Gå til innhold

Samboer sa han ikke synes jeg er pen nok

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får helt vondt av å høre det du fortelller, TS. Og jeg forstår frykten din for å være alene. Har vært i samme dilemma selv og brukte mange år på å tørre å bryte ut. Det kan virke så skremmende før du har tatt den endelige avgjørelsen. Men tro meg; det var bare befriende! Men jeg brukte som sagt lang tid i forkant på å venne meg til tanken. Hadde aldri bodd for meg selv før og hadde/har ikke noe spesielt stort nettverk som kunne hjelpe meg. Men jeg vokste noe utrolig på dette, og ble svært selvstendig og selvhjulpen. Barna min nøt godt av en mamma som var mye mer tilfreds med tilværelsen enn før.

Jeg synes absolutt ikke man skal gi opp før man har forsøkt alt, men DU kan ikke ta ansvar for din manns følelser og holdninger! Hvis han har et slikt syn på deg/dere som du forteller her, så kan jeg ikke forstå hvordan det skal kunne endre seg til det bedre.

Jeg oversender varme tanker, og håper du finner en løsning som gir deg ro (og gjerne lykke ;) i sjelen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle som har svart, det er spesielt inspirerende å lese deres egne erfaringer og historier.

Vi snakket ut om dette i dag og det føltes mye bedre til han nevnte at venninna mi var pen. Greit nok det, men det var kanskje ikke tida å nevne det på? Blir helt oppgitt av hans manglende medfølelse. Det er faktisk ganske sårende å høre akkurat nå.

Gid jeg bare hadde vært så modig som noen av dere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Takk for alle som har svart, det er spesielt inspirerende å lese deres egne erfaringer og historier.

Vi snakket ut om dette i dag og det føltes mye bedre til han nevnte at venninna mi var pen. Greit nok det, men det var kanskje ikke tida å nevne det på? Blir helt oppgitt av hans manglende medfølelse. Det er faktisk ganske sårende å høre akkurat nå.

Gid jeg bare hadde vært så modig som noen av dere andre...

jeezes var det nødvendig av han å si det da. For et troll av en mann han er da.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket ut om dette i dag og det føltes mye bedre til han nevnte at venninna mi var pen.

Fortalte du at du trenger en mann som beundrer deg , iallfall litt? Synes han i så fall at du må komme deg ut og flørte?

Jeg kjenner ei dame, som faktisk er pen, som mannen hadde mistet helt lysta på. De slo opp, og det som var ironisk var at når han litt senere oppdaget at hun hadde fått ny mann, så ble han helt vill etter henne. Det var noe psykisk som ikke stemte helt med han.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS jeg tror du må prøve å gjøre han sjalu eller noe

Jeg tror du har ganske rett Betty, rent bortsett fra at jeg tror det er feil å holde på med den typen. Jeg tror det er noe mentalt ugreit med han, som TS ikke har godt av.

Gjør han gjerne sjalu, men ikke prøv å vinn han tilbake, forsyn deg heller med han som du gjør han sjalu med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tror du har ganske rett Betty, rent bortsett fra at jeg tror det er feil å holde på med den typen. Jeg tror det er noe mentalt ugreit med han, som TS ikke har godt av.

Gjør han gjerne sjalu, men ikke prøv å vinn han tilbake, forsyn deg heller med han som du gjør han sjalu med.

ja jeg syns egentlig hun bør dumpe dritten jeg. Han trykker henne bare ned psykisk, men hun vil jo ikke det så...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg ihvertfall som en idiot. Jeg klarte ikke å la være og spurte om hun venninna mi var penere, og han sa ja. Det var jeg forsåvidt forberedt på også. Nå føler jeg meg ufattelig dum og tåpelig, for i alle disse år har jeg helt ærlig synes jeg ser bedre ut enn henne. Det gjør ikke noe at han synes noen er penere, men akkurat henne? Henne?? Så utrolig flaut, hva er det jeg har innbilt meg hele denne tiden ? Nå er jeg tom, det var alt a av selvtillit jeg hadde igjen.

Nå kommer alle tårene jeg tidligere ikke har klart å slippe ut, og nå klarer jeg ikke stoppe. Jeg har så lyst til å pakke sakene mine å dra nå, men vi har i det minste

ordnet samlivsterapi til mandag. Jeg føler skikkelig for å snakke mest noen, men jeg kan jo ikke akkurat ringe hun venninna mi. Tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Skulle gjerne likt å gi deg en klem nå.

Jeg tror ingen verdens ting på at du ikke er pen! Typen din høres ikke helt god ut. Det du har nevnt at han har sagt er manipulerende og ondskapsfullt, og selv en mann med under gjennomsnittlig sosial intelligens skjønner at sånn sier man bare ikke. Jeg kan gå med på at man kan tabbe seg ut med en uheldig kommentar som mistolkes, men ikke gjentatte ganger!

Det er selvfølgelig ingen som kan fortelle deg om du burde forlate han eller ikke, spesielt hvis det er barn inne i bildet, men jeg hadde forlatt fyren hvis det var meg. Jeg skjønner at sånt ikke er lett, men hvis du ikke engang kan snakke ordentlig med han om saken uten at han gjør ting værre så er det ganske ekstremt.

Anonym poster: 70cd02bfbad11e0774fde04b7e573127

Anonym poster: 70cd02bfbad11e0774fde04b7e573127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg ihvertfall som en idiot. Jeg klarte ikke å la være og spurte om hun venninna mi var penere, og han sa ja. Det var jeg forsåvidt forberedt på også. Nå føler jeg meg ufattelig dum og tåpelig, for i alle disse år har jeg helt ærlig synes jeg ser bedre ut enn henne. Det gjør ikke noe at han synes noen er penere, men akkurat henne? Henne?? Så utrolig flaut, hva er det jeg har innbilt meg hele denne tiden ? Nå er jeg tom, det var alt a av selvtillit jeg hadde igjen.

