Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #1 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg og min sambo har vært sammen i litt over 5år. Vi har stadig våre uenigheter og er veldig forskjellig. Likevel er det motsetningene som en gang førte oss sammen. Nå er jeg veldig usikker på om han er den rette for meg. Spørsmålet er om man noken gang vet 100 % at han er den rette(eller i allefal føler seg 100% sikker) ??? Vi har det verken dårlig eller veldig fint. Til tider føles det som vi er mer venner enn kjærester. Forvirret av mine egne følelser og lei meg. Når man etter snart 6 år ikke vet om han er den man vil gifte seg med, sier det seg selv da at han ikke er den rette..??? Er det sånn det blir etter så mange år eller bør man komme seg videre å leite etter en som man føler er den absolutt rette. Vi er 25 og 29 år. Ingen barn. Del erfaringer dine med meg please... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 27. august 2012 #2 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tror igrunn ikke det finnes noen rette. Men føles ting feil, må man prøve å endre på det. Med andre ord, du får nesten bare følge hjertet ditt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 27. august 2012 #3 Del Skrevet 27. august 2012 Skjønner hva du mener, tror jeg. Jeg har bare vært sammen med min i 2,5 år, men lurer til stadighet på om han er den rette. Innimellom er jeg overbevist om at dette er den jeg vil tilbringe livet mitt med, andre ganger er jeg overbevist om at vi ville fått det bedre hver for oss. Derfor bare avventer jeg situasjonen og håper at jeg etterhvert blir 100% sikker på om han er rett/ikke rett. Men jeg begynner å bli litt nervøs for hvor lenge jeg kan vente på å finne ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kareen Skrevet 27. august 2012 #4 Del Skrevet 27. august 2012 Sånn jeg føler det, så kan jeg ikke se for meg et liv uten min kjære. Prøv å se for deg livet uten han, er det mulig å leve? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentehumor Skrevet 27. august 2012 #5 Del Skrevet 27. august 2012 Man føler seg aldri 100% sikker så lenge man vet hva som er der ute på markedet. Spenning, uforpliktende, ting du føler blir vanskelig i forhold osv. Men man tar et valgt og lev livet ditt Er det mer som mangler i livet ditt, piff opp forholdet da? Hva med å starte litt over igjen med hverandre, og som over tenke på ting du bare må ha HAM i livet ditt å dele med på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #6 Del Skrevet 27. august 2012 Fuerza- Det er slik jeg og har tenkt hittil, men tenker nå at jeg blir nødt til å bli mer sikker, enten på det ene eller det andre... Til dere andre: Enkelte dager føles det som jeg ikke kan å vil leve uten han. Andre dager ser jeg for meg at det like greit å hadde vært alene.. Så,.uansett hvor mye jeg tenk er jeg like usikker. Han synes vi har det helt fint og har slått seg til ro med slik det er. Så når jeg tar opp at jeg mangler det lille ekstra, hvis man kan si det på den måten.. Så blir han sur å irritert å skjønner ikke hvor jeg vil. Han blir sur eller sier jeg syter og at ting går opp ned og at nyforelskelsen forsvinner. Å JADA, det vet jeg men har fortsatt følelsen av ting kunne/ burde føles slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #7 Del Skrevet 27. august 2012 Fuerza- Det er slik jeg og har tenkt hittil, men tenker nå at jeg blir nødt til å bli mer sikker, enten på det ene eller det andre... Til dere andre: Enkelte dager føles det som jeg ikke kan å vil leve uten han. Andre dager ser jeg for meg at det like greit å hadde vært alene.. Så,.uansett hvor mye jeg tenk er jeg like usikker. Han synes vi har det helt fint og har slått seg til ro med slik det er. Så når jeg tar opp at jeg mangler det lille ekstra, hvis man kan si det på den måten.. Så blir han sur å irritert å skjønner ikke hvor jeg vil. Han blir sur eller sier jeg syter og at ting går opp ned og at nyforelskelsen forsvinner. Å JADA, det vet jeg men har fortsatt følelsen av ting kunne/ burde føles slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 27. august 2012 #8 Del Skrevet 27. august 2012 Hva med de som var skråsikre i 5 år for så å merke forandring enten hos seg eller hos partneren. ? Hvor mange ikke forteller om at "Vi vokst fra hverandre " o.l. Følg magefølelsen, men han burde lytte når du sier at du ikke føler deg bra. Hva du mangler ? Hva kan du gjør selv for å få forandring ? Kjedelig ? Hva med å reis bort for langweekend sammen o.l. for å koble ut ? Overaske han med billetter til fotballkamp og gå på det sammen om du klarer å se på det ?.. Jeg tror det samme som noen sa opp her. Det finnes ikke som er 100 % den rette. det finnes gode, dårlige , og de som gir best utgangspunkt. Når du finner en sånn en må dere begge bestemme dere for å dra dette i land sammen. Man må jobbe for forholdet, ikke bare vente på at det blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 27. august 2012 #9 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Jeg har hatt min kvote av forelskelser, og har dumpet inn i forhold på grunnlag av denne. Det er innmari lett å bli blendet i begynnelsen. Denne gangen er jeg skråsikker på at jeg har møtt mannen jeg kommer til å være sammen med bestandig. Det som er annerledes denne gangen er samholdet og kjemien vi har. Jeg føler virkelig at vi har noe helt spesielt som jeg har tilgode å finne med noen andre. Vi har riktignok bare vært sammen i litt over året, men det er en forbindelse mellom oss som er så sterk og god - ganske vanskelig å forklare. Vi krangler ikke, men kan snakke sammen om alt. Han irriterer meg null og det er ingenting ved han jeg håper skal forandre seg. Han er min muse, som det så "artig" heter, og jeg føler at jeg endelig vet hvordan et samliv skal være. Etter ørten år på baken og med noen langvarige forhold bak meg som ikke hadde livets rett kan jeg endelig peke han ut som den rette. Og jeg VET at han føler det samme for meg. Nå kan jeg ikke fatte og begripe hva jeg surret med tidligere, og det er som om vi har kjent hverandre bestandig. Når det er sagt er vi nok ganske like, og for andre funker det bedre med ulikheter og det å "utfylle" hverandre. Endret 27. august 2012 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 27. august 2012 #10 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg synes Sobril beskriver veldig godt hvordan det er å ha møtt den rette. Jeg har vært gift med mr. Right i mange år, og visste allerede da jeg møtte han, at alt er annerledes med han. Etter mange års ekteskap føler jeg fremdeles at han er den eneste rette for meg, selv om vi har våre krangler, har jeg aldri vært i tvil om at jeg vil ha han som ektefelle for resten av mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #11 Del Skrevet 27. august 2012 Takk for svar.. Jeg føler jeg har prøvd det meste, men i det siste har han enten ikke tid eller ork til å finne på ting.. Det er også litt tungt og forvirrende å være den eneste som tar iniativ til ting. Enten det er overaskelser eller hverdagslige ting. Men han synes jo alt går som det skal, så gjerne derfor. I tillegg jobber han mye, så "gøy" kommer k,anligvis etter jobb, fam og soving. (altså sjeldent) Merker at jeg etterhvert blir litt likegyldig, noe som jeg ser er veldig farlig. Så det er enda en grunn til at jeg jeg føler jeg må "finne" svaret/bestemme meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #12 Del Skrevet 27. august 2012 Å høre om noen som har truffet den "rette", er både godt å vondt.. Når dere beskriver det som dere gjør, så innser jeg at forholdet vårt ikke er på samme nivå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 27. august 2012 #13 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Uff da. Var ikke meningen å gjøre deg deprimert. Mitt siste forhold varte for øvrig i 7 år, og vi burde i utgangspunktet aldri vært sammen. Vi fikk et barn, så på den måten angrer jeg ikke. Tror vi kvinner, og også en del menn, kjemper lenger enn hva godt er for å redde forhold som i utgangspunktet er sjanseløse. Vi er vel også sta, og setter inn noen ekstra gir for å klare det. Enten vi skal bevise noe for oss selv eller andre. Det sies at man må jobbe for å få forhold til å fungere. Det må man også til tider, for man har gode og dårlige stunder. Men hvis hver dag begynner å bli en kamp er det kanskje på tide å gå videre. Endret 27. august 2012 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #14 Del Skrevet 27. august 2012 Å høre om noen som har truffet den "rette", er både godt å vondt.. Når dere beskriver det som dere gjør, så innser jeg at forholdet vårt ikke er på samme nivå... Det er jo forskjellige svar her. Jeg ville ikke tatt det altfor tungt eller vektlagt den ene siden av svarene mer enn den andre siden. Forøvrig, uten å prøve å undergrave andres forhold, så er det forskjell på noen som har vært sammen i f.eks fem år og noen som har vært sammen i ett år. Selvom det føles helt annerledes osv., så er man da fremdeles nyforelsket etter bare ett år! Jeg hadde ikke slått opp med kjæresten min eller konkludert med at han ikke kan være den rette bare fordi andre har funnet den rette og føler andre ting enn det du gjør. Det finnes jo ikke et fasitsvar, da hadde ikke tradstårter eller andre noen gang tvilt på om kjæresten var den rette eller ei. Anonym poster: c60b0cd5e3cb0d9dcf902e07842df68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 27. august 2012 #15 Del Skrevet 27. august 2012 Neida, jeg mente ikke "at nå er alt avgjort å enkelt" men at hvis det er slik det skal føles så er ikke dette mr. Right. Men som du sier er deres forgold et relativt nytt og selv om det på ene siden er godt å få andres meninger, erfaringer og synspunkt, så kan man aldri sammenligne andres forhold helt og fult. Takker for alles svar og synspunkter. Det hjelper stort på å se ting i perspektiv når man selv er frustrest og forvirret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå