*Lene* Skrevet 19. februar 2004 #1 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det jeg som er sær? Eller syns dere andre også at det er FREKT å ringe når man får invitasjonene å spørre om å ta med seg noen? I dette tilfellet gjelder det halvbroren til min tilkommende, som lurte på om han kunne ta med seg kjæresten! Han er 17 år!! Vi betaler tross alt dette gildet selv, og har ikke sååå stort budsjett/plass! Syns det var vanskelig å være "bitchy" å si nei også liksom! HRMF!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. februar 2004 #2 Del Skrevet 19. februar 2004 det er de som har fått navnet sitt på invitasjonen som er invitert.. man kan ikke "ta med seg" noen i et bryllup, det er ikke en "vanlig fest" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 19. februar 2004 #3 Del Skrevet 19. februar 2004 Herregud, i en alder av 17 er han gammel nok til å forstå at dersom du sier ja til èn må du si ja til flere, og det blir for dyrt. Si at det hadde vært veldig hyggelig, men dessverre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 19. februar 2004 #4 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det mange andre enn ham som er så unge da, og/eller andre som blir bedt uten følge. Hvis ikke så kan jeg jo skjønne at han gjerne vil ha med seg jenta si også da... Og siden det er familie går det an å lempe litt på reglene for ham uten å måtte gjøre det for slekt lenger ute eller venner. Men samtidig så skjønner jeg godt at du reagerer altså, som det ble sagt, det er de med navn på invitasjonen evt at det står XX m følge, som er bedt og det bør også reespekteres. Men det er nå bedre at han spør da og ikke bare antar at det gjelder begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 19. februar 2004 #5 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg synes du skal si til ham at dessverre så har dere et budsjett å forholde dere til og at det er begrenset. Derfor er ikke kjæresten invitert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. februar 2004 #6 Del Skrevet 19. februar 2004 Vel, hvis broren min får seg kjæreste etter at vi har sendt ut innbydelsene og han ønsker å ta med henne, synes jeg det er naturlig at han får lov til det. Jeg vil faktisk tilby han å ta henne med. Personen blir jo på en måte en del av familien. Med venner synes jeg det blir annerledes. Nå er jo personen her bare 17 år, så da synes jeg det kommer litt ann på hvor lenge de har vært sammen. Er det et forhold som har holdt en stund, eller er det ei han møtte på fest forrige helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. februar 2004 #7 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg synes du skal si til ham at dessverre så har dere et budsjett å forholde dere til og at det er begrenset. Derfor er ikke kjæresten invitert. Jepp! Vet om en vennegjeng der kun venninder ble invitert, ingen kjærester. Hun ene skreik seg allikevel til å ha med typen, som forøvrig aldri hadde møtt brudeparet før. Han følte seg smart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. februar 2004 #8 Del Skrevet 19. februar 2004 min søster fikk seg kjæreste rett etter invitasjonene ble sendt ut. Hun spurte om han kunne komme, og det er klart jeg sa ja da!Det er jo familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. februar 2004 #9 Del Skrevet 19. februar 2004 jeg har en venninne som kanskje ikke helt skjønner dette her. Håper det ordner seg uansett. Hun kan jo ikke bare fuke opp med en som ikke er invitert :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. februar 2004 #10 Del Skrevet 19. februar 2004 Hos oss blir ingen kjærester invitert. Kun forlovet, samboere og gifte får ha med partner, med mindre vi inviterer partner som vår venn. Da får persoenen en egen invitasjon. Ellers blir de vanskelig å trekke en grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. februar 2004 #11 Del Skrevet 19. februar 2004 Vi har satt grense på samboere og det er vist det som er vanskelig å fatte. Har en venninne som sansynligvis skal flytte sammen med kjæresten sin i løpet av de nærmeste månedene. Vi har aldri møtt han. Hun tar det som en selvfølge at han skal være med siden de planlegger å kanskje flytte sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 19. februar 2004 Enig med "det er familie" Men her er det snakk om en 17. åring da, og dette forholdet har vært litt til og fra. I sommer var han sammen med en annen jente.. Syns det går en skille på barn og voksen her også jeg da.. hadde broren vært "voksen" ville vi invitert dama og! Det kommer andre "unge" og, de er noen år eldre, og der har vi heller ikke invitert kjærestene. Har aldri møtt dem, pluss at de ikke er samboere! Lokalet vårt er stort nok til 55 gjester, og med den nyinviterte er vi nå oppe i 58..HJELP :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. februar 2004 #13 