Gå til innhold

Ivf behandling erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme råd fikk jeg denne gangen:) så mye å huske på og samtidig så kjipt om man ikke er gravid for da er men nesten innstilt på gravidmodus om man skjønner...

Forstår godt hva du mener.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pitte pitte små blødninger. I dag og i går.. Snakker noen dråper om dagen. Dag 4 i rugetiden.. Et det dårlig eller bra?? Har hørt man kan blø når egget fester seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt egguthenting? Det er ofte normalt ble jeg fortalt sist gang. Hvis det ikke sitter så skjønner man det fort. Kroppen har ike godt av at du engster deg heller, så lenge det ikke er som mensen eller store mengder av frisk blod kan du ta det rolig. Mange blør og er gravide også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke engste meg, men er ikke lett ;) hadde egguthenting onsdag forrige uke. Innsetting fredag. Er friskt, men bare dråper.. Jaja, får vente og se,.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ingenting annet vi kan gjøre. Bare vente, det andre var praktisk, det var ting man gjorde for å kunne hente egg,fryse etc. Nå er det bare venting og det er ikke så enkelt nei.. merker at det er 8 dager til testing og jeg begynner å bli sprø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ingenting annet vi kan gjøre. Bare vente, det andre var praktisk, det var ting man gjorde for å kunne hente egg,fryse etc. Nå er det bare venting og det er ikke så enkelt nei.. merker at det er 8 dager til testing og jeg begynner å bli sprø...

Det er helt sant.. Prøver å gjøre ting som får meg glad.. Som å kjøpe ny sofa ;) er det 8 dager til blodprøve, eller tester du deg hjemme først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klinikkene praktiserer ulikt. En graviditetstest tatt på testdato er bortimot 100% sikker, de fleste klinikker liker likevel å praktisere blodprøve da de 1) hindrer brukerfeil på graviditetstester 2) får HCG nivå på en gitt dag inn i sine statistikker.

En hjemmetest vil sannsynligvis gi det riktige svaret allerede 7-10 dager etter innsett. 12 dager etter innsett vil godt over 90% ha testet positivt dersom de er gravide.

Selg velger jeg både og. Tar billigstrips fra 5 dager etter innset (tilsvarer 7DPO/rugedag 6), til 12 dager etter. Og tar deretter blodprøven på klinikken selv om jeg alltid har fått blødning noen dager før dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ullevål hadde de heller ikke blodprøve, kun hjemmetest. Veldig ulik praksis rundt om. Sånn er det med smertestillende ved uttak og husker jeg. Forskjellig fra klinikk til klinikk.

Ikke miste motet selvom du blør litt ihvertfall. Du har jo akkurat hatt innsett, festeblødning kan det fint være :hjertesmil: og mange (som meg selv) blør litt selvom en er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Emit?

Jeg fortalte jobben om prossessen vi startet på med en gang. Jeg visste det ville bli en del fravær, og synes det var letter å være åpen om det. De har fulgt oss i nedturene også. Veldig god forståelse underveis. Nå som vi endelig har lyktes og nærmer oss målet, er kollegaene mine like spente som det vi er. Har bare opplevd pos tilbakemeldinger så langt.

har hatt sykemeld vet uttak/innsett (riksen gav meg 4 dager hver gang), ellers har jeg fått perm med lønn av arb.giver når det har vært kontroller e.l på riksen underveis. BOr ca 30 min kjøring unna sykehuset.

Jeg jobber som førskolelærer, og har nå etter 30 uker blirr 50 % sykemeldt for å ta det litt med ro.

Lykke til videre. Krysser fingrene for at dere lykkes på en spennende vei.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Emit?

Jeg fortalte jobben om prossessen vi startet på med en gang. Jeg visste det ville bli en del fravær, og synes det var letter å være åpen om det. De har fulgt oss i nedturene også. Veldig god forståelse underveis. Nå som vi endelig har lyktes og nærmer oss målet, er kollegaene mine like spente som det vi er. Har bare opplevd pos tilbakemeldinger så langt.

har hatt sykemeld vet uttak/innsett (riksen gav meg 4 dager hver gang), ellers har jeg fått perm med lønn av arb.giver når det har vært kontroller e.l på riksen underveis. BOr ca 30 min kjøring unna sykehuset.

Jeg jobber som førskolelærer, og har nå etter 30 uker blirr 50 % sykemeldt for å ta det litt med ro.

Jeg har vondt i puppene, er oppblåst og mensmurringer.. Regner med mens kommer.. :((((( men håper og drømmer da! I morgen er det 1 uke siden det ble satt inn.. Da kan jeg ta test tirsdag da kanskje :)

Har sagt det på jobb jeg også. Er også førskolelærer.. Jobber så tett da, at det er best de vet.. Så fantastisk at dere lykkest da :) det jeg lurer på er hvordan du klarer å starte på nytt og gjøre det flere ganger.. Psykisk altså...

Lykke til videre. Krysser fingrene for at dere lykkes på en spennende vei.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ullevål hadde de heller ikke blodprøve, kun hjemmetest. Veldig ulik praksis rundt om. Sånn er det med smertestillende ved uttak og husker jeg. Forskjellig fra klinikk til klinikk.

Ikke miste motet selvom du blør litt ihvertfall. Du har jo akkurat hatt innsett, festeblødning kan det fint være :hjertesmil: og mange (som meg selv) blør litt selvom en er gravid:)

Ja, da er det vel ikke likt noen sted.. :) kan vel ta test tirsdag jeg.. Off så spennende!

Blør ikke mer nå, men kjennes veldig ut som at mens kommer straks.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klinikkene praktiserer ulikt. En graviditetstest tatt på testdato er bortimot 100% sikker, de fleste klinikker liker likevel å praktisere blodprøve da de 1) hindrer brukerfeil på graviditetstester 2) får HCG nivå på en gitt dag inn i sine statistikker.

En hjemmetest vil sannsynligvis gi det riktige svaret allerede 7-10 dager etter innsett. 12 dager etter innsett vil godt over 90% ha testet positivt dersom de er gravide.

Selg velger jeg både og. Tar billigstrips fra 5 dager etter innset (tilsvarer 7DPO/rugedag 6), til 12 dager etter. Og tar deretter blodprøven på klinikken selv om jeg alltid har fått blødning noen dager før dette tidspunktet.

Takk for info :) kanskje jeg kan teste meg tidlig neste uke da.. Grøss......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...