Gå til innhold

Ingebjørg - hva syns dere om navnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns Bjørg er et veldig vakkert navn, men det er litt "tungt" på et barn i dag kanskje. Tenkte derfor på Ingebjørg. Hva syns dere om det navnet?

Er det eventuelt andre navn med -bjørg i seg som der vet om?

Anonym poster: 6057f585037f8abc203c95560c6a5f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er et koselig navn, liker det bedre enn det mer populære Ingeborg.

Anbjørg er også fint, eller hva med Anne-Bjørg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at noen leter der også etter navn:) synes det er et fint navn. Og vi har mange fine, tradisjonelle navn. Som Solveig, nevnte Ingeborg/-bjørg, Svanhild osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er fint.

Et alternativ er Solbjørg.

Anonym poster: 017aa7e3bd78287bae303ea7aedfb15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke så godt, liker Ingeborg bedre. Men jeg liker ikke Bjørg-navn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig ?? Kjæmpestyggt :) Seriøst... Å måtte hete noe slikt i dagens sammfunn må være flaut. Også for å ikke snakke om når hun drar til utlandet, , studerer o.l. Folk skal spørre henne tusen ganger hva var det hun het for noe. Jeg går helst for navn som har litt internasjonalt snev i seg samtidig som det er moderne . Sorry om min mening etter var etter din smak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns absolutt ikke Bjørg er i fint i seg selv eller i Ingebjørg.

Ingeborg derimot syns jeg er søtt.

Anonym poster: 52c18010d277468b99d54bf4aaf7403d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min heter Ingebjørg så jeg synes det er et vakkert navn. :hjerter_rundt:

Anonym poster: f4a72d4bed012a5527cb423494c66a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns navnet er kjempefint. Det klinger veldig godt når jeg sier det høyt, og syns ikke det er tungt på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig ?? Kjæmpestyggt :) Seriøst... Å måtte hete noe slikt i dagens sammfunn må være flaut. Også for å ikke snakke om når hun drar til utlandet, , studerer o.l. Folk skal spørre henne tusen ganger hva var det hun het for noe. Jeg går helst for navn som har litt internasjonalt snev i seg samtidig som det er moderne . Sorry om min mening etter var etter din smak.

Ja gid...

Tenk å ha et akikkelig norsk navn når man kommer fra Norge liksom....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja gid...

Tenk å ha et akikkelig norsk navn når man kommer fra Norge liksom....

Deg om det... Norge blir mere og mere åpen mot resten av verden .. Har venninner som synes det er kjipt å hete disse som du kaller du gammeldags norske navn. Kan forstå , for for 25-30 år siden var det anna situasjon. Men man må få opp øynene og ikke gjør det vanskelig for barnet. Likans med gutt som skal hete Arnstein og lignende.. så flaut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et helnorsk navn.

Bodd i utlandet har jeg også og tro det eller ei...folk klarer faktisk å uttale navnet mitt :)

Litt annet tonefall er det jo, men dog

Kjenner flere som har bosatt seg i Australia og USA som har navn som lilsom skal være vanskelige å uttale. De har heller ikke støtt på særlig med problemer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint! :) Bare gode assosiasjoner med det navnet!!

eva-80:

Jeg har et kjempenorsk navn, og utlendinger har problemer med å uttale det;

So what?

Hvorfor skal man ikke gi skikkelig norske navn til norske barn? Man skal jo være stolt av det landet man kommer fra, og navnet er med på å representere landet og kulturen! Synes det er trist at man skal internasjonaliseres så mye at man "glemmer" kulturarv og hvor man kommer fra... Jeg synes det er mer naturlig at en norsk jente heter Ingebjørg enn f.eks. Chantelle el.!

Liten digresjon til tråden, bare! Sorry, TS ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...