Gå til innhold

Kjøpte blekemiddel hos tannlege. Tannen gikk i oppløsning. Reklamere?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Gjest Sanne__

Er jo nettopp derfor jeg kjøpte middelet hos tannlege.For å være på den sikre siden. Min mann kjøpte det for meg hos sin tannlege siden han hadde time da. Våknet på morgenen med halve tannen borte. Og ja det var beregnet for natt, ikke dag siden jeg ringte og ba henne legge det fram når min mann kom dit. Har jeg grunnlag for å reklamere? Min tannlege nevnte ingenting om at jeg burde reklamere det da jeg reparerte tanna. Men deler av tanna er nå i plast og jeg kan ikke drikke kaffe eller rødvin uten at den blir misfarget og verre vil det bli med tiden. Kjedelig altså. Noen juseksperter her? Har jeg mulighet til å vinne fram i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å helvete...... S burde absolutt ha sjekket tennene dine før du fikk middelet, eller gjorde du kanskje det? Kanskje tenne som løste seg opp var litt skadet/svak fra før av, og dermed ble ødelagt?

Forresten så har jeg plasttann jeg også, eller halve er plast, hatt i. 3år nå, og jeg kan drikke kaffe og rødvin, te og alt slikt, bare jeg pusser godt hver dag. Det blir ikke middager, ser ut som resten av tennene, som også er relativt hvite, hehe.<br /><br /> Anonym poster: 5441f7527914595e0f12a10ea9ab9697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennene skal alltid sjekkes av tannlege før blekning.. Hvis det var din samboer som kjøpte det og du som brukte det, ser jeg ingen grunn til at du kan reklamere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo nettopp derfor jeg kjøpte middelet hos tannlege.For å være på den sikre siden. Min mann kjøpte det for meg hos sin tannlege siden han hadde time da. Våknet på morgenen med halve tannen borte. Og ja det var beregnet for natt, ikke dag siden jeg ringte og ba henne legge det fram når min mann kom dit. Har jeg grunnlag for å reklamere? Min tannlege nevnte ingenting om at jeg burde reklamere det da jeg reparerte tanna. Men deler av tanna er nå i plast og jeg kan ikke drikke kaffe eller rødvin uten at den blir misfarget og verre vil det bli med tiden. Kjedelig altså. Noen juseksperter her? Har jeg mulighet til å vinne fram i denne saken?

PRAT MED EN ADVOKAT; IKKE STOL PÅ EN GJENG FREMMEDE PÅ ET ANONYMT FORUM!

Seriøst, du burde virkelig prate med advokat!

Anonym poster: 9e716a00c5a2d179cc789654c094778a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange % var blekemiddelet? 10% er for nattbruk, og så har du også 35% som er for kun 10 minutter.

Men som sagt; tennene skal alltid sjekkes før bleking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Stakkars deg.

Ja, jeg syns det høres ut som tannlegen bør stilles til ansvar. Han har solgt den vel i vitende om at han solgte det til bruk for en annen person, enn sin egen pasient, -eller?

Men jeg skulle ønske du kunne nå ut bredere og advare andre mot tannbleking (gjerne riksdekkende medier). Jeg mener jeg bl.a. jeg har sett i eBay-tråden at noen kjøper det derfra! :hakeslepp:

Anonym poster: ac3576537ec452da047b422a6c1ede85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel sånn at blekemiddel du kjøper hos tannlege og blekemiddel du kjøper andre steder inneholder det samme. Grunnen til at det er anbefalt å gå via tannlege er fordi man skal undersøke tennene før bruk og eventuelt følges opp under bruk. Dersom en tann virkelig gikk i oppløsning første natten du brukte produktet kan jeg aldri tenke meg at tannlegen hadde anbefalt deg å bleke tennene, dersom du hadde blitt undersøkt.

Jeg kan aldri tenke meg at tannlegen har erstatningsansvar her.

Endret av Iah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men deler av tanna er nå i plast og jeg kan ikke drikke kaffe eller rødvin uten at den blir misfarget og verre vil det bli med tiden"

Mener du at plasten blir missfarget?

Må bare informere om at plastfyllinger ikke kan blekes. Den eneste måte å gjöre de hvitere på er å bytte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...