Gå til innhold

Aldersforskjell 18 og 25

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 år, og jeg er sammen med en på 25. Vi har fått veldig mange negative tilbakemeldinger fra folk. Dette er da folk som bare kjenner enten meg eller han, eller som ikke kjenner noen av oss noe særlig. Har folk så negative holdninger mot aldersforskjell? Hva mener du om denne aldersforskjellen?

Anonym poster: fed7f8c01174e8c6d94ef1ff90f39315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elissima

Er da ikke så ille det! Helt normalt at jenter er sammen med noen som er litt eldre enn dem selv. Og det er alltid noen som skal bry seg med ting de ikke har noe med. Bare glem de, og nyt forholdet med kjæresten din. Jeg er 9 år eldre enn min kjæreste, gjett om vi begge får høre det! Aldersforskjell trenger ikke ha noen betydning, det viktigste er at man trives sammen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18-åring er i praksis et barn, dvs. bor hjemme og har ikke ansvar for seg selv. En 25-åring er voksen og har vært ansvarlig for seg selv i flere år. Det er åpenbart at det ikke er en match. Jeg hadde i hvert fall aldri vært sammen med en fjortis da jeg var 25.

Anonym poster: 1888b52fb3a31f2b59d6126cf243ae61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18-åring er i praksis et barn, dvs. bor hjemme og har ikke ansvar for seg selv. En 25-åring er voksen og har vært ansvarlig for seg selv i flere år. Det er åpenbart at det ikke er en match. Jeg hadde i hvert fall aldri vært sammen med en fjortis da jeg var 25.

Så fint alle er forskjellige da. Synes det er bra verden er sånn jeg. og jeg kan ikke akkurat si at noen på 18 er fjortis da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha seriøst? Jeg og min ble sammen da jeg var 18 og han 25. Ja, faktisk. ;) Vi har aldri fått negative kommentarer på aldersforskjellen. Hva folk eventuelt måtte si bak ryggen vår spiller ingen rolle, for vi er fortsatt sammen og lykkelige - snart fire år etter.

Det er klart aldersforskjellen merkes, men den er ikke et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg syns ikke det høres ille ut i det hele tatt. Var yngre når jeg ble sammen med kjæresten min som er 6 år eldre, vi fikk også høre det, men 7 år senere er vi enda sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonymkvinne

Alle er forskjellige, det viktigste er at dere trives sammen og har det bra sammen. Noen synes kanskje at det for han som er 25 er ungt å være sammen med ei på 18, men for oss jenter er det normalt å finne noen som er eldre. Så lenge forholdet fungerer for dere og dere klarer å håndtere eventuelle utfordringer som måtte komme av aldersforskjellen, så ser ikke jeg det helt store problemet med dette.

Selv er jeg 27 og dater en mann på 37. Vi får også spørsmål inni mellom om vi ikke synes aldersforskjellen er litt stor... Men, vi trives sammen, har det bra og former vårt forhold slik det passer oss.

Lykke til med kjærligheten og ikke la deg stresse for mye av dette ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Hvilke 18-åringer er det du har møtt egentlig?

Trådstarter, jeg syns ikke du skal ta deg nær av de negative kommentarene. Aldersforskjellen er ikke sååå stor, og du er tross alt myndig. Så lenge du er lykkelig i forhold, og forholdet ikke byr på store problemer for dere, kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige, det viktigste er at dere trives sammen og har det bra sammen. Noen synes kanskje at det for han som er 25 er ungt å være sammen med ei på 18, men for oss jenter er det normalt å finne noen som er eldre. Så lenge forholdet fungerer for dere og dere klarer å håndtere eventuelle utfordringer som måtte komme av aldersforskjellen, så ser ikke jeg det helt store problemet med dette.

Selv er jeg 27 og dater en mann på 37. Vi får også spørsmål inni mellom om vi ikke synes aldersforskjellen er litt stor... Men, vi trives sammen, har det bra og former vårt forhold slik det passer oss.

Lykke til med kjærligheten og ikke la deg stresse for mye av dette ! :)

Det er noe helt annet med 27 og 37 enn det TS beskriver. Ei 18 år gammel jente er ikke på samme sted i livet som en normal mann på 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentehumor

Jeg ser ikke problemet, min samboer er nesten 20 år eldre en meg.

og jeg hadde en gang en partner da jeg var 18 som var 26

Endret av Jentehumor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo var 25 når jeg traff han. Jeg var 18. Vi er fortsatt sammen noen år senere. Folk er dumme og livet er nå.<br /><br /> Anonym poster: 2ccf06bbf904e978c9bd945746d98cb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du om denne aldersforskjellen?

Ingenting galt med den. Så lenge det fungerer for dere forstår jeg ikke hvorfor folk reagerer.

Endret av Stego
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei 18 år gammel jente er ikke på samme sted i livet som en normal mann på 25.

Hva så? Jeg har aldri forstått dette maset om at man må være på samme sted i livet for å kunne være kjærester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20, og sambo 26:) det har gått supert! Ble sammen når jeg var 18, og han 24 år. Bittelitt negativitet fra andre har det vært, men det var dems problem! Så lenge vi har det fint sammen, så er det viktigst.

Lykke til!:)<br /><br /> Anonym poster: d7ea0208ae8b0619795b273484be932c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Så lenge du er myndig, eller iallfall over 16, er ikke det noe noen andre har noe med. At deres horisont ikke strekker seg lengre får bli deres problem. Utfordringen for dere er slik jeg ser det at man går gjennom en lang utviklingsprosess fra 18 til.. nærmere 30 kanskje. Både mentalt, at man modnes, men også praktisk, flytting i forb m studier, overgangen til et yrkesaktivt liv osv. Det er ikke dermed sagt at det ikke er liv laga for forholdet. Bare en måte å finne det ut på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er noe helt annet med 27 og 37 enn det TS beskriver. Ei 18 år gammel jente er ikke på samme sted i livet som en normal mann på 25.

Hva tenker du på her?

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentehumor

Hva tenker du på her?

- ts

antaglig med av når man er 18 har man akk blitt myndig, og enda ikke ferdig på skole, utdanning osv, noen er til og med ikke ferdig med å ha det gøy å feste, mens folk over 25 virker mer "voksen". Dette er jo realiteten for noen, men så avgjort ikke alle. Og spesielt ikke hvis han på 25 er sammen med deg, så er nok dere på akkurat samme sted i livet når dere klarer å holde sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild

Jeg og mannen min ble sammen da jeg var 18 og han 26. Det gikk helt fint, og vi er fortsatt sammen 15 år senere. Alder er ikke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man er 18 har man akk blitt myndig, og enda ikke ferdig på skole, utdanning osv, noen er til og med ikke ferdig med å ha det gøy å feste

Det høres egentlig ut som et kjipt liv hvis man skal være ferdig med fest og moro i en alder av 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...