må bare si at det er jeg som lager middag til familien 8 av 10 dager, så jeg føler vel at jeg sitter pris på at hun også arbeider. ( der fikk du den ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #51 Del Skrevet 29. august 2012 Må bare si at det er jeg som lager middag til familien 8 av 10 dager, så jeg føler vel at jeg sitter pris på at hun også arbeider. ( der fikk du den ). Haha, ja. In My face. Eh, nei. Du forstår jo ikke poenget.<br /><br /> Anonym poster: 3a15db005b2694c6c42c7964577b0774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 29. august 2012 #52 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg merker jeg er glad jeg er singel... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 29. august 2012 #53 Del Skrevet 29. august 2012 Ts her. For å holde meg annonym sa jeg at jeg fyllte 27, men nei, jeg fylte ett rundt tall, og mannen har nevt det tidligere at det da skulle bli en kjempe feiring siden det var ett spesielt år og bli. Jeg har selv droppet arbeid pga hans ønsker, og han jobber ikke innen noe som er så viktig som helse,brannvesen eller politi, han er montør Selv arbeider jeg ikke for øyeblikket, jeg gjorde det men jeg sluttet pga mannen min ikke likte jeg arbeidet så langt unna, det ble for mye bensin på bilen. Så jeg lager middag og vasker huset mens han jobber, det er helt i orden mener jeg. Han har aldri vært veldig flink å holde ting rent eller lage middag. Jeg hadde ikke brydd meg om han sa "beklager, men vi kan ta det neste helg, eller til uka" Men vi hadde planlagt i lengre tid en hel dag for oss med familien. Jeg hadde nokk bare gledet meg sånn at jeg ble litt lei meg da han sa han måtte jobbe den lørdagen, han sa det ikke til meg rett ut at han må jobbe, men han sa det som det var en selvfølge at jeg VISSTE at han skulle jobbe den dagen. Jeg spurte om jeg kunne dra selv til familien og kose meg, de bor litt langt unna, og da ble han også gretten "hvorfor det?vi skal jo bort dit lørdag kveld kanskje, kan du ikke bare være hjemme?" Vi hadde planlagt en DAG sammen, ikke en kveld, da mange er fulle ute på byen, det vil jeg ikke spasere rundt... Kanskje jeg er barnslig og teit, men jeg må da hvertfall få feire selv da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2012 #54 Del Skrevet 29. august 2012 Nå nevner du jo mye som stiller ting i annet lys da. Runddag er nokså stort for mange, med familieselskap osv. Og du droppet jobben fordi han syntes det ble brukt så mye bensin da..? Du gjør alt husarbeid for han har aldri vært flink til å vaske og lage mat..? Og du spurte han om du kunne reise til familien din og kose deg, mens han sa grettent du kunne bli hjemme og så ble du hjemme..? Dette dreier seg om noe mer alvorlig enn en bursdagsfeiring du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. august 2012 #55 Del Skrevet 29. august 2012 Enig med gjest. Problemet her er nok langt mer enn en bursdagsfeiring ut fra det du beskriver i siste innlegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #56 Del Skrevet 29. august 2012 Blir arg när du citerar mig för att skriva ett svar på det här viset. Jag har aldrig varit "pappas lilla prinsessa" och har alltid fått klara mig själv. Anledningen till att jag tänker såhär är för att sånt är viktigt för mig. Jag tycker om att vara romantisk, överraska och fira speciella dagar och därför önskar jag att den mannen jag är tillsammans med i alla fall låtsas tycka om det för min skull. Jag är oenig om att jobb ska komma före partnens behov, romantik och närhet. Normal arbetsvecka ska komma före allt men EXTRA jobb ska inte gå ut över livet i sig så länge man inte har extra behov för pengar eller väldigt stor lust själv. En del glömmer att vi har ett liv utanför jobb också så som barn, familj och intressen. När man är på jobb ska man självklart ge 110% men förutom det som står i kontraktet så behöver jobbet faktiskt inte gå ut över resten av livet. KALLA MIG ALDRIG IGEN FÖR PAPPAS LILLA FLICKA, JAG TAR DET SOM VÄLDIGT PROVOCERANDES ATT DU KLARAR ATT DÖMMA MIG PÅ DET VISET OCH SÄTTA MIG I ETT SÅDANT FACK SOM JAG INTE TILLHÖR. Det finns de som lever utanför boxen och stereotyper, jag är en sådan. Beklager så meget. Anonym poster: 3957fd0e3188a486516b71bc5e459bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #57 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg hadde blitt kjempelei meg hvis mannen min hadde gjort noe sånn, men heldigvis hadde han aldri gjort det :D Syns synd på folk her som lever uten noen forventninger til mannen som, bare venter venter venter på en smule oppmerksomhet når han kommer hjem fra jobb. Nei, mitt og mannens liv handler om å ha det best mulig sammen og leve hver dag helt ut! du har all grunn til å være sint TS <br /><br /> Anonym poster: 3a15db005b2694c6c42c7964577b0774 Så du oppfordrer altså ts til å være sint så hun kan kjefte mer selv om livet handler om å ha det bra sammen? Tror du en mann har det bra sammen med en egoistisk og selvopptatt kvinne som mener han skal "offre" ting for henne? Jeg syns det var utrolig mange umodne jentunger som kommenterte i denne tråden. Anonym poster: 3957fd0e3188a486516b71bc5e459bf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 29. august 2012 #58 Del Skrevet 29. august 2012 Skjønner at du vil være anonym, TS, men alt du utelot i det første innlegget gjør jo at vi har svart på en helt annen problemstilling... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #59 Del Skrevet 29. august 2012 Ja, jeg hadde blitt sur. Når jobben kommer foran. Eller andre ting for den saks skyld. Heldigvis har jeg en mann som setter meg/oss foran alt. Har du en mann eller en tøffel? Anonym poster: 3957fd0e3188a486516b71bc5e459bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 29. august 2012 #60 Del Skrevet 29. august 2012 Har du en mann eller en tøffel? Anonym poster: 3957fd0e3188a486516b71bc5e459bf3 Skjerp deg. Han er vel ikke tøffel fordi om han setter oss foran alt. Han vet hva ekte kjærlighet er. Misunnelig tror jeg du er. Makan til idiotsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå