Gå til innhold

Er jeg teit som krever dette av mannen? føler meg dum

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Sist fredag hadde jeg bursdag, jeg og mannen hadde planlagt en fin dag sammen etter jobb, og en fin helg sammen. Men så måtte mannen tre inn for en syk kollega på lørdagen, og fredagen måtte han jobbe overtid. Er jeg teit som blir sur på han fordi han ikke vil tilbringe tid med meg på bursdagen min når vi hadde avtalt? det er vell ikke det at han ikke "vil" være med meg, men han sier jobben kommer alltid først, så... ble jeg litt lei meg.. Fredag er jo greit nokk, men han måtte jobbe lenger, og lørdag kunne han fått noen andre til å jobbe for seg. Han mente jeg var barnslig som var så opptatt av å ha en fin bursdag når jeg har fyllt 27 år. han mener at man da burde droppe bursdagsfeiringer og slik for det er bare slik unger gjør, og jeg er bortskjemt som ble sint på han fordi han måtte jobbe..

Jeg føler meg teit nå.. jobb er jo viktigere enn min bursdag, men jeg ble alikevell lei meg, for nå må jeg sitte alene hjemme i helgen i en by der jeg ikke kjenner noen... jippi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehodet

Ja du er teit.

Om du hadde latt fyren jobbe uten å sutre, kunne dere gått ut en dag nå i uken og kost dere istedenfor. Men når du lager drama, så setter du igang en forsvarsmekanisme hos ham som gjør at han aldri kommer til å gjøre noe koselig for deg i anledning bursdagen din.

Hvordan vet du at han kunne fått noen andre til å jobbe for seg? Kanskje kollegaen han kunne spurt hadde snakket hele uka om at han/hun skulle ta med ungene på kino denne Lørdagen.

Noen ganger lurer jeg på menneskeheten.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Sist fredag hadde jeg bursdag, jeg og mannen hadde planlagt en fin dag sammen etter jobb, og en fin helg sammen. Men så måtte mannen tre inn for en syk kollega på lørdagen, og fredagen måtte han jobbe overtid. Er jeg teit som blir sur på han fordi han ikke vil tilbringe tid med meg på bursdagen min når vi hadde avtalt? det er vell ikke det at han ikke "vil" være med meg, men han sier jobben kommer alltid først, så... ble jeg litt lei meg.. Fredag er jo greit nokk, men han måtte jobbe lenger, og lørdag kunne han fått noen andre til å jobbe for seg. Han mente jeg var barnslig som var så opptatt av å ha en fin bursdag når jeg har fyllt 27 år. han mener at man da burde droppe bursdagsfeiringer og slik for det er bare slik unger gjør, og jeg er bortskjemt som ble sint på han fordi han måtte jobbe..

Jeg føler meg teit nå.. jobb er jo viktigere enn min bursdag, men jeg ble alikevell lei meg, for nå må jeg sitte alene hjemme i helgen i en by der jeg ikke kjenner noen... jippi..

Dere kunne jo bare feira en annen dag da.. men teit av han å si at bursdager bare er for unger.. men det sa han sikkert bare fordi han ble irritert.

Endret av BettyBoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag førstår dig! Fødelsedagar ær speciella oavsett hur gammal man ær och jag tycker aldrig att man borde sluta fira sin fødelsedag :)

Det ær EN gång i året som han hade behøvt "offra" lite før dig. Tyværr finns det många oromantiska mæn som inte førstår hur viktigt det ær før en del av oss kvinnor (tydligen inte alla med tanke på svaren ovanfør). Du ær i alla fall normal, eller lika "onormal" som mig ;) Men det kommer en dag efter helgen också och næsta år osv.... :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel helt fint ta igjen en bursdagsfeiring. Jobb er jobb, og noen ganger må man rett og slett ta i et tak, spesielt ved sykdom, og det er ikke "bare" å få noen andre til å jobbe for seg alltid. Mange roller i arbeidslivet er ganske spesialisert, og det er ikke nødvendigvis noen andre som kan steppe inn på kort varsel. Hos oss er det kun meg selv som har "min" rolle og følgelig kunnskapene om dem. Slik er det for de fleste der jeg jobber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv mener også at det er EN dag iløpet av ett år han kan offre litt for meg, men han mener jobben kommer først, gjerne jeg var litt bitchy mot han, det skal jeg beklage meg for til han, men han må forstå at jeg vil han hverfall skal ofre bittelitt for meg, så jeg blir sittende alene på bursdagen min å gjøre ingenting. Jeg får lage litt gøy for meg selv da, feire meg selv litt siden mannen min ikke vil feire med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag førstår dig! Fødelsedagar ær speciella oavsett hur gammal man ær och jag tycker aldrig att man borde sluta fira sin fødelsedag :)

Det ær EN gång i året som han hade behøvt "offra" lite før dig. Tyværr finns det många oromantiska mæn som inte førstår hur viktigt det ær før en del av oss kvinnor (tydligen inte alla med tanke på svaren ovanfør). Du ær i alla fall normal, eller lika "onormal" som mig ;) Men det kommer en dag efter helgen också och næsta år osv.... :)

Det er viktig for en del kvinner fordi disse kvinnene har blit sosialisert til å tenke sånn. mange kvinner er pappas lille prinsesse livet ut og vokser aldri opp. Jobb skal alltid komme forran damas behov for romantikk og nærhet. det sier seg selv.

Anonym poster: 6b524669996212663143c988c03a361e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv mener også at det er EN dag iløpet av ett år han kan offre litt for meg, men han mener jobben kommer først, gjerne jeg var litt bitchy mot han, det skal jeg beklage meg for til han, men han må forstå at jeg vil han hverfall skal ofre bittelitt for meg, så jeg blir sittende alene på bursdagen min å gjøre ingenting. Jeg får lage litt gøy for meg selv da, feire meg selv litt siden mannen min ikke vil feire med meg..

Bra du har prioritetene i behehold hvertfall. Selvfølgelig er det mye viktigere at du ikke kjeder deg en kveld enn at han prioriterer å bidra til mat på bordet og tak over hodet. Voks opp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

For det første; jeg syns det er galt av deg å bli sur på en mann som måtte på jobb. Det er faktisk ikke hans feil, og kunne han velge ville han nok heller valgt å være hjemme sammen med deg på bursdagen din. Blir man kalt inn på jobben fordi noen andre er syk, er man faktisk nødt til å ta vakten. For det er sånn man gjør når man er ansatt, man stiller opp. At du har bursdag på den dagen er selvfølgelig synd, men det er vel ikke så nøye. Fordi, for det andre så skjønner jeg ikke helt hvorfor du absolutt må feire bursdagen din på akkurat den datoen du ble født. Å ferie 2-3 dager etterpå, eller ei uke etterpå, har jo ingenting å si? Det er jo fortsatt din bursdag som feires, og den kan feires på samme måte.

Nei, akkurat her syns jeg du virker litt bortskjemt. Jeg har ikke hatt typen hjemme på en eneste av mine bursdager mens vi har vært sammen pga. jobben hans, men jeg har ikke satt meg ned og surka av den grunn. Har funnet på andre ting, og latt feiringen være når han er hjemme fra jobb igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er heldig! Vi koser oss ofte, og spiser god mat enten hjemme eller ute. Så for meg gjør det ingenting at mannen jobber mye, bursdag eller ikke.

Når han skal være borte en helg så disker jeg opp med noe jeg elsker og han hater. Så koser meg nesten glugg ihjel :P

Anonym poster: 9fdb3c67c1b559edfe62fafec92b8b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt dramatisk av deg å mene han ikke vil være sammen med deg og ikke vil prioritere deg, når det kun er snakk om en helg eller ett par dager. Dersom han aldri prioriterer deg derimot, så blir dette bare dråpen.

Men!! En mann som forteller meg at jobbe alltid har førstepri... ville jeg rett og slett ikke inngått noe alvorlig forhold med!

Hva da den dagen dere bestemmer dere for å få barn, hvis så skjer? Er fremdeles jobben førstepri?

Nei, finn på noe kos akkurat i helga, men dersom han seriøst mener at jobben hans alltid vil være hans viktigste prioritet, så spør ham hva da om det skjer noe, hva om dere får barn, vil han fortsette å alltid sette jobben først?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Det er viktig for en del kvinner fordi disse kvinnene har blit sosialisert til å tenke sånn. mange kvinner er pappas lille prinsesse livet ut og vokser aldri opp. Jobb skal alltid komme forran damas behov for romantikk og nærhet. det sier seg selv.

Ok, men når skal menns behov for sex vike da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg blir litt forundret når jeg leser om at folk forventer at den andre parten skal ofre noe for en selv... :klo:

Krise på jobb i forbindelse med sykdom kan skje, og da må de andre trå til for å dekke opp for den stakkaren som har blitt syk.

Det er noe som ikke kan planlegges da det skjer ganske plutselig og man ikke har hatt muligheter til å organisere annerledes.

Jeg vil tro din kjære ikke nødvendigvis var første mann til melde seg for å dekke for sin syke kollega, men han tok ansvaret og gjorde det.

Alternativet kan i enkelte tilfeller bli at en kontrakt ikke blir inngått, et viktig møte med en leverandør ikke finner sted eller at et viktig tilbud ikke blir levert.

Jeg synes slikt er fullt forståelig, og hadde mer enn gjerne tatt imot både bursdagsgave og middag på en annen dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cybergirl

Kunne du ikke bare feirt bursdagen din med noen andre da, venninner eller familie?? Eller funnet på noe og kost deg helt alene, hvorfor så avhengig av mannen, måtte han jobbe ja så måtte han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grunnleggende tankegangen her er feil. Det var ikke snakk om " ville ikke være sammen" med deg på bursdagen din. Fyren måtte jobbe overtid og det må man dessverre bare i blant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Kunne du ikke bare feirt bursdagen din med noen andre da, venninner eller familie?? Eller funnet på noe og kost deg helt alene, hvorfor så avhengig av mannen, måtte han jobbe ja så måtte han det.

hun kjenner jo ingen der hun bor..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS.

Det er 365 dager i året.. Nå har ikke du fortalt hva yrket hans er, men antageligvis kunne

noen andre steppet inn hvis han forklarte situasjonen til kollegaene sine.

Hvis ikke burde han forklart dette for deg slik at du ble skånet for usikkerhet og smerte.

I verste fall, hvis han forklarte deg på en redelig, ydmyk måte (siden dette er viktig for deg og noe du faktisk har sett fram mot) hvorfor det ikke er mulig å få fri - burde han sagt han skal gjøre det godt igjen neste helg!

For meg virker det som mannen din burde bli flinkere til å respektere og anerkjenne dine ønsker og behov. Det burde du fortelle ham!

Endret av Mixic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg synes er rart her er at han sier at jobben kommer først...? :klo:

Har han begynt i ny jobb og har fremdeles prøvetid, eller kommer ekstra penger godt med? I så fall kan jeg skjønne at han ser på det som viktigere når han først får muligheten. Eller om det er mulighet for utvidet stilling for rette person.

Jeg ser ikke helt hva som er poenget med å skape så mye diskusjon ut av det. Husket han ikke bursdagen din i det hele tatt?

Planer kan utsettes om det er slik at noe kommer i veien. Ekstra jobb må en bare ta når det kommer om det er behov for det.

Og gratulere med overstått forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...