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg synes egentlig ikke dette er frekt jeg, og vi opplevde det selv i forbindelse med vårt bryllup. Løsningen vi hadde i disse tilfellene var at partnere som ikke var invitert kom til kaffen. Til middag var vi allerede presset med plass og økonomi, men om det kom noen ekstra til kaffe var ikke til hinder. (Dette ble faktisk selv foreslått av hun som ville ha med samboeren.) Kanskje det kan være en løsning for de som synes dette kan være vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 19. februar 2004 #14 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg synes kjæresten til halvbrodern skal få komme jeg... Dere snakker veldig mye om uhøflige gjester. Men det finnes faktisk en skikk og bruk for arrangørene av bryllupet også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg synes kjæresten til halvbrodern skal få komme jeg... Dere snakker veldig mye om uhøflige gjester. Men det finnes faktisk en skikk og bruk for arrangørene av bryllupet også.... Så vidt jeg kan se er det ingen som har sagt/skrevet noe om uøflige gjester! Dette går litt mer på frustrasjon vedr. visse situasjoner, og litt respekt og forståelse for hvorfor man velger å innvitere den og den...og ikke den etc! De fleste i dag må velge å invitere familie isteden for venner, da de fleste må betale gildene selv! En ekstra invitert hos oss, koster oss 1500,- til! Kjæresten til halvbroren FÅR komme :-) Var bare prinsippet her jeg var nysgjerrig på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. februar 2004 #16 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg hadde sagt nei! Og det er fordi han er så ung. Vi vurderer å invitere kjæresten til lillesøsteren min, men har ikke gjort det enda. Hun blir 16 og de har vært sammen i 1 år. Men forholdet er så ustabilt at vi venter til vi nærmer oss. Det er plass til flere gjester, og hotellet trenger ikke å få bekreftet antall før en uke eller to før. Men dere som har dårlig plass, ville jeg helt klart bortprioritert kjæresten hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. februar 2004 #17 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg kommer til å invitere kjæresten til min bror. Men han er 20 og har funnet ei jente som vi i familien også har blitt godt kjent med. Ellers kommer vi ikke til å invitere kjærester til mine søskenbarn som er på hans alder. Jeg synes ikke det er frekt av dere å ikke invitere henne til middagen - kanskje et kompromiss med at hun kan komme til kaffen hadde vært greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 19. februar 2004 #18 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg forstår godt at en 17 åring vil ha med seg kjæresten i bryllup. Selv om jeg nå synes en 17 åring er veldig ung, synes jeg ikke det om meg selv da jeg var 17. For noen år siden ble jeg invitert til et bryllup. De som inviterte hadde satt grense med samboer, forlovet og gift. Derfor ble kjæresten min ikke invitert. Vi hadde vært sammen lenge, og hadde vi vært som "alle andre" hadde vi vært samboere for lenge siden. Siden vi hadde valgt å ikke leve i samboerskap ble ikke kjæresten min invitert. Det opplevde jeg ganske sårt. Alle de andre venninnene mine ble invitert med samboere. Mange av dem hadde vært samboer bare en kort stund. Jeg var da 22 år, og ingen 17 åring. Jeg var i et seriøst langvarig forhold. Det er klart det betyr noe økonomisk, og det er dere som setter grensene. Hvis 17 åringen hadde vært sambo, hadde det vært annerledes da? Skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. februar 2004 #19 Del Skrevet 19. februar 2004 Hallo!Endel av brudene her inne er jo ikke mer enn 17 år selv!!Da kan vi jo begynne å diskutere igjen hvor voksen man er som 17!!!!De mener ivhertfall selv att de er VELDIG modne, voksne etc..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg forstår godt at en 17 åring vil ha med seg kjæresten i bryllup. Selv om jeg nå synes en 17 åring er veldig ung, synes jeg ikke det om meg selv da jeg var 17. For noen år siden ble jeg invitert til et bryllup. De som inviterte hadde satt grense med samboer, forlovet og gift. Derfor ble kjæresten min ikke invitert. Vi hadde vært sammen lenge, og hadde vi vært som "alle andre" hadde vi vært samboere for lenge siden. Siden vi hadde valgt å ikke leve i samboerskap ble ikke kjæresten min invitert. Det opplevde jeg ganske sårt. Alle de andre venninnene mine ble invitert med samboere. Mange av dem hadde vært samboer bare en kort stund. Jeg var da 22 år, og ingen 17 åring. Jeg var i et seriøst langvarig forhold. Det er klart det betyr noe økonomisk, og det er dere som setter grensene. Hvis 17 åringen hadde vært sambo, hadde det vært annerledes da? Skjermen Ja, for da hadde vi helt sikkert kjent henne :-) Og truffet henne fler enn 2 gnager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå