Gjest Sorella (ikke pålogget) Skrevet 19. februar 2004 #1 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg tenkte jeg skulle lage en litt sunn middag til meg og mannen i dag! Jeg lager sjelden fisk men det er jo så sunt og godt!! Noen som har noen oppskrifter/forslag de vil dele med meg så jeg lykkes i kveld!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. februar 2004 #2 Del Skrevet 19. februar 2004 Her finner du noen forslag. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 19. februar 2004 #3 Del Skrevet 19. februar 2004 Eller her: http://www.godfisk.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2004 #4 Del Skrevet 19. februar 2004 En av mine favoritter er en helt enkel oppskrift hvor jeg legger renset torskefilet på et stort ark aluminiumsfolie. Så drysser jeg på salt og pepper, strimlet purre og legger noen sitronbåter og smørklatter rundt. Pakker inn og steker i ovn ved 200 grader i ca 20 minutter. Til det spiser vi ganske enkelt kokte poteter, masse forskjellige grønnsaker (gulrøtter, blomkål, rosenkål, brokkoli) og det som gjør det hele så godt er hjemmelaget aïoli (hvitløksmajones). Jeg bruker ingen fast oppskrift men starter med 2 eggeplommer, salt, pepper, ca 1 ts sennepspulver (evt god ferdig sennep) og et par fedd presset hvitløk. Bruk en elektrisk mikser og visp mens du sper med olje, jeg foretrekker en ca 50/50 blanding av god olivenolje og en nøytralolje (jeg bruker maisolje) for jeg liker ikke den dominerende olivenoljesmaken, men det gjør du som du vil. Når du har fått en tykk majones så har du i litt presset sitron (smak til) til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorella (ikke pålogget) Skrevet 19. februar 2004 #5 Del Skrevet 19. februar 2004 Takk for flotte tips!!!!! Jeg gleder meg allerede til å teste ut... Og så blir det pannekaker til dessert som en litt søt avslutning på det sunne.... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå