Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tusen takk :) skal oppdatere her ja :) vet ikke om 5 egg der tre ble befruktet er bra, vet noen av dere?

Ja, er klar over det.. Standarden fra de jeg har sagt det til er jo at de kjenner noen som kjenner noen, og det gikk bra... ;) åh, krysser det jeg har for at den skal sitte på første! :)

Ikke tenkt på antall egg og antall som blir befruktet.. Det trengs kun ett egg og som jeg skrev i første innlegg så hadde jeg perfekte egg de satte inn (fabrikk egg som de kaller det - ingen ugjevnheter og av super kvalitet) Men det var alikevel ikke det kroppen tok til seg. Det tok til seg ett c egg som knapt nok hadde delt seg til 2cella... Men som jeg har hørt i ettertid at vi fleste mennesker er skapt ut av ett c-egg, det er bare klinikkene som ønsker de beste av de beste, men ikke mist håpet :o)

Endret av kittykatt85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag er jeg så full i håp at jeg nesten sprekker! 3 kjempeflotte egg, det var vanskelig å velge sa de.. Det hadde delt seg i 4. Åååååååå, som jeg håper nå!!!

Skrevet

I dag er jeg så full i håp at jeg nesten sprekker! 3 kjempeflotte egg, det var vanskelig å velge sa de.. Det hadde delt seg i 4. Åååååååå, som jeg håper nå!!!

Så flott å høre :) Ett eller to egg inn?

Masse lykke til og nyt rugetiden - hold oss oppdatert :)

Skrevet

Så bra! Ønsker masse lykke til! :strix:

Skrevet

Tuuuusen takk :) ett egg..Frida de ikke setter inn to?? Skulle gjerne tatt to.. :) men de gjorde ikke det.. Åh, vil bare vite! ;)

Skrevet

venter også noe sykt..Mitt første fryseforsøk ( ett fersk forsøk= neg) tre egg på frys , to hentet ut og bare en overlevde og var 4 delt da de satte den inn og har en igjen på frys..

Synes det var rart den er 4 del ville tro den var 8 delt.. siden de tok den opp på mandag og satte inn på tirsdag formiddag..

11 dager igjen:)

Skrevet

venter også noe sykt..Mitt første fryseforsøk ( ett fersk forsøk= neg) tre egg på frys , to hentet ut og bare en overlevde og var 4 delt da de satte den inn og har en igjen på frys..

Synes det var rart den er 4 del ville tro den var 8 delt.. siden de tok den opp på mandag og satte inn på tirsdag formiddag..

11 dager igjen:)

Åååå, spennendev:) krysser alt som krysses kan for oss begge :) var 4delt mitt også, husker jeg rett.. Det var helt supert sa de..ikke vet jeg ;) er så usikker nå, gjør jeg for mye, går for mye, stresser for mye osv.. Er det noen regler på det? Lev som normalt sier de jo, men det må vel ha noe å si? Altoppslukende dette ;)

Skrevet

Nå har jeg litt vondt i brystene, murring/ vondt i magen. Dag 3. Er toget gått?? :((((

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg litt vondt i brystene, murring/ vondt i magen. Dag 3. Er toget gått?? :((((

Bivirkninger av progesteronstøtte. Dessverre er disse bivirkningene klin lik menssmerter/PMS, som igjen er klin lik tidlige graviditetssymptomer. Man kan ikke stole på noen symptomer i rugetiden.

Skrevet

Ahaaaaaa! Litt frustrerende dette.. Holder meg på sofaen i dag.. Tilfelle...

Skrevet

Ahaaaaaa! Litt frustrerende dette.. Holder meg på sofaen i dag.. Tilfelle...

Forstår godt at det er frustrerende!

Håper det er graviditetssymptomer da :jepp::strix:

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt et prøverørsforsøk (ullevål) og har nå en datter på 10 mnd :hjertesmil:

Kroppen min er ikke veldig glad i ekstra hormoner som p-piller f.eks så var ikke heelt i toppform under spraytiden, men var på jobb og det gikk jo ganske greit. Sprøytene også. Var veldig sliten, men det har vel mye med det psykiske å gjøre.

Fikk ut 4 egg, hvor 2 ble befruktet. Husker jeg var litt "skuffet" over det, følte sjansen da ble så liten.. men er jo som nevnt kun et egg som skal til:)

Et ble satt inn, det andre kunne ikke fryses så det ble forkastet.

Var sykemeldt 2 uker fra uttak for å kunne slappe av, da jeg hadde en veldig stressende jobb med mye tunge løft.

Gikk bare et par lange turer etter innsett, det fikk jeg anbefalt. Ikke vet jeg om det har noe å si, men er jo uansett ikke negativt for kroppen:)

Tok forresten også endel akupunktur rett i forkant og etter innsett. Hvorvidt det har noe å si er jo selvfølgelig umulig å vite. men skade gjør det ihvertfall ikke:)

Et par dager før testdag blødde jeg og var helt nede i kjelleren den kvelden. Til jeg kom på at jeg kunne jo ta en test likevel.. Hadde jo "kastet" bort så mange før uansett, selvom jeg egentlig visste jeg ikke var gravid.

Tok bare en strips for jeg var jo sikker på negativ test, jeg hadde jo fått "mensen". Men den ble positiv.. :hoppendeglad: Det samme ble de neste 4 jeg tok..:D

Masse lykke til, skal krysse fingrene for at spiren sitter:)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt et prøverørsforsøk (ullevål) og har nå en datter på 10 mnd :hjertesmil:

Kroppen min er ikke veldig glad i ekstra hormoner som p-piller f.eks så var ikke heelt i toppform under spraytiden, men var på jobb og det gikk jo ganske greit. Sprøytene også. Var veldig sliten, men det har vel mye med det psykiske å gjøre.

Fikk ut 4 egg, hvor 2 ble befruktet. Husker jeg var litt "skuffet" over det, følte sjansen da ble så liten.. men er jo som nevnt kun et egg som skal til:)

Et ble satt inn, det andre kunne ikke fryses så det ble forkastet.

Var sykemeldt 2 uker fra uttak for å kunne slappe av, da jeg hadde en veldig stressende jobb med mye tunge løft.

Gikk bare et par lange turer etter innsett, det fikk jeg anbefalt. Ikke vet jeg om det har noe å si, men er jo uansett ikke negativt for kroppen:)

Tok forresten også endel akupunktur rett i forkant og etter innsett. Hvorvidt det har noe å si er jo selvfølgelig umulig å vite. men skade gjør det ihvertfall ikke:)

Et par dager før testdag blødde jeg og var helt nede i kjelleren den kvelden. Til jeg kom på at jeg kunne jo ta en test likevel.. Hadde jo "kastet" bort så mange før uansett, selvom jeg egentlig visste jeg ikke var gravid.

Tok bare en strips for jeg var jo sikker på negativ test, jeg hadde jo fått "mensen". Men den ble positiv.. :hoppendeglad: Det samme ble de neste 4 jeg tok..:D

Masse lykke til, skal krysse fingrene for at spiren sitter:)

Åååååå, så utrolig kjekt å høre :) elsker sånne historier! Blir så glad :) jeg jobber i barnehage, men må nok gå på jobb.. Nårkan man egentlig ta test? Hjemme altså... Nå skal jeg prøve å tenke på deg og din historie, så jeg kan være positiv ;)

Skrevet

Forstår godt at det er frustrerende!

Håper det er graviditetssymptomer da :jepp::strix:

Håper jeg også! :)))) håper og håper...

Skrevet

Åååå, spennendev:) krysser alt som krysses kan for oss begge :) var 4delt mitt også, husker jeg rett.. Det var helt supert sa de..ikke vet jeg ;) er så usikker nå, gjør jeg for mye, går for mye, stresser for mye osv.. Er det noen regler på det? Lev som normalt sier de jo, men det må vel ha noe å si? Altoppslukende dette ;)

Det eneste jeg har gjort er å holde meg unna kaffe ( men tok en kopp i dag pga jeg ikke ville lyve til svigermor),lakris (grunnet høyt blodtrykk), går turer og tar det generelt med ro. Trener som vanlig.

Sist gang tok jeg karbad ( noe man ikke skal!)og leste sider opp og ned om eggutvikling etc etc og var sikkelig i kjelleren når jeg blødde, jeg blødde i flere dager før testdato, først brunt så rødt og friskt. Skyldte sånn på meg selv som badet og drakk 1 kopp kaffe om dagen.Det var så voldsomt nedtur.

Men denne gangen føler jeg meg roligere og jeg vet at hvis dette ikke lykkes har jeg en til på frys og to ordinære forsøk igjen. Går det ikke så går det bare ikke.

Denne gangen holder jeg meg unna kaffe, men vet at uansett hva som skjer er det ikke nødvendigvis min skyld. Kan ikke bli helt hysterisk heller for det er ikke bra. Ble sykemeldt i 2 uker siden jeg hadde høyt blodtrykk grunnet stress. Nå er det lavere og jeg går turer og holder meg unna babyverden.no etc.. er bare her innimellom siden jeg gjerne vil høre andres erfaringer også:)

Krysser så fingrene for alle som prøver!

Skrevet

Være positiv er viktig :)

Det går nok fint å jobbe, er jo ikke sånn at de fraråder det. Men for mye veldig tunge løft bør man unngå.

Jeg tror de fleste tester 2 uker etter innsett. Ullevål hadde 3 uker mener jeg å huske. Sikkert for å være heelt sikker på at man tester "riktig".

Hvor har du forsøk hen? Ikke fått noen testdato av de?

Skrevet

Forresten, en beskjed jeg fikk etter innsett som jeg husker godt; Lev som du er gravid, du er jo i praksis det.

:)

Skrevet

Forresten, en beskjed jeg fikk etter innsett som jeg husker godt; Lev som du er gravid, du er jo i praksis det.

:)

Samme råd fikk jeg denne gangen:) så mye å huske på og samtidig så kjipt om man ikke er gravid for da er men nesten innstilt på gravidmodus om man skjønner...

Skrevet

Det eneste jeg har gjort er å holde meg unna kaffe ( men tok en kopp i dag pga jeg ikke ville lyve til svigermor),lakris (grunnet høyt blodtrykk), går turer og tar det generelt med ro. Trener som vanlig.

Sist gang tok jeg karbad ( noe man ikke skal!)og leste sider opp og ned om eggutvikling etc etc og var sikkelig i kjelleren når jeg blødde, jeg blødde i flere dager før testdato, først brunt så rødt og friskt. Skyldte sånn på meg selv som badet og drakk 1 kopp kaffe om dagen.Det var så voldsomt nedtur.

Men denne gangen føler jeg meg roligere og jeg vet at hvis dette ikke lykkes har jeg en til på frys og to ordinære forsøk igjen. Går det ikke så går det bare ikke.

Denne gangen holder jeg meg unna kaffe, men vet at uansett hva som skjer er det ikke nødvendigvis min skyld. Kan ikke bli helt hysterisk heller for det er ikke bra. Ble sykemeldt i 2 uker siden jeg hadde høyt blodtrykk grunnet stress. Nå er det lavere og jeg går turer og holder meg unna babyverden.no etc.. er bare her innimellom siden jeg gjerne vil høre andres erfaringer også:)

Krysser så fingrene for alle som prøver!

En får vel litt dårlig samvittighet uansett om det går galt.. Holder meg unna alt sånnt jeg også, har også sluttet å røyke, det er vel naturlig. Er SÅ klar! ;) skal gå på jobb, men be om litt tilrettelegging, ikke løft og sånn.

Heier på oss alle som prøver :)

Skrevet

Være positiv er viktig :)

Det går nok fint å jobbe, er jo ikke sånn at de fraråder det. Men for mye veldig tunge løft bør man unngå.

Jeg tror de fleste tester 2 uker etter innsett. Ullevål hadde 3 uker mener jeg å huske. Sikkert for å være heelt sikker på at man tester "riktig".

Hvor har du forsøk hen? Ikke fått noen testdato av de?

Joda, jeg fikk beskjed om 14 dager. Men jeg lurte på hjemmetesting. Om jeg skal gjøre det da... Jeg holder til på haukeland. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...