Nå kommer alle tårene jeg tidligere ikke har klart å slippe ut, og nå klarer jeg ikke stoppe. Jeg har så lyst til å pakke sakene mine å dra nå, men vi har i det minste

ordnet samlivsterapi til mandag. Jeg føler skikkelig for å snakke mest noen, men jeg kan jo ikke akkurat ringe hun venninna mi. Tåpelig.

Så vondt å lese at han sier sånt til deg. Høres ikke ut som et godt og sunt forhold å være i for deg, så godt at du i alle fall har bestilt time hos samlivsterapaut.

Jeg hadde aldri klart å være i et forhold, i lengden, hvor den jeg var sammen med fikk selvtilliten min til å synke ved å si sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han mangler noen sosiale antenner. At han sier hvem som er pen og mindre pen uten å tenke på at det kan såre. Jeg tenker at tidligere var utseende viktig for han i forhold (da han lette etter the perfect 10). Utseende er sikkert viktig for han nå også, men ikke i valg av partner (at han nå ler av perfect 10-planen sin).

Jeg er sikker på at han synes du er kjempepen, men at du ikke er den billedlig skjønneste personen i verden (det er ingen som synes det om partneren sin, han synes ikke det om venninnen din heller!). Samlet er du sikkert den skjønneste, herligste og mest sjarmerendes jenten i verden for han. Og ingen kan sikkert måle seg med deg når det gjelder valg av livspartner for han.

Jeg vet ikke hvordan dere snakket sammen, men har du fortalt han at du tror at han ønsker å være sammen med den vakreste jenten i verden? Og at når han sier at venninnen din er penere, så tror du at han heller ville vært med henne hvis han hadde hatt sjans?

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, en ting du bør være veldig klar over er at "feilen " ikke ligger hos deg men hos typen din. Det er ett eller annet mystisk som ikke er i orden, og det går veldig utover deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og at når han sier at venninnen din er penere, så tror du at han heller ville vært med henne hvis han hadde hatt sjans?

Jeg har en følelse av at han her og nå faktisk vil foretrekke å bli med venninna, men hvis han lykkes med det og TS får seg ny type, så tror jeg han vil begjære TS. Jeg tror faktisk at det er noe galt med han. Her må jeg ta forbehold, fordi jeg hverken er psykolog eller har undersøkt pasienten. Dette er ukvalifisert gjetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo også bare antagelser fra min side, men jeg er enig med I Grosny at det må være noe galt med ham. Han må jo mangle helt grunnleggende empatiske evner! Hvis ikke, er han så lei av hele forholdet at han sier hva som helst bare for å få ut litt 'gørr'. Hvis man har vært skikkelig lei over lang tid, kan det gå over i et slags sinne, og da kan man si de styggeste ting for å såre. (Som det egentlig ikke ligger noe vettugt i i det hele tatt.) Jeg forsvarer ham ikke på noen som helst måte! Jeg prøver bare å forstå hva som ligger bak. Men det blir jo bare synsing dette her, da.

Uansett føler jeg veldig med deg. Veldig bra at dere skal til en samlivsterapeut :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Jeg har en følelse av at han her og nå faktisk vil foretrekke å bli med venninna, men hvis han lykkes med det og TS får seg ny type, så tror jeg han vil begjære TS. Jeg tror faktisk at det er noe galt med han. Her må jeg ta forbehold, fordi jeg hverken er psykolog eller har undersøkt pasienten. Dette er ukvalifisert gjetning.

Ja veldig mange som er overbevisst om at gresset er grønnere på den andre siden; i alle fall helt til de har vært over på den andre siden. Eller.......da er jo den første siden av gjerdet plutselig blitt den andre siden av gjerdet! Dette er jo også, tragisk nok, et allmennmennesklig psykologisk trekk. Man trenger, som jeg har "forkynt" tidligere på KG, modning for å lære at gresset ikke er grønnere på den andre side men at man, for å få et godt forhold, må "vanne gresset" hos seg selv.

PS Jeg snakker av erfaring da jeg i midten av tredveårene gikk fra mannen min en stund pga at jeg trodde gresset var grønnere på den andre siden.

Jeg endte opp alene en stund og begynte å savne det vi hadde hatt. Heldigvis ville han ha meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men noen ganger ER faktisk gresset grønnere på den andre siden. Jeg snakker også av erfaring. Det er ikke alt som er liv laga, rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du ikke at du ikke har forlatt han ennå. Jeg ville aldri funnet meg i noe sånt. Er du sikker på at han ikke behandler deg sånn fordi du han er usikker og du er en dørmatte? For alt vi vet, kan det hende du er pen, men at han vil skyve deg ned for å føle seg bra. Uansett er det ingen mann å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Men noen ganger ER faktisk gresset grønnere på den andre siden. Jeg snakker også av erfaring. Det er ikke alt som er liv laga, rett og slett.

Så du mener at veninna til TS er bedre enn TS?

(Det var typen til TS jeg kommenterte, han som Grosny mente mente at gresset var grønnere på den andre siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så du mener at veninna til TS er bedre enn TS?

(Det var typen til TS jeg kommenterte, han som Grosny mente mente at gresset var grønnere på den andre siden)

Hun mener vel at gresset er grønnere på andre siden for ts sin del? Typen hennes fortjenert bare brunt gress.